Bukefalos 28 år!

Vintervila

josefinefreed

Trådstartare
Hejsan. Det är så att jag har ett varmblodssto på 9 år, hon kom till mig i augusti 08, och då påbörjade jag hennes utbildning som ridhäst. Hon har lärt sig mkt nytt under tiden, så jag har gett henne en vila som var tänkt att vara 3 veckor, för att hon ska få smälta allt nytt och sådär.

På fredag har det gått prick 3 veckor sen hon fick sin första vilodag, men jag håller på att få Bellie-abstinens här :p Så min fråga är, gör det något om jag börjar skritta henne redan imorgon? (tisdag) Eller blir vilan "förstörd" då eller vad man ska säga?

MVH jossan
 
Sv: Vintervila

Jag tycker inte det borde göra så mkt. Hästen vet ju knappast att den skulle få vila i exakt 3 veckor. Och 3 veckor är endå ganska mkt (: Men det är min åsikt. Om det inte är något fel på hästen (skada elr liknande) så borde det vara helt ok. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 984
Trav Dagen som jag har fasat för inför varje start kom i tisdags, Belle startade på hemmabanan i ett montélopp men det slutade med en...
Svar
0
· Visningar
2 760
Senast: Tagliabue
·
Gravid - 1år Lagom melodramatisk titel, jag vet. Uppenbart är det här ett anonymt nick. Jag tror knappast att någon vet vem jag är, men om ni nu gör...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
17 075
Hästvård Hejsan! Jag undrar åt en bekant (men givetvis nyfiken själv) som inte är sådär "haj" på datorer osv, så jag söker svar bland andra...
Svar
16
· Visningar
2 117
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp