Visst finns det? Samt några andra frågor

Golden_Heart

Trådstartare
Visst finns det en hemsida som kan hjälpa en att hålla reda på sammandragningar?
Till sammandragningar räknas då även det tryck mot livmodertappen, ifall det känns oerhört ont där?
Kan det vara på gång om man i snart tre dygn haft lite oregelbundna sammandragningar över magen och ont vid livmodertappen samt då sovit dåligt och haft kraftig huvudvärk?
 
Sv: Visst finns det? Samt några andra frågor

här är sidan:
http://www.varktimer.se/
Nu envisas min förlossning med att inte dra igång men det lilla jag har haft riktiga värkar säger mig att en riktig värk är väldigt tydligt en värk, är man osäker så är det inte en värk...
 
Sv: Visst finns det? Samt några andra frågor

Måste tillägga att jag har blandade små värkar/ sammandragningar och kraftiga. Hitills de senaste tre-fyra dygnen har tiden varierat allt mellan flera timmar mellan dem till några minuter och det oregelbundet mellan varje. Samt att jag fått vara på toa oerhört mycket, sovit fruktansvärt dåligt, typ ½-2 timmar åt gången. Ibland även fått känslan av att vilja trycka på.
Beräknad förlossning är till veckan! :cool:
Min barnmorska har sagt att när det gör ont lite i slidan, att det är bara livmodertappen som gör sig redo. Men om det gör oerhört ont? Ofta känner jag ett oerhört tryck där, sedan är litet tryck mellan. Kan det vara på gång?
 
Senast ändrad:
Sv: Visst finns det? Samt några andra frågor

Värk i slidan tyckte jag det kändes som när jag öppnade mej.

Jag hade inte onda värkar förrän det verkligen var dags, ett par timmar gjorde de inte särskilt ont. Hade som mensvärk ungefär i två dagar, sen började mensvärken komma mer jämt med sammandragningarna. Men när jag hade 4-5minuter mellan satt jag fortfarande här framför buke.

Vad jag vill säga är att det inte alls behöver göra ont för att det är dags.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 878
Senast: Solstig
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 053
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 378
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp