Bukefalos 28 år!

Vita tänder

Pilot

Trådstartare
Jag har gula tänder och har haft det rätt länge. Ibland stör jag mig otroligt mycket på det, ibland orkar jag inte bry mig. Just nu är jag i en sådan period att jag vill bleka dem. Är det någon som har gjort det? Hur har ni gjort det? Hur länge håller det?
 
Mitt tips om du skulle vilja prova och inte redan gjort det: Pepsodent White now gold (tandkräm). Innehåller något blått, vilket neutraliserar gult och gör att tänderna ser vitare ut. Det är förstås bara för ögat och ger ingen bestående effekt, men jag märker skillnad och jag har märkt skillnad när jag gått tillbaka till den efter att ha bytt nån period. Den kostar några kronor mer än en del andra, men jag tycker att det är ett okej pris (jag betalade runt 33:- på apotea nu i dagarna, tror jag).


(Jag vågar inte bleka tänderna..)
 
Jag har blekt på klinik 2018. Blev vitt och fint :) kostade 3000 kr för det var kampanj, annars 5000. Jag valde en lackförsegling också. Jag har sedan dess druckit sjukt mkt Redbull (:p) så ska bleka mina igen nu i januari. Borsta inte med kol eller liknande, det pajar emaljen totalt!
 
Jag har blekt på klinik 2018. Blev vitt och fint :) kostade 3000 kr för det var kampanj, annars 5000. Jag valde en lackförsegling också. Jag har sedan dess druckit sjukt mkt Redbull (:p) så ska bleka mina igen nu i januari. Borsta inte med kol eller liknande, det pajar emaljen totalt!
Jag dricker ju kaffe på morgonen och te på kvällen. Det är just emaljen jag är rädd om och hört att det kan bli problem med den om man bleker? Finns ju hemmablekning, men vet ej om det är "mildare" eller bara dumt.
 
Jag har lite gula tänder. M;in tandis säger att gult är lättare att få vitt än gråa tänder.

En behandling hos dem kostade (sa hon) runt 3000 för ett år sedan och håller i något år.
Jag har borstat med whitening tandkrämer men fick förbud för jag har sliltit ut emaljen så den är väldigtt tunn nu.

Behandling hos täandläkare sliter inte på emaljen. Hemmametoder gör.
 
Jag har lite gula tänder. M;in tandis säger att gult är lättare att få vitt än gråa tänder.

En behandling hos dem kostade (sa hon) runt 3000 för ett år sedan och håller i något år.
Jag har borstat med whitening tandkrämer men fick förbud för jag har sliltit ut emaljen så den är väldigtt tunn nu.

Behandling hos täandläkare sliter inte på emaljen. Hemmametoder gör.
Jag är helt klart beredd att lägga den summan, avskyr t.ex. bilder när jag ler eftersom jag tycker tänderna ser gula ut och förstör. :(

Jag har någon whitening tandkräm som jag använder, tycker dock inte att den hjälpt ett skit, sliter de mer på emaljen än vanlig tandkräm?
 
Jag har någon whitening tandkräm som jag använder, tycker dock inte att den hjälpt ett skit, sliter de mer på emaljen än vanlig tandkräm?
Ja så har jag förstått det. Eftersom jag blivit förbjuden att använda det mer.

De tandkrämrna slipar emaljen för att få bort det gula. Tills skillnad mot blekning som bleker, inte slipar.
 
Faktiskt aldrig hört talas om! Gör du det?

Får googla lite.

Jag borstar tänderna med sådan kolpasta lite då och då. Tycker att det blir vitare :D
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200122-213723.jpg
    Screenshot_20200122-213723.jpg
    83,2 KB · Visningar: 35
Jag har gula tänder och har haft det rätt länge. Ibland stör jag mig otroligt mycket på det, ibland orkar jag inte bry mig. Just nu är jag i en sådan period att jag vill bleka dem. Är det någon som har gjort det? Hur har ni gjort det? Hur länge håller det?
Jag har blekt tänderna tre gånger i mitt liv. Första gången var inför brorsans bröllop. Gjorde det på Brilliant Smile-kliniken. Kostade 2000:- tror jag med något specialerbjudande. De isade lite första veckan, samt jag hade massor med begränsningar vad jag fick äta under första två veckorna. Men det höll bra i flera år. Andra och tredje gången var också på klinik, men på en annan. Andra gången blev jag inte nöjd, och efter ett par månader gick jag tillbaka och fick en gratisbehandling och då var resultatet bättre.
 
Jag dricker ju kaffe på morgonen och te på kvällen. Det är just emaljen jag är rädd om och hört att det kan bli problem med den om man bleker? Finns ju hemmablekning, men vet ej om det är "mildare" eller bara dumt.

Då bör du absolut köpa till förseglingen. Jag valde som sagt det och då kunde jag äta och dricka som vanligt 30 min efter behandlingen + att koffein etc inte ska missfärga. Använder man inte förseglingen var det massa restriktioner på vad man fick äta och dricka på ett bra tag. Man ska ha tagit bort tandsten och lagat ev hål innan behandling, annars gör det ONT.

Skit i hemmablekningen. Och definitivt inte den där kolpastan, den kommer döda din emalj.
 
Då bör du absolut köpa till förseglingen. Jag valde som sagt det och då kunde jag äta och dricka som vanligt 30 min efter behandlingen + att koffein etc inte ska missfärga. Använder man inte förseglingen var det massa restriktioner på vad man fick äta och dricka på ett bra tag. Man ska ha tagit bort tandsten och lagat ev hål innan behandling, annars gör det ONT.

Skit i hemmablekningen. Och definitivt inte den där kolpastan, den kommer döda din emalj.
Jag har blekt tänderna tre gånger i mitt liv. Första gången var inför brorsans bröllop. Gjorde det på Brilliant Smile-kliniken. Kostade 2000:- tror jag med något specialerbjudande. De isade lite första veckan, samt jag hade massor med begränsningar vad jag fick äta under första två veckorna. Men det höll bra i flera år. Andra och tredje gången var också på klinik, men på en annan. Andra gången blev jag inte nöjd, och efter ett par månader gick jag tillbaka och fick en gratisbehandling och då var resultatet bättre.

Det låter ju som att jag ska göra något sådant! Men då får jag nog gå och kolla tänderna först.

Tack alla för svar!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Behandling hos täandläkare sliter inte på emaljen. Hemmametoder gör.
Min tandläkare har starkt avrått mig för att bleka tänderna, eftersom det sliter för mycket på emaljen. Har du fått den här uppgiften från din egen tandläkare?

Jag är så sjukt trött på gula tänder och vill bleka mina också, men har såklart emaljskador och "får inte".
 
Min tandläkare har starkt avrått mig för att bleka tänderna, eftersom det sliter för mycket på emaljen. Har du fått den här uppgiften från din egen tandläkare?

Jag är så sjukt trött på gula tänder och vill bleka mina också, men har såklart emaljskador och "får inte".
ja.
kanske är mina emaljskador lindriga?
 
Jag "hemmablekte" (alltså via tdl som tillverkade skenor och där jag köpte medlet, Opalescence) några vändor efter jag hade tagit bort min tandställning i 16-årsåldern. Isade lite precis efteråt minns jag. Blev inte Hollywood-vitt men det ville jag inte heller. Inte blekt sedan dess men använder samma tandkräm från Opalescence och tänderna är fina än idag, 10 år senare. Skenan kostade nog ett par tusenlappar.
 
Jag har gula tänder och har haft det rätt länge. Ibland stör jag mig otroligt mycket på det, ibland orkar jag inte bry mig. Just nu är jag i en sådan period att jag vill bleka dem. Är det någon som har gjort det? Hur har ni gjort det? Hur länge håller det?

Det här är ju inte lika effektivt som blekning men färgen på läppstift/läppglans förändrar hur färgen på tänderna uppfattas också. Jag vet exakt vilken färgfamilj som passar mitt ansikte och mina tänder. Mina tänder är inte rejält missfärgade men drar åt gult. Med rätt färg på läpparna ser de betydligt vitare ut och vice versa, med fel färg betydligt gulare.
 
Jag och sambon har blekt på salong, dom använde något medel som sas vara skonsamt mot emaljen, iconic smile tror jag. Tänderna blev inte sådär konstigt vita heller.
Det var bara ett halvår sen, mina tänder har nog blivit lite gulare igen, men dom var inte så värst jättegula från början heller, så jag vet inte riktigt... Sambon som snusar och dricker kaffe hade betydligt gulare tänder, dom är fortfarande vitare än dom var innan, men gulare än när han precis gjort det :)
Kostade lite under tusen, men han som gjorde det (sambons vän) hade nyss gått utbildningen och tog inte fullpris än
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 182
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 078
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
30
· Visningar
4 573
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 175
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp