Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Jag har två whippets!
En är krypt och en ställer jag ut, han är champion nu så det blir väl kanske lite mindre ofta men ibland så.

Jag har inte haft annat än vinthundar, men jag tycker de har så fint sätt... :love:
 
Sv: Vinthundar

Jag har en salukidam här hemma :D :love:
Gillar alla sorters vinthundar, men är mest förtjust i saluki och azawakh.
 
Sv: Vinthundar

Jag har en snart åtta månader gammal greyhound som heter Nina och som mest befinner sig i den här ställningen *s*

 
Sv: Vinthundar

Hej hej! Nu är jag här! Jag gillar dina vinthundar i alla fall:D
 
Sv: Vinthundar

Jag beundrar dem för deras styrka och snabbhet, men personligen tycker jag nog de är ganska fula med sina oproportionerligt små huvuden....:crazy:
 
Sv: Vinthundar

Vilka vinthundar finns det?
(Dessa kan jag);

Greyhound
Whippet
Italiensk vinthund
Saluki
Afghanhund (går de in där?)
 
Sv: Vinthundar

Vilka vinthundar finns det?
(Dessa kan jag);

Greyhound
Whippet
Italiensk vinthund
Saluki
Afghanhund (går de in där?)

Ja visst Afghanhund är en vinthund.
Afghanhund
Azawakh
Cirneco dell'Etna
Chart polski,
Faraohund,
Galgo español,
Greyhound
Irländsk varghund
Italiensk vinthund
Podenco Ibicenco,
Borzoi (Rysk vinthund)
Saluki
Skotsk hjorthund
Sloughi
Whippet

Är vinthundsraserna även om en del har flyttat till andra grupper när det gäller utställningar.
 
Sv: Vinthundar

Jag tycker vinthundar är jättefina :) Min favorit är magyar agar.
Fast jag tror inte att det är en hund som skulle passa mig.
 
Sv: Vinthundar

Kul att så många gillar vinthundar och att så många har dom.
En del har jag ju sett i andra trådar :) Jättefina!
 
Sv: Vinthundar

Jag gillar vinthundar, och om jag bestämmer mig för att skaffa en hund som inte behöver lika mycket mental aktivering som han jag har nu, kan jag absolut tänka mig en Greyhound. Jag skulle gärna ha en större hund, men är inte så stor själv. Så vikten på en Greyhound känns lämpligare än en Grand Danois hane. ;)
 
Sv: Vinthundar

Jag gillar vinthundar, och om jag bestämmer mig för att skaffa en hund som inte behöver lika mycket mental aktivering som han jag har nu, kan jag absolut tänka mig en Greyhound. Jag skulle gärna ha en större hund, men är inte så stor själv. Så vikten på en Greyhound känns lämpligare än en Grand Danois hane. ;)

Kan verkligen rekommendera dig att skaffa Greyhound. Underbara hundar!!
Något som är väldigt bra med dom är att dom drar inte i kopplet heller. :)
Många vänner till mig frågar: Hur har du fått dom att gå så fint i koppel?
Dom går så själva men det måste jag ju inte alltid tala om ;)
 
Sv: Vinthundar

Mm, som sagt - om jag ska skaffa en mindre krävande ras så står Greyhound högst upp på listan. Men som det är nu är jag väldigt nöjd med rasen jag har, så som det verkar blir det en till sådan framemot sommaren. Men det är otroligt vackra hundar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 749
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 871
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 193
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp