Bukefalos 28 år!

Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Självklart gör jag det ;)
(och så håller jag tummarna för att jag lyckas ta mig ner och hälsa på :p)

Jag har tur, för som det är nu så befinner sig alla Wahidahs syskon på nära håll. Den som är längst bort befinner sig i Finland, men jag har kontakt med hon som köpt honom, så det känns ok ändå :)
Dock ska hennes ena bror omplaceras och det var tydligen prat om att han eventuellt skulle till England. England "snor" flera av mina favoritvalpar, det bor en helt fantastisk tik där nu (som f.ö. är mkt nära släkt med Waha) och jag hade SÅ gärna kidnappat henne själv :angel: Jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att träffa henne igen..
 
Sv: Vinthundar

Självklart gör jag det ;)
(och så håller jag tummarna för att jag lyckas ta mig ner och hälsa på :p)

Jag har tur, för som det är nu så befinner sig alla Wahidahs syskon på nära håll. Den som är längst bort befinner sig i Finland, men jag har kontakt med hon som köpt honom, så det känns ok ändå :)
Dock ska hennes ena bror omplaceras och det var tydligen prat om att han eventuellt skulle till England. England "snor" flera av mina favoritvalpar, det bor en helt fantastisk tik där nu (som f.ö. är mkt nära släkt med Waha) och jag hade SÅ gärna kidnappat henne själv :angel: Jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att träffa henne igen..

Sveriges vinthundar är något extra :love:;)
 
Sv: Vinthundar

Åh, jag längtar till den dagen jag får bli med greyhound igen. :love: Har försökt prata med sambon om lite andra raser men han verkar rätt hård på att om det någonsin blir hund igen blir det en greyhoundhane. :D Och så vill han ha av utställningslinjer den gången eftersom att dom ofta är lite större och har lite mer massa.
Kort och gott, han vill ha en ny Harry. :angel:
Harry var ju egentligen inte den typiska kappisgreyhounden med sina 76 cm och nästan 40 kg.
 
Sv: Vinthundar

Appropå storlek på hund, när Waha var hos veterinären så fick hon stå på vågen. Hon väger hela 19,3kg nu :p (fast, jag vill ha upp henne till 20kg.. Hon är liiiite lite smal)
Sedan borde hon vara ganska exakt 61cm i mankhöjd :p

Börjar bli stor vovve nu (fast jag vet inte om jag vill veta vad Zala väger...)
 
Sv: Vinthundar

Här är lite nytt från oss :-)


kalla vinterdagar spenderas framför elementet!
DSCF0204.jpg


Är vi söta nu?
DSCF0255.jpg


Snönäsa!
DSCF0389.jpg


Jag har hittat något! Jag har hittat något!
DSCF0424.jpg


Vadå? Vadå?
DSCF0425.jpg


Åh! Mer snö! Tjohoo!
DSCF0426.jpg



//Flo
 
Sv: Vinthundar

*kl*
Vilka fina hundar ni har allihop:love:
Här kommer lite nytt från oss, nyknäppta 12-veckorsbilder på min lilla whippa Soleil...
soleil_12v_2.JPG-for-web-LARGE.jpg


soleil_12v_1.JPG-for-web-LARGE.jpg

Inte lätt att fota valpar som inte vill stå stilla:p
 
Sv: Vinthundar

Vilka härliga snöbilder! :laugh:
Yva är verkligen jättesöt!




Pumah: Vilken underbar liten tös. Färgen var ju helt lovely också!




Det känns som om det börjar bli väldigt mycket vinthundar på buke nu.
BukeVinthundsträff?
 
Sv: Vinthundar

+ Pumah

Roligt när ni lägger in bilder, båda era valpar är så fina!

Och ja, elementen är populära inne den här årstiden, Faizas bädd står under ett element och där trivs hon väldigt bra.

BukeVinthundsträff?

Gärna!
 
Sv: Vinthundar

Är det någon som bor nära Sthlm eller som vet redan nu att ni ska till någon av de stora sommarutställningarna? (Bosjökloster, Österbybruk, Lövudden)
 
Sv: Vinthundar

Jag hade gärna åkt på någon av dessa utställningar, tyvärr är de rätt långt från mig, så jag är inte säker än.

Tånga Hed är betydligt närmare för oss så dit ska vi försöka ta oss i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 009
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 192
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 337
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 728
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldhamster ungar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp