Bukefalos 28 år!

Vitlöksdoftande människor

Monkie

Trådstartare
Jag äter själv vitlök någon gång i veckan. Senast igår kväll och fick kommentar idag att jag luktar vitlök. Jag åt förhållandevis lite vitlök mot vad jag brukar - tre klyftor i en 4 dl sås fördelat på fem personer där jag var en av dem. Jag har för några år sedan fått en kommentar från en okänd kvinna i en affär om att jag STINKER vitlök.

Jag har rätt bra luktsinne själv men har ALDRIG känt någon annan eller jag själv lukta vitlök.

*Äter ni vitlök?
*Luktar ni vitlök?
*Känner ni om andra ätit vitlök? Är det ur munnen eller från hela personen? Luktar det illa?
 
Här har du en vitlöksälskare :d Tyvärr får jag halsbränna av det men äter ändå. Jag brukar kunna känna på lukten att andra har ätit vitlök om jag själv inte gjort det på några dagar. Lukten sätter sig i både andedräkt och svett så i stort sett hela kroppen luktar. Här hemma kör vi principen att har den ena ätit vitlök så käkar den andre också :D Folk runtomkring på allmänna platser får stå ut den stunden de är i närheten av mig :devil:
 
Haha...
Vitlök är intressant för jag tycker folks kroppar verkar hantera det olika. Vissa luktar inte alls medan en kompis menar att hon verkligen svettas ut vitlöksdoft. Jag trodde inte på henne så vi testade. Hon luktade inte på andedräkten men ja... det kändes som kroppen och svetten luktade...:D
 
Haha...
Vitlök är intressant för jag tycker folks kroppar verkar hantera det olika. Vissa luktar inte alls medan en kompis menar att hon verkligen svettas ut vitlöksdoft. Jag trodde inte på henne så vi testade. Hon luktade inte på andedräkten men ja... det kändes som kroppen och svetten luktade...:D
Intressant!? Kände hon själv att hon luktade alltså?
 
Jag äter själv vitlök någon gång i veckan. Senast igår kväll och fick kommentar idag att jag luktar vitlök. Jag åt förhållandevis lite vitlök mot vad jag brukar - tre klyftor i en 4 dl sås fördelat på fem personer där jag var en av dem. Jag har för några år sedan fått en kommentar från en okänd kvinna i en affär om att jag STINKER vitlök.

Jag har rätt bra luktsinne själv men har ALDRIG känt någon annan eller jag själv lukta vitlök.

*Äter ni vitlök?
*Luktar ni vitlök?
*Känner ni om andra ätit vitlök? Är det ur munnen eller från hela personen? Luktar det illa?

Jag röker så jag har inget luktsinne:D Och äter mycket vitlök. Och svettas i stallet varje dag. Tycker synd om mina medmänniskor i kollektivtrafiken:rofl::rofl:

Det enda jag kan störa mig på själv är lukten av blöt hund, eller de som har för mycket parfym, speciellt billig herrparfym :wtf:

Har jobbat på thairestaurang så ett tag höll jag på att förvandlas till ett vitlöksmoln. Då fick jag mycket kommentarer, men ja.. Tyvärr, håll avståndet.
 
Man känner aldrig att man själv luktar vitlök och har du ätit vitlök själv så känner du troligen inte andras doft heller.
Sen är det ju en definitionsfråga, 3 klyftor delat på 5 personer skulle jag anse vara mycket vitlök, klart att ni luktar då!

Vi äter vitlök men bara i mindre mängder. Dvs en dutt torkad vitlök i vissa såser och en solo--lök i tzatzikin (stavas?) när vi äter tacos.
Jag luktar troligen vitlök när jag ätit det.
Och ja, jag känner att andra stinker vitlök ibland.
 
Äter vi vitlök hemma så gör alla det.

Vi har nog dock ganska lite vitlök och inte så ofta. Har aldrig fått höra att jag luktar i alla fall även om jag kanske inte direkt vräker imig det om jag ska ut bland folk direkt efter.

Tycker att vissa personer luktar mer än andra men hellre kraftig vitlöksdoft än tunga parfymer :/

Känner dock nästan aldrig av när någon ätit vitlök om de inte påtalar det. Är jag den enda i ett sällskap som inte ätit vitlök så känner jag det men inte annars
 
Jag äter väldigt ofta vitlök och har bara känt det på nån annan EN gång! Han måste ha ätit enorma mängder för att jag skulle känna det!!

Jag brukar inte få kommentaren att jag luktar vitlök. Kan inte minnas det iaf...


Jag har problem med folk som luktar cigarettrök eller gammalt ingrott svett :yuck:
 
Hm. En taxichaufför tipsade mig en gång om att äta någon slags blandning där det var stor mängd vitlök för att bli av med min förkylning. Då jag jobbade i hamnarna och tog emot lyxkryssare sa jag att det känns lite otrevligt att utsätta dessa för lukten men han sa att om man äter... Vad det nu var.. skulle man bli av med doften i alla fall från magen. Jag kan inte minnas vad det var.

Till saken, vi älskar vitlök och äter det ofta. Jag tänker inte öht på folk jag möter när jag stoppar i klyftorna i min mat :D
 
Jag äter själv vitlök någon gång i veckan. Senast igår kväll och fick kommentar idag att jag luktar vitlök. Jag åt förhållandevis lite vitlök mot vad jag brukar - tre klyftor i en 4 dl sås fördelat på fem personer där jag var en av dem. Jag har för några år sedan fått en kommentar från en okänd kvinna i en affär om att jag STINKER vitlök.

Jag har rätt bra luktsinne själv men har ALDRIG känt någon annan eller jag själv lukta vitlök.

*Äter ni vitlök?
*Luktar ni vitlök?
*Känner ni om andra ätit vitlök? Är det ur munnen eller från hela personen? Luktar det illa?

Jag äter vitlök då och då men sällan så koncentrerat som du beskriver. Jag tycker att 3 klyftor i 4 dl sås låter som jättemycket vitlök(!). Om jag har gjort något med mycket vitlök, typ aioli, känner jag det väl i min egen andedräkt dagen efter. Man kanske vänjer sig vid det om man kontinuerligt äter mycket vitlök och då inte känner det på samma sätt som omgivningen?

Tillägg: och ja, jag känner om någon har ätit mycket vitlök och det luktar verkligen inte trevligt.
 
Jag är inte speciellt förtjust i vitlök, har någon klyfta i tex pastasås bara. Tycker 3 klyftor på 4 dl låter jättemycket. Om jag äter ex tzatziki tycker jag andedräkten smakar vitlök hela dagen efter.
 
Jag äter vitlök ibland men rätt sällan, och då i mindre mängder. Känner inte själv att jag luktar speciellt mycket och brukar inte heller reagera på att andra luktar vitlök. Kanske är vitlök en ovanlig ingrediens i min bekantskapskrets :D
 
*Äter ni vitlök?
*Luktar ni vitlök?
*Känner ni om andra ätit vitlök? Är det ur munnen eller från hela personen? Luktar det illa?
-Ja jag äter vitlök.
-Ja jag luktar antagligen väldigt mycket vitlök om jag ätit det.
-Det luktar om hela personen.
-Ja vitlök stinker förfärligt!! Enda sättet att stå ut är om man själv ätit det för då känner man inte stanken.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att äta vitlök om jag ska träffa andra människor. Dvs på jobbet, om jag är bortbjuden till någon eller ska tillbringa tid i en bil tillsammans med andra.
Det begränsar vitlöksätandet rejält men jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag gick runt och stank bland andra. På samma sätt som jag inte skulel kunna stå ut med att stinka svett.
 
Hm. En taxichaufför tipsade mig en gång om att äta någon slags blandning där det var stor mängd vitlök för att bli av med min förkylning. Då jag jobbade i hamnarna och tog emot lyxkryssare sa jag att det känns lite otrevligt att utsätta dessa för lukten men han sa att om man äter... Vad det nu var.. skulle man bli av med doften i alla fall från magen. Jag kan inte minnas vad det var.

Till saken, vi älskar vitlök och äter det ofta. Jag tänker inte öht på folk jag möter när jag stoppar i klyftorna i min mat :D

Persilja säger en del neutraliserar.

Jag struntar i vilket, men ska jag på jobbintervju kanske jag inte proppar i mig marinerade vitlöksklyftor dagen innan.
 
Jag äter själv vitlök någon gång i veckan. Senast igår kväll och fick kommentar idag att jag luktar vitlök. Jag åt förhållandevis lite vitlök mot vad jag brukar - tre klyftor i en 4 dl sås fördelat på fem personer där jag var en av dem. Jag har för några år sedan fått en kommentar från en okänd kvinna i en affär om att jag STINKER vitlök.

Jag har rätt bra luktsinne själv men har ALDRIG känt någon annan eller jag själv lukta vitlök.

*Äter ni vitlök?
*Luktar ni vitlök?
*Känner ni om andra ätit vitlök? Är det ur munnen eller från hela personen? Luktar det illa?

Jag gillar vitlök! Äter det gärna, men är medveten om att jag kommer lukta dagen efter så jag äter det inte om jag har ngt viktigt socialt möte eller likn dagen efter :p
Vitlök sätter sig ju i allt! Inte bara andedräkt, utan hela kroppen känns det som. Även kläder och dylikt.

Man känner mkt sällan när man själv luktar vitlök, utan det är omgivningen som får ta smällen ;)
 
Jag vill ju helst inte utsätta mina medmänniskor för att jag stinker. Men det verkar som att alla uppfattar viktlöksdoft olika, eller inte alls?

Jag brukar äta mycket vitlök, senaste tiden oftast vid ett och samma tillfälle. Kanske tre-fyra klyftor på en portion. Så jag tänker att jag borde vara neutraliserad och kunna känna andra människors eventuella vitlöksdoft emellanåt, vilket jag alltså aldrig gjort? Jag hade en skolkamrat från Indien som åt mycket kryddstark mat. Hon luktade på ett speciellt sätt, vet inte om det var på grund av maten eller riktigt vad maten innehöll. Jag känner också vem som har gått förbi i korridoren bara på grund av doften.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 279
Senast: cassiopeja
·
Äldre Ja ibland känner jag mig verkligen helt fel i ett sammanhang. Jag avundas människor som liksom smälter in i varje ny situation och med...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 124
Senast: bigganl
·
Hundhälsa Mr Matvrak åt dåligt på lördagen förra veckan. Eller dåligt och dåligt, han inhalerade inte maten utan petade i sig den. På söndagen...
2
Svar
37
· Visningar
6 659
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp