Bukefalos 28 år!

Visa att ni älskar dem!

K

Kat

Den här tråden är antagligen helt poänglös att skriva, eftersom de som skulle behöva ta åt sig av den antagligen inte lyssnar. Men kanske, kanske, hjälper det någon av alla oss som umgås med barn att tänka till någon period när allt är botten...
Vad vet jag?

Visa att ni älskar dem
- visa att de duger!
Inte för vad de gör och hur de ser ut, utan för vad de ÄR.

Den där första tiden i livet kommer att påverka dem för all framtid. All grund måste läggas nu. Vuxna som inte fått sin uppskattning som barn mår inte bra i resten av livet. Det finns för många exempel på det.
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Din tråd är inte meningslös utan oerhört viktigt! :bow:
Barnen behöver så otroligt mycket veta precis som djuren att de duger, inte bara när de är små utan även när de blir äldre och sitt vuxna liv. Behöver de höra ifrån sin förälder att det gör något bra och att de duger. :cool:
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Inte alls poänglöst! Helt sant och värt att påminna om!! :bow:
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Den är viktig den här tråden, och barn är viktiga, inte bara ens egna, utan även alla andra barn.

Jag tänker på det ofta, jag arbetar med anknytning förälder - barn.
Så det är ett ständigt aktuellt ämne.
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Inte alls meningslös, tvärtom. Men du har säkert rätt i att de som skulle behöva inse det mest ändå inte lyssnar. Så är det ju alltid.
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Inte alls meningslös, tvärtom. Men du har säkert rätt i att de som skulle behöva inse det mest ändå inte lyssnar. Så är det ju alltid.

Specielt i dagens samhälle när allt är så stressigt & många är sura för att ha för mycket att tänka på.

Så är en kram & att jag älskar dig, du är så underbar.
Alltid bra för barnens vällbefinande.

Tycker det är underbart att fler tänker så.

kram till er oxå :)
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

*puttar upp en väldigt bra tråd/råd :bow:
Visa att ni älskar dem
- visa att de duger!
Inte för vad de gör och hur de ser ut, utan för vad de ÄR.

Den där första tiden i livet kommer att påverka dem för all framtid. All grund måste läggas nu. Vuxna som inte fått sin uppskattning som barn mår inte bra i resten av livet. Det finns för många exempel på det.
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Denna tråd hade jag missat - är glad att den blev "upp-puttad"!

Kloka och sanna ord! :bow:

/FG
Kramig mjukis-mamma ;)
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Och det skriver du när jag precis bråkat med 15-årige sonen:cry: Han blev sur och kallade mig och sin syster "jävla idioter":eek:vilket han ALDRIG gjort tidigare! Jag accepterar det inte heller, utan nu ligger det på honom att be om ursäkt, annars är alla förmåner indragna, pronto!
Det är jättejobbigt när man bråkat med sina barn:(
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Knapplån
Om det nu finns en unge eller 1000 som ingen ser..
Så kan ju ni se dom.
Säg hej till ungen vid cykelstället och en kommentar om vädret. Får ni inget svar så kostade det ju inte er någonting.
I annat fall så har ni visat att vuxna är schyssta och faktiskt lever i samma värld.
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Jag jobbar med barn, så det är en yrkesskada att skoja med barn och ungdomar som man träffar, oavsett om man känner dem eller inte. I bussen och på stan brukar jag komma på mig själv med att le mot dem. Förmodligen tycker de flesta att jag är en tönt, men vaddå...
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Ja, ibland så får man en blick som säger - Åh vad är du för byfåne då som går här o flinar och pratar m folk du inte känner....
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Fin tråd :bow:

Känner att den är aktuell för mig också, eftersom jag bekymrar mig en del över vissa tecken jag ser hos mina brorsbarn. Vi är väldigt kärlekslöst uppfostrade, med en förälder som gärna tryckte ner oss för att vara bättre själv (och inte har han slutat än fast vi är vuxna), och nu oroar jag mig att det går ner i generationerna :cry: Känner själv att jag har svårt att visa för dem hur mycket jag tycker om dem...
 
Sv: Visa att ni älskar dem!

Visa att ni älskar dem
- visa att de duger!
Inte för vad de gör och hur de ser ut, utan för vad de ÄR.

En liten fundering just ang. det där.
Hur visar man att de är bra för vad de ÄR?

Tänker på min systerdotter, 12 år, som skulle offra sin högra hand för att vara alla till lags. Givetvis visar jag henne uppskattning och tacksamhet när hon hjälper mig, men jag försöker säga till henne att "det spelar ingen roll vad du gör, för du är ändå världens bästa Anina. Jag är så glad för att du är just den du är". Så kramas vi och skrattar.

MEN jag tänker på hur lätt det är att ge henne så mycket beröm och uppmärksamhet just för allt hon gör...
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 643
Senast: Nixehen
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 799
Senast: Pilot
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 807
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 866
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp