Bukefalos 28 år!

Vita tänder

Jag har gjort skenor hos tandläkaren och bleker sedan hemma med gele. Den första gelen köpte jag från tandläkaren, eller den ingick i mina 1300 och nu när jag fräschar upp en gång om året köper jag gelen från ebay. Har kritvita tänder, och då dricker jag flera liter cola om dagen. Det tar tid första gången man bleker, man får sova med en skena i över- respektive underkäken, ungefär 14 nätter per käke. Och jag tyckte att det var svårt att sova med skenan. Detta var för 8 år sedan.

För övrigt bet min hund sönder ena skenan och jag beställde en ny via ebay för 300 och fick göra på samma sätt som hos tandläkaren, men hemma, och fick en perfekt skena efter mina tänder, så det går att komma väldigt billigt undan om man vill. Men skenan ska vara custommade, inte bara något man formar med varmvatten.

Har inga problem med något som ilningar etc.
 
Det här är ju inte lika effektivt som blekning men färgen på läppstift/läppglans förändrar hur färgen på tänderna uppfattas också. Jag vet exakt vilken färgfamilj som passar mitt ansikte och mina tänder. Mina tänder är inte rejält missfärgade men drar åt gult. Med rätt färg på läpparna ser de betydligt vitare ut och vice versa, med fel färg betydligt gulare.
Superintressant, har aldrig ens tänkt den tanken.
Jag har ofta läppstift, hur lär man sig/ hur väljer du läppstift?
 
Superintressant, har aldrig ens tänkt den tanken.
Jag har ofta läppstift, hur lär man sig/ hur väljer du läppstift?

Jag är väldigt blek och bränner mig lätt, med mörkt hår. Hudens underton är neutral till rosa så läppfärg med en rosa eller lila ton (kalla färger) fungerar bra och ger som sagt även vitare tänder. Minsta lilla dragning åt korall eller persika i läppfärgen får mig att se sjuk ut och att tänderna upplevs gulare. Det får heller inte vara en för svag/diskret färg heller.

53323531_145123059859188_2448554346317379353_n.jpg

Här är ett exempel på läppstift/läppglans som funkar på mig, Love Pop läppstift från Clinique och Pink Lover läppglans från By Terry. Nude-färger är definitivt INTE min grej :D
 
Jag har gjort skenor hos tandläkaren och bleker sedan hemma med gele. Den första gelen köpte jag från tandläkaren, eller den ingick i mina 1300 och nu när jag fräschar upp en gång om året köper jag gelen från ebay. Har kritvita tänder, och då dricker jag flera liter cola om dagen. Det tar tid första gången man bleker, man får sova med en skena i över- respektive underkäken, ungefär 14 nätter per käke. Och jag tyckte att det var svårt att sova med skenan. Detta var för 8 år sedan.

För övrigt bet min hund sönder ena skenan och jag beställde en ny via ebay för 300 och fick göra på samma sätt som hos tandläkaren, men hemma, och fick en perfekt skena efter mina tänder, så det går att komma väldigt billigt undan om man vill. Men skenan ska vara custommade, inte bara något man formar med varmvatten.

Har inga problem med något som ilningar etc.
Vad är det för gel du använder? :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 185
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 079
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
30
· Visningar
4 573
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 175
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp