Bukefalos 28 år!

Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Det är hemskt när det kommer någon stor hund flygande sådär i full fart, man kan liksom inte göra något. Faiza är också väldigt känslig på det sättet och även om hon för det mesta tycker att det är jättekul med andra hundar, så blir hon lätt skrämd om det plötsligt kommer en stor hund i full fart och hon liksom inte hinner kolla av läget.

Delvis kl

Idag var Faiza så himla duktig! Vi var och tränade med andra från brukshundsklubben i ridhuset några timmar och det gick så bra. Pga av snöstormen här så var vi inte lika många som vi brukar och Faiza hade mycket lättare att koncentrera sig. Hon hade alltså väldigt bra kontakt med mig och både platsliggande och "platssittande" fungerade mycket bättre än vanligt. Vi kunde även träna lite agilityhopp och inkallning utan att jag kände att jag var tvungen att ha henne kopplad.

Nu ligger hon här under en filt och myser, min lilla snutt. :love:
 
Sv: Vinthundar

Mhm. Det är vidrigt. Idag ska hon få vara lös igen, fast då i ridhus (om det är ledigt. Då ska även Wahidah få springa (ÄNTLIGEN!) och vi får förhoppningsvis sällskap av Aningsfull här från buke. :D


ÅH vad kul att det gått bra! Just platsliggning och "platssittning" är ju verkligen bra att ha också. Jag har börjat jobba med det på Wahidah, men det går.. halvdant. (om hon inte är trött :p)
Med Zala är platsliggningen superlätt - hon lägger sig ner och reser sig inte förrän man kastar godis framför nosen på henne. Varför resa sig när man kan ligga och slappa? :D
 
Sv: Vinthundar

Ha så roligt! Härligt för Wahidah att äntligen få springa! Ridhus är guld såhär års, även om det såklart inte riktigt går upp emot att springa i skogen eller på en äng.

Ja, det kändes lite som att det lossnade idag. Hittills har hon ofta kunnat ligga och sitta kvar när vi tränat inne, men med störningar har det varit svårt. Det känns även som hon tycker att det börjar bli kul att träna, vilket känns roligt.
 
Sv: Vinthundar

Det är lite dumt, för det finns många skogar och ängar här som jag kan släppa i, men, efter gårdagens strapatser vågar jag inte riktigt och jag vågar definitivt inte med Waha som inte fått springa på ett bra tag. Till sommaren kommer det bli promenader till ett sandtag som finns här i närheten :D

Visst är det en fantastisk känsla när det blir sådär! Du får dra med någon som kan fota eller filma er någon gång ;)
 
Sv: Vinthundar

Här är det så himla mycket sommargäster och turister på somrarna så det blir svårare att ha hunden lös då tyvärr (om man inte har en väldigt lydig en, that is :p). Annars är det skönt för det finns många bra ställen att promenera här där det är ganska långt till bilvägar.

Jo, jag borde absolut be någon ta lite lydnadsbilder/filmer, är så van att mest vara bakom kameran själv numera så det har inte blivit av.
 
Sv: Vinthundar

Meh, dumma sommargäster :( Jag har tur. I Sthlm finns det enormt många hundrastgårdar som duger fint att släppa i sålänge hunden inte hoppar över staketet.

Fota, fota fota! :D



Nu är det så LUGNT här hemma. Båda sover, helt slutkörda och supernjöda.
De har fått springa i ridhus - och jäääklar vad de sprang! Fick även sällskap av Frida (aningsfull) och jag måste säga att det ser roligt ut när dvärgpincher jagar saluki :p
Frida fotade även några bilder på mig och hundarna tillsammans. Förhoppningsvis blev det en hel del bra bilder i ridhuset, jag har inte fått över bilderna till datorn än :)
 
Sv: Vinthundar

Jag var nära på att dö av skräck idag!

Var ute i skogen med hundarna och släppte lös Zala. Hon är lätt att ha lös, springer aldrig utom synhåll och Wahidah fann sig därför ganska bra i att vara kopplad.
MEN så kom det en satans ****** (sätt in tusen fula ord där om ni vill) Weimaraner lös. Den kom från ingenstans, for rakt förbi mig och Zala stack iväg. De sprang långt bort och jag skrek som en tok för att få tillbaka Zala. Weimaranern kom - Zala kom inte. Fick iväg äckelhunden och den sprang väl till sin ägare (som jag aldrig såg). Började gå i skoterspåret efter Zala, men såg henne ingenstans. Ringde i panik till en vän för att fråga vad tusan jag skulle göra. Hon försökte hålla mig lugn, men efter någon minuts skrikande efter Zala så stod jag bara och grät och skakade. Jag har aldrig, aldrig varit så rädd.
Jag gick tillbaka till platsen jag varit på när hon försvunnit. Hon kom inte. Jag gick efter henne igen. Skrek. Gick. Skrek. Ingen hund någonstans. Följde spåren en bra bit tills att de, när jag var nästan vid startstället igen, försvann. Zala var borta och jag såg inga spår någonstans.
Jag skrek halsen av mig (Nu är det flera timmar sen vi var ute i skogen, men jag har fortfarande ont)

Ringde till en vän som skulle gå hem till mig och kolla om Zala var där. Under tiden jag väntade så gick jag runt i skogen och skrek.
Jag såg ingen hund, däremot hörde jag tåget som for förbi en liten bit bort. (Ni kanske kan tänka er vilka syner jag fick för mig själv..)
När jag hade gått runt i skogen i en timme och letat så ringde min vän.
Zala hade sprungit hem.

När jag sedan kom hem så pep Zala, viftade på svansen och slickade på mina händer. (Zala slickar ALDRIG på mig i vanliga fall). Hon var nog glad över att jag kom till henne :p

På sin väg hem hade hon korsat en väg med ganska mycket trafik samt sprungit längs en liten bilväg 1km. Sedan följt en gångväg de sista 100 meterna hem. Såg dock på spåren längs gångvägen att hon hade travat där, så hon hade kunnat ta det lite lugnt i alla fall.

En sak är jag otrolig glad över - och det är att jag hade med mig mobilen. Den är inte alltid med på promenaderna, men nu ska jag aldirg mer lämna den hemma... Jag är bara glad över att min älskade hund är hemma igen, för fy vad jag var rädd.

Fy vad otäckt!! Förstår att du var skräckslagen :( men så skönt att allt slutade väl :laugh:Din fina fina Zala!!
 
Sv: Vinthundar

Jag förstår inte riktigt hur jag ska våga släppa henne i skog något mer efter det här, men jag antar att jag kommer göra det om ett tag, när jag hunnit hämta mig ordentligt...


Men visst är hon vacker :love:
Foton från idag:
DSC_3632copy.jpg


DSC_3659copy.jpg


DSC_3728copy.jpg
 
Sv: Vinthundar

Ja, väldigt vacker är hon! Jag har aldrig sett en saluki i verkligheten, har faktiskt bara sett dem på dina foton. Fastnade dock för vinthundarnas utseende för många år sedan. Väldigt fina hundar du har!
 
Sv: Vinthundar

Faaaaan.
Jag har hittat en knöl. En liten, liten knöl. Knappt stor som en ärta, kanske som en halv ärta, men likförbannat en knöl.
Att hitta en knöl på en hund som nyss opererats för cancer... Jag orkar inte det här. :cry:
 
Sv: Vinthundar

Faaaaan.
Jag har hittat en knöl. En liten, liten knöl. Knappt stor som en ärta, kanske som en halv ärta, men likförbannat en knöl.
Att hitta en knöl på en hund som nyss opererats för cancer... Jag orkar inte det här. :cry:

Förstår att du är ledsen :cry: vart sitter knölen? I juvret denna gången också!
Min Oceane fick också opereras två gånger. Men sedan har det peppar peppar inte blivit något mer. Det var godartat båda gångerna. Håller tummarna för att det även är det på din lilla tjej. Du kan ju se hur det utvecklar sig. Kanske växer den inte mer?
Kram
 
Sv: Vinthundar

Nopes, inte juver.. Nu är det på sidan, mitt emellan höftknölen och där midjan är som allra smalast. Ska hålla koll på den och hoppas att det inte blir mer än såhär..



Jag håller alla tummar jag kan för att Maya visar sig vara dräktig! :bump:
 
Sv: Vinthundar

Jag var nära på att dö av skräck idag!

Var ute i skogen med hundarna och släppte lös Zala. Hon är lätt att ha lös, springer aldrig utom synhåll och Wahidah fann sig därför ganska bra i att vara kopplad.
MEN så kom det en satans ****** (sätt in tusen fula ord där om ni vill) Weimaraner lös. Den kom från ingenstans, for rakt förbi mig och Zala stack iväg. De sprang långt bort och jag skrek som en tok för att få tillbaka Zala. Weimaranern kom - Zala kom inte. Fick iväg äckelhunden och den sprang väl till sin ägare (som jag aldrig såg). Började gå i skoterspåret efter Zala, men såg henne ingenstans. Ringde i panik till en vän för att fråga vad tusan jag skulle göra. Hon försökte hålla mig lugn, men efter någon minuts skrikande efter Zala så stod jag bara och grät och skakade. Jag har aldrig, aldrig varit så rädd.
Jag gick tillbaka till platsen jag varit på när hon försvunnit. Hon kom inte. Jag gick efter henne igen. Skrek. Gick. Skrek. Ingen hund någonstans. Följde spåren en bra bit tills att de, när jag var nästan vid startstället igen, försvann. Zala var borta och jag såg inga spår någonstans.
Jag skrek halsen av mig (Nu är det flera timmar sen vi var ute i skogen, men jag har fortfarande ont)

Ringde till en vän som skulle gå hem till mig och kolla om Zala var där. Under tiden jag väntade så gick jag runt i skogen och skrek.
Jag såg ingen hund, däremot hörde jag tåget som for förbi en liten bit bort. (Ni kanske kan tänka er vilka syner jag fick för mig själv..)
När jag hade gått runt i skogen i en timme och letat så ringde min vän.
Zala hade sprungit hem.

När jag sedan kom hem så pep Zala, viftade på svansen och slickade på mina händer. (Zala slickar ALDRIG på mig i vanliga fall). Hon var nog glad över att jag kom till henne :p

På sin väg hem hade hon korsat en väg med ganska mycket trafik samt sprungit längs en liten bilväg 1km. Sedan följt en gångväg de sista 100 meterna hem. Såg dock på spåren längs gångvägen att hon hade travat där, så hon hade kunnat ta det lite lugnt i alla fall.

En sak är jag otrolig glad över - och det är att jag hade med mig mobilen. Den är inte alltid med på promenaderna, men nu ska jag aldirg mer lämna den hemma... Jag är bara glad över att min älskade hund är hemma igen, för fy vad jag var rädd.

Jag såg Zala när hon var påväg hem. Jag var ute med mina hundar och såg när hon kom springande efter gångvägen, korsade vägen och sprang in mot hyreshusen som ligger på Kanalgatan. Kan säga att hon måste ha haft en skyddsängel på ryggen för det kom så mycket bilar i korsningen där hon sprang över så jag hann tänka "det här går aldrig vägen :eek: ", men hon tog sig över i mellanrummet mellan två bilar tack vare att den andra föraren var uppmärksam och hann tvärnita.

Tur att det gick bra men jag hade liksom du blivit livrädd om det hade hänt samma sak med nån av mina hundar, särskilt när man vet att det kan komma tåg och trafik på vägen hem... Att det ska vara så förb*nnat svårt att hålla hunden kopplad om man inte har koll på den :mad:
 
Senast ändrad:
Sv: Vinthundar

Kan säga att hon måste ha haft en skyddsängel på ryggen för det kom så mycket bilar i korsningen där hon sprang över så jag hann tänka "det här går aldrig vägen :eek: ", men hon tog sig över i mellanrummet mellan två bilar tack vare att den andra föraren var uppmärksam och hann tvärnita.

Alltså usch, men sån himla tur att det gick bra!

R_C: Hoppas det inte är någon fara med knölen, skönt iaf att det inte var i ett juver igen.

Millan: Såklart vi håller tummarna för din Maya! :)
 
Sv: Vinthundar

Du har säkert sett mig för jag har sett dig ett par gånger ;)
Jag bodde på Kanalgatan tidigare men numera bor jag mitt emot Konsum och det, har nakenhundar :D
 
Sv: Vinthundar

Ah! Då har jag sett dig! Har sett nakenhundar springa omkring här lite då och då :p Hur många har du? Jag har fått för mig att jag sett "hur många som helst" :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 880
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 315
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 158
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 157
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp