Bukefalos 28 år!

VLCD - vilken smakar bäst?

Jag puttar upp denna tråden, har varit inne på protein. se och tittat, jag vill ha något för mellanmål och ev. lunch att byta ut. Är rätt trött på mat just nu och att ha något att dricka istället hade varit en stor bonus.
Målet är inte att tappa i vikt, men det är ingen nackdel, bör jag ta måltidsersättning eller proteinpulver?
 
Jag puttar upp denna tråden, har varit inne på protein. se och tittat, jag vill ha något för mellanmål och ev. lunch att byta ut. Är rätt trött på mat just nu och att ha något att dricka istället hade varit en stor bonus.
Målet är inte att tappa i vikt, men det är ingen nackdel, bör jag ta måltidsersättning eller proteinpulver?

Ska du byta ut måltider så är det måltidsersättning du ska ha.
 
Snart 1 månad har gått. Och det går skitbra!

Jag har hur mycket energi som helst 😅
Kommer nog fortsätta hälla i mig dessa, det är väldigt skönt att slippa sitta med folk i lunchrummet också :)

Så himla smidigt för att slippa äta med folk! Vilka tycker du om? Funderar på att ha lite sådana hemma så att jag inte struntar i att äta.
 
Snart 1 månad har gått. Och det går skitbra!

Jag har hur mycket energi som helst 😅
Kommer nog fortsätta hälla i mig dessa, det är väldigt skönt att slippa sitta med folk i lunchrummet också :)
Tycker du att dom är smuliga i konsistensen?
Jag testade för ca 100 år sedan och tyckte det då.

Jag äter en risifrutti som någon slags lunch, men inser att jag dels inte står så länge på den, jag börjar ledsna på den och den är ju inte särskilt nyttig :o
Så jag tänkte också hoppa in i sekten "kall - färdig - drickbar"...
 
Jag puttar lite här jag med!

Jag behöver gå ner i vikt och jag vet exakt vad mitt problem är, jag äter ingenting, sen vid 17-18-19 slår jag till med en jätteportion!

Jag har jättesvårt att äta frukost och har alltid haft, allt växer i munnen. Kan funka en period med något, sen blir det bakslag igen. Nu har jag kunnat äta gröt i flera veckor, men nu är det stopp på det med. Smörgås går nästan aldrig.
Det som funkar är något som går att dricka, dvs kaffe eller juice. Ibland en frukt.

Jag är inte hungrig över lunchen heller, utan min hunger startar först vid 14-15 tiden, men då har jag oftast ingen möjlighet att äta när jag är på jobb, och är jag ledig tycker jag det är för sent att äta då, för att sen äta igen, och äter jag 14-15 så är jag hungrig igen vid läggdags, dumt att äta något då.

Detta leder såklart till att jag inte går ner i vikt, att äta en dubbelportion en gång om dagen. Jag funderar på om det skulle funka med tex någon måltidsersättning mitt på dagen? Kruxet är att jag inte gillar sött! Choklad är inget jag tycker om i vanligt fall heller, så svårt att se att jag skulle kunna dricka något chokladigt. Finns det några friska, fräscha och lite syrliga smaker?
 
Så himla smidigt för att slippa äta med folk! Vilka tycker du om? Funderar på att ha lite sådana hemma så att jag inte struntar i att äta.

Jag kör nutrilett rich chocolate shake och nutrilett blueberry acai & almond.

Den med blåbär är skitbra tycker jag, kommer köpa dom i fortsättningen tror jag :) sugen på testa banan/choklad också.
 
Tycker du att dom är smuliga i konsistensen?
Jag testade för ca 100 år sedan och tyckte det då.

Jag äter en risifrutti som någon slags lunch, men inser att jag dels inte står så länge på den, jag börjar ledsna på den och den är ju inte särskilt nyttig :o
Så jag tänkte också hoppa in i sekten "kall - färdig - drickbar"...

Lite "mjölig" i konsistensen är den. Det tyckte jag för 100 år sen också :D smoothien är väldigt ren i konsistensen!
nutrilett-blueberry-acai-almond-smoothie-330ml-1.jpg
 
Tycker du att dom är smuliga i konsistensen?
Jag testade för ca 100 år sedan och tyckte det då.

Jag äter en risifrutti som någon slags lunch, men inser att jag dels inte står så länge på den, jag börjar ledsna på den och den är ju inte särskilt nyttig :o
Så jag tänkte också hoppa in i sekten "kall - färdig - drickbar"...
Jag har inte provat så många från Nutrilett, men när det gäller Naturdiet så tycker jag att de man köper på påse och blandar i shaker blir lite så smuliga men de färdiga är lite lenare. Brukar ha en påse + shaker på jobbet som reservmellanmål.
 
Fick smaka denna av en kollega, funderar på att köpa hem. Den var sjukt god, smakade typ smält glass! Blandade med havremjölk.
Screenshot_20220518-080729_Instagram.jpg
 
Jag fått läkartid om några veckor och redan varit på infomöte så era råd kommer förhoppningsvis vara en bra vägledning när det blir dags för mej att gå på flytande inför min mag op...
 
Jag tycker väldigt mycket om Allevos Potatis och purjolökssoppa. Äter den titt som tätt istället för vanlig mat när jag inte orkar laga. Med lite örtsalt i är den ännu godare!
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 287
Senast: gulakatten
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 386
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 475
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp