Bukefalos 28 år!

Visa era galopphästar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Visa era galopphästar!

ja :angel:

nä men det beror helt på individen, det du har hört är nog att om man tar nytt grepp och kortar tyglarna så betyder det "gå fort"...

man kanske inte galopperar raksträckor ute eller sätter sig på en stubbåker det första man gör när man just har köpt den...
 
Sv: Visa era galopphästar!

Itsatwister heter min, eller "min" har ju inte ens köpt honom än ;)

Vad roligt att det går framåt så fort, det verkar vara en bra hingst det där, har läst om fler avkommor som blivit bra ridhästar!

jaa, den har jag sett tror jag:) mm, tror oxå de, Itsabrahma kan han:D både galopp o ridhäst verkar ju bli bra!!

jaa, de känns nästan som det går framåt lite FÖR fort, borde få ett bakslag snart:angel:

hoppas du köper den då, så vi kan prata om dom lite, alltid kul att höra ju:)
 
Sv: Visa era galopphästar!

jag har en liten fråga fd gallopörer,
har kollat lite på såna tycker att dom är grym snygga å fta väldigt trevligt temprament , men jag har hört att dom oftast är svåra å stanna är de sant?

Det finns helt klart undantag.
Har en fd gallopör som har sprungit in hiskiliga summor.
Han är världens snällaste och lydigaste häst, absolut inte het eller försöker hugga bettet, sticka eller dylikt.
 
Sv: Visa era galopphästar!

vet inte var åkersberga ligger:angel: men han stod iaf i ett litet privatstall nära Täby:) vet inte om man får säja tränarens namn här?

Åkersberga ligger nära Täby ;)

SofiaOfSweden skrev:
Den där känner jag igen, iaf på första bilden. Har hon legat ute på annons rätt nyligen? (runt 3 månader sedan?)

Stämmer, och hon har vart hos 2 st sen jag la ut annonsen, jag vill ha någon som vill köpa henne och ha kvar henne länge och ev. betäcka, fast jag saknar henne oerhört mkt och vill ha hem henne varje dag så kräver hon mer tid än jag kan ge :(

JeennI skrev:
jag har en liten fråga fd gallopörer,
har kollat lite på såna tycker att dom är grym snygga å fta väldigt trevligt temprament , men jag har hört att dom oftast är svåra å stanna är de sant?

Stämmer inte på min, är mkt arbetad från marken så hon stannar där man säger "Whooo" hur fort det än går. Jag behöver bara räta upp mig, knipa om med låren och använda rösten.

När jag hjälpte en medryttare jag hade en kort stund som inte var tillräckligt tuff för henne, så såg jag att hon höll på att ta kommandot över ryttaren och höjde bara rösten och sa "Whoo" stark och bestämt, hon tvärnita och tjejen hängde framme vid öronen och hade hon inte huggt tag i martingalen hade hon åkt av :o
 
Sv: Visa era galopphästar!

knapplån

Här kommer min

Canta Briani, är fyra år och springer fortfarande.



sondagsgalopp2007111820115.jpg


PICT1130.jpg


Sen min tidigare ridhäst Sabotage, han är 10 år. Gick av galoppen som treåring. Gillade inte startboxarna.
PICT0930.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Visa era galopphästar!

Ah okej, då såg jag rätt ;) Oj två stycken redan? Ingen bra kemi eller? :(

Första var jätte bra, men då så misskötte fodervärden till hennes ponny sig så hon var tvungen att ta hem sin ponny :(
Red henne precis när vi hämtat hem henne och hon var så himla mkt finare än när jag lämna bort henne, tjejen hade verkligen gjort ett kanonjobb :bow:

Sen var hon påväg hem igen, men de ångrade sig och gav henne över sommaren.

Men båda 2 har haft problem med henne :( Jag har kunnat rida ut ensam och barbacka med bara ett grimskaft om halsen om jag velat medans de knappt kunna rida ensama på banan.


Korpen_ Fina hästar!
 
Sv: Visa era galopphästar!

Usch vad jobbigt, men hoppas du hittar någon snart som kan ta över henne!

OnT: På söndag får jag ansluta mig till klubben "vi som har galopphästar" för då stiger min ut på vår stallplan! Då ska det plåtas för fullt :banana:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Usch vad jobbigt, men hoppas du hittar någon snart som kan ta över henne!

OnT: På söndag får jag ansluta mig till klubben "vi som har galopphästar" för då stiger min ut på vår stallplan! Då ska det plåtas för fullt :banana:

du måste ju säga VILKEN du har köpt fattar du väl? ;) :p

(grattis!!!)
 
Sv: Visa era galopphästar!

Hej! Här finns lite bilder på min fd galoppör.

http://www.pixbox.se/alb_show_id668157_page0.html

Han står just nu hos fodervärd men jag saknar honom varje dag! Jag köpte honom från stall lambada på Jägersro där han vari träning dock hann han inte kvala utan fick en reaktion på en sena och får nu vara ridhäst.Han heter BOARDING E: Domynsky U: Charming Madame UE: General Holme uppgifter om honom eller någon av ovanstående hästar tas tacksamt emot.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Jag tror att jag har skrivit om Domynsky någon annan stans men han lämnar genomgående jättefina, coola trevliga hästar.:love:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Min fd galoppör.

Hisan född 2001 Duty Time - Spider woman - Eighty Eight Keys

Han gillade tydligen inte startboxarna men han gillar livet som ridhäst destu mer.
Jag hopptävlar med honom, vi har debuterat 1.20 förra året. Han rör sig inte alls pjåkigt heller men hans matte är totalt ointresserad av att tävla dressyr, vi tränar dock flitigt. ;)

Jag har presenterat honom tidigare här på buke och då visade det sig att Annika Källse hade ridit honom och sandra_bure hade passat honom om jag inte missminner mig. :)

Bild från gårdagens 1.10 start. :D

t_vling_12_april_006_1208019030.jpg
 
Sv: Visa era galopphästar!

Min fd galoppör.

Hisan född 2001 Duty Time - Spider woman - Eighty Eight Keys

Han gillade tydligen inte startboxarna men han gillar livet som ridhäst destu mer.
Jag hopptävlar med honom, vi har debuterat 1.20 förra året. Han rör sig inte alls pjåkigt heller men hans matte är totalt ointresserad av att tävla dressyr, vi tränar dock flitigt. ;)

Jag har presenterat honom tidigare här på buke och då visade det sig att Annika Källse hade ridit honom och sandra_bure hade passat honom om jag inte missminner mig. :)

Bild från gårdagens 1.10 start. :D

t_vling_12_april_006_1208019030.jpg

Jisses vad tiden rinner iväg.... Red mamman till din pålle när hon stod i träning, långbent svart sak om jag inte minns helt fel :crazy:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Jaså det var du trots allt! Tyckte väl jag kände igen dig! ;) *Malin här som jobbar hos Pia och Jocke* :)

Återkommer snart med lite bilder härifrån, ska bara lyckas ladda upp dem med mitt sega internet först... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 206
Senast: Jerseyite
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: jemeni
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 247
Senast: Pritchel
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 794
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp