Visa era galopphästar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Seabaz

Trådstartare
In med bilder på era galopphästar eller fd. galopphästar och skriv gärna stammen på dom. Om dom är ridhästar idag, vilken inriktning?

:bump:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Ok här kommer en liten bildbomb... :angel:
_MG_5053.jpg
_MG_5060.jpg

_MG_5106.jpg
_MG_5107.jpg

http://i21.photobucket.com/albums/b268/Nyrelski/Maja/Lia_Fal.jpg

Hästen är ett 5-årigt sto e: Fraam u: Clan Scotia - Clantime. Importerad från England som åring. Ridbilderna är från i höstas och galoppbilden som treåring.
Hon gick på galoppen fram tills i sommras (som fyraåring) och vann ett par lopp tror jag. Bla. ett i Danmark.
Jag köpte henne i sommras och utbildar henne till fälttävlanshäst.

Det går väldigt bra faktiskt och hon har varit felfri hur lätt som helst i 1.10 hoppning och går riktigt bra i dressyren med. Helt underbar att hoppa terräng på och bara flyger över allt, kommer gå första fälttävlan om två veckor :)

Är det någon som vet något om hennes föräldrar? Kan inte speciellt mycket om fullblodsstammar och ännu mindre om Engelska :angel: Hade varit kul att veta vad det är för hingstar
 
Sv: Visa era galopphästar!

19560016.jpg


19560017.jpg


19560018.jpg


har inga bra bilder för det är ingen som tar kort på mig och det är ju lite svårt att ta kort på dig själv:crazy:

men detta är iaf Sotar Murre och han var galopphäst fram tills september (tror jag han gick sista löpet) förra året. då köpte jag honom och håller på o skolar om honom till FT-häst.
han är 7 år gammal, danskfödd, e. Itsabrahma och u. Moon shine

han är jätteduktig faktist:). senast i söndags dubbelnollade han på våran första CR hoppning!! (60 cm bara, men ändå, man måste ju börja nånstans oxå;). har stora förhoppningar på honom för han har väldigt bra teknik och är hinderklok!!
 
Senast ändrad:
Sv: Visa era galopphästar!

Thunder Storm är ridhäst, är under utbildning. Född 2003

See Me Dance är ridhäst. Född 1997

Whitelook är såld som ridhäst. Född 2002

Mr Wang är i galoppträning. Född 2006

Finkel var min gamla ridhäst. född 1985 död 2007
 
Sv: Visa era galopphästar!

Vill så gärna lägga in bilder på mina bebisar men jag förstår inte riktigt hur man gör? Tips tack :)
 
Sv: Visa era galopphästar!

Visst fanns han utanför Åkersberga, försökte få min mamma att köpa honom och låna ut till mig :angel:

Jag har ett sto f.00 e. Strong Statement - Diaghylphard

gosan7.jpg

22.jpg

img4.jpg

img3.jpg

img7.jpg


Just nu är hon utlånad men jag funderar på att ta hem henne och sälja.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Valack f:01 E: Duty Time

Nån månad efter jag fick han(JULI)....
CIMG0915.jpg



I höstas....
IMGP3196.jpg


Är betydligt bättre musklad nu och i mkt bättre hull, men har tyvärr ingen ny bild! Ursäkta att dom blir så stora...vet inte varför...
 
Sv: Visa era galopphästar!

Visst fanns han utanför Åkersberga, försökte få min mamma att köpa honom och låna ut till mig :angel:

vet inte var åkersberga ligger:angel: men han stod iaf i ett litet privatstall nära Täby:) vet inte om man får säja tränarens namn här?
 
Sv: Visa era galopphästar!

MEN ÅH :eek:

Den där kollade jag på flera gånger (annonsen) och tjatade på mamma att hon skulle ringa, men det blev aldrig av. Den finaste skimmel jag någonsin sett! :love: Damn vad avis jag är!

Men det var ju tur att du köpte honom, men tanke på att min (om han går igenom besiktningen) har samma pappa som din, då kanske man kan få höra lite om den då och då :angel:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Mr Wang är i galoppträning. Född 2006



tar du hand om denne själv?
jag passasde nämligen mamman:devil: när hon stod i träning!
 
Sv: Visa era galopphästar!

Nej han står hos Jacqueline Henriksson ! Jasså :) Hur är hon ? Wang har lite humör :angel:
 
Sv: Visa era galopphästar!

värst vad många som känner till Murre då;)

jaa! spännande, alltid kul att höra om släktingar till pållarna:) vad heter din då?

förresten, lite kan jag ju redan berätta: vi startade LC:2 i januari o kom 3:a med 54 %... tkr de va bra för att vara galopphäst lixom;) åsså CR hoppningen då, men den har jag ju redan skrivit om:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Visa era galopphästar!

Nej han står hos Jacqueline Henriksson ! Jasså :) Hur är hon ? Wang har lite humör :angel:

när ho köptes som bebis va hon ok. sen när hon böra start blev hon bäng. dom sista starterna va hon helt okontrollerbar. dum i boxarna.dum att rida. hon gjorde "flyjumps" när man satt upp på henne.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Jösses !! Vi får väl se hur det går med Wang .. Gå gärna in på min pixbox och kolla bilderna på honom ..
 
Sv: Visa era galopphästar!

värst vad många som känner till Murre då;)

jaa! spännande, alltid kul att höra om släktingar till pållarna:) vad heter din då?

förresten, lite kan jag ju redan berätta: vi startade LC:2 i januari o kom 3:a med 54 %... tkr de va bra för att vara galopphäst lixom;) åsså CR hoppningen då, men den har jag ju redan skrivit om:angel:


Itsatwister heter min, eller "min" har ju inte ens köpt honom än ;)

Vad roligt att det går framåt så fort, det verkar vara en bra hingst det där, har läst om fler avkommor som blivit bra ridhästar!
 
Sv: Visa era galopphästar!

Den där känner jag igen, iaf på första bilden. Har hon legat ute på annons rätt nyligen? (runt 3 månader sedan?)
 
Sv: Visa era galopphästar!

jag har en liten fråga fd gallopörer,
har kollat lite på såna tycker att dom är grym snygga å fta väldigt trevligt temprament , men jag har hört att dom oftast är svåra å stanna är de sant?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 125
Senast: Jerseyite
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Görel
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 547
Senast: Habina
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp