Bukefalos 28 år!

Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ovant dilemma: jag vet inte vad jag ska virka härnäst O_o:o
Denna! :D Lupo-Doppel_medium2.png
 
@Jenka inte jag heller, så jag virkar mormorsdiamanter. Tillslut kommer jag ha så många att jag kan klä in ett helt rum med dem. Ger en halvtimmes tankebefrielse iaf :D
 
3IMG_6961.jpg


Var så förbannad på garnet när jag stickade denna, för jag var 1000% säker på att jag borde ha tillräckligt och var ändå tvungen att avsluta 15 cm för tidigt. Nyss när jag la in den på Ravelry insåg jag att jag hade typ 4 nystan för lite, så det var ju inte så jävla konstigt att den blev kort :rofl: Ibland är man helt enkelt lite korkad. Har fuckat upp på typ fem olika ställen så jag är glad att den passar... Frenchy av Poisongrrls.
 
Och jag stickar på så många olika projekt nu att jag blir tokig på mig själv. Och 3 stycken som väntar på att blockas... Inte konstigt att ingenting blir klart just nu.
 
Jag vill sticka sockar åt mina små syskonbarn men hittar inte något klockrent mönster.

Det är en tvååring och en fyraåring och jag skulle vilja sticka lite roliga sockar, exempelvis frukter eller djur. Jag har ett fint mönster på vattenmelon som är för vuxensockar och jag tänker att om jag hittar ett fint ”basmönster” så kan jag anpassa det till med Vattenmelonen.

Nån som har något bra tips?
 
Jag vill virka en manet. Har hittat ett mönster och ska glo på YT när jag skaffat virknål och garn (jag har inte virkat sedan högstadiet :o). Hittade en virkskola jag nördar ner mig i så långe.

Är jag idiot?
 
Jag vill virka en manet. Har hittat ett mönster och ska glo på YT när jag skaffat virknål och garn (jag har inte virkat sedan högstadiet :o). Hittade en virkskola jag nördar ner mig i så långe.

Är jag idiot?
Absolut inte! Virka är kul och inte så svårt. Och vad är det värsta som kan hända?
 
Jag vill virka en manet. Har hittat ett mönster och ska glo på YT när jag skaffat virknål och garn (jag har inte virkat sedan högstadiet :o). Hittade en virkskola jag nördar ner mig i så långe.

Är jag idiot?

Jag kommer ihåg att jag virkade typ en provruta i skolan bara. Det jag lärt mig nu, har jag lärt mig på YT. Jag har virkat dukar, mössor, sjalar, kjolar, grytlappar, gosedjur, filtar, toppar och mycket, mycket mer.

Själv kan jag inte läsa ett mönster då jag fullständigt tappar bort mig med alla förkortningar, typ dyslexi eller något liknande, det bara flyter ihop.
Däremot gillar jag ritade "scheman", vilket är skitlätt att följa.
 
Jag kommer ihåg att jag virkade typ en provruta i skolan bara. Det jag lärt mig nu, har jag lärt mig på YT. Jag har virkat dukar, mössor, sjalar, kjolar, grytlappar, gosedjur, filtar, toppar och mycket, mycket mer.

Själv kan jag inte läsa ett mönster då jag fullständigt tappar bort mig med alla förkortningar, typ dyslexi eller något liknande, det bara flyter ihop.
Däremot gillar jag ritade "scheman", vilket är skitlätt att följa.

Ritar du scheman själv då eller väljer du bara mönster som har såna färdiga?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 290
Senast: Farao
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 334
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 780
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 774
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp