Bukefalos 28 år!

VLCD - vilken smakar bäst?

För enstaka måltider skulle jag säga Protein.se.

Som kostersättning färdig Naturdiet. Fick dricka Modifast inför operation och riktigt iskall gick det med hallon/choklad/vanilj. Men det var inte roligt.
 
Slut på semester och tillbaka till mina lunchrutiner. Nu testar jag Nutriletts jordgubbsshake.
Den är totalvidrig, köp ej :D
Visa bifogad fil 97921

Åh, jag gillar den! 😅

Varvar den, chockladshaken och Allevos potatis och purjolöksoppa för tillfället men har beställt hem morots-, grönsaks-, och svampsoppan från Nutrilett samt hallonshake för lite variation och borde få hem dem idag. Äääälskar svampsoppan och morotsoppan, så ska bli spännande att testa grönsakssoppan också.

Är nu på dag tre av min pulverdiet och har nog kommit in i ketos nu. Mår så mkt bättre och har oändligt med energi 😁
 
Har nu bytt ut Nutrilett mot denna.
slim-chocolate-se.jpg

God! Blir fastare konsistens, nån liten klump, men jag använder inte deras egna shakers.
 
Jag har köpt Nutriletts morot, vegetariska, spenat och Kycklingsoppa. Alla går att "äta" men moroten luktar "konstigt", som tur är smakar den inte 100 som den luktar men morot ? Njea... Spenaten är också sådär, men både kyckling och den vegetariska kan man äta utan problem.
Jag har kört rent på Nutriletts sortiment, och nja det är ju choklad och vanilj med "pappersbismak" men har ändå gått att dricka.
Jag ska ju göra GBP via St Göran och de har ju att man ska genomgå 7 veckors diet innan man ens får op.
Jag lyckades inte gå ner 6% på 2 veckors flyt, jag gick ner 5,5% och nu är tanken att jag ska äta "mat" men på 1500 kcal /om dagen. Och det är inte mkt mat. Men gått ner ca 10 kg på 5 veckor. Så det går inte fort. Med tanke på hur lite man ändå äter...
 
Har nu bytt ut Nutrilett mot denna.
Visa bifogad fil 113205
God! Blir fastare konsistens, nån liten klump, men jag använder inte deras egna shakers.
De har erbjudande nu så jag köpte också choklad, men även chokladfudge. Förstnämnda är godare men den andra kommer också gå ner med lite vilja.
Nästa gång tänkte jag testa Cappucino Ice coffee eller kanske chai? @lil-sis vilka har du testat? Jag gillar inte när de är för söta (vilket chokladfudge är.)

Hur går det för er? Jag tänkte byta ut lunchen eller kvällsmaten mot en shake, andra dagen men känns helt ok än så länge.

Känner att jag kommer behöva en viss pepp om jag nu ska köra. Har pendlat en hel del i vikt senaste åren p.g.a. inte orkat bry mig men hoppas kunna hålla detta någorlunda året ut.
Första delmålet får bli ett bröllop i slutet av april, förväntar mig inget mirakel, mer än att kläderna ska sitta lite bättre. :)
 
Jag har köpt Nutriletts morot, vegetariska, spenat och Kycklingsoppa. Alla går att "äta" men moroten luktar "konstigt", som tur är smakar den inte 100 som den luktar men morot ? Njea... Spenaten är också sådär, men både kyckling och den vegetariska kan man äta utan problem.
Jag har kört rent på Nutriletts sortiment, och nja det är ju choklad och vanilj med "pappersbismak" men har ändå gått att dricka.
Jag ska ju göra GBP via St Göran och de har ju att man ska genomgå 7 veckors diet innan man ens får op.
Jag lyckades inte gå ner 6% på 2 veckors flyt, jag gick ner 5,5% och nu är tanken att jag ska äta "mat" men på 1500 kcal /om dagen. Och det är inte mkt mat. Men gått ner ca 10 kg på 5 veckor. Så det går inte fort. Med tanke på hur lite man ändå äter...
Har du gjort din GP än?
 
De har erbjudande nu så jag köpte också choklad, men även chokladfudge. Förstnämnda är godare men den andra kommer också gå ner med lite vilja.
Nästa gång tänkte jag testa Cappucino Ice coffee eller kanske chai? @lil-sis vilka har du testat? Jag gillar inte när de är för söta (vilket chokladfudge är.)


Hur går det för er? Jag tänkte byta ut lunchen eller kvällsmaten mot en shake, andra dagen men känns helt ok än så länge.

Känner att jag kommer behöva en viss pepp om jag nu ska köra. Har pendlat en hel del i vikt senaste åren p.g.a. inte orkat bry mig men hoppas kunna hålla detta någorlunda året ut.
Första delmålet får bli ett bröllop i slutet av april, förväntar mig inget mirakel, mer än att kläderna ska sitta lite bättre. :)

Choklad och vanilj. Choklad är nog inte lika söt som fudge.
 
De har erbjudande nu så jag köpte också choklad, men även chokladfudge. Förstnämnda är godare men den andra kommer också gå ner med lite vilja.
Nästa gång tänkte jag testa Cappucino Ice coffee eller kanske chai? @lil-sis vilka har du testat? Jag gillar inte när de är för söta (vilket chokladfudge är.)

Hur går det för er? Jag tänkte byta ut lunchen eller kvällsmaten mot en shake, andra dagen men känns helt ok än så länge.

Känner att jag kommer behöva en viss pepp om jag nu ska köra. Har pendlat en hel del i vikt senaste åren p.g.a. inte orkat bry mig men hoppas kunna hålla detta någorlunda året ut.
Första delmålet får bli ett bröllop i slutet av april, förväntar mig inget mirakel, mer än att kläderna ska sitta lite bättre. :)
Jag tycker att alla pulver jag testat (slim och protein) från protein.se är väldigt söta. Den som varit minst söt enligt mig är proteinpulvret med belgisk choklad. Men även den är rätt sliskig. Har testat att blanda den med havredryck och då blev den lite mindre söt. Så det är som sagt bra att dom har smakprover på det mesta. 😊
 
Jag tycker att alla pulver jag testat (slim och protein) från protein.se är väldigt söta. Den som varit minst söt enligt mig är proteinpulvret med belgisk choklad. Men även den är rätt sliskig. Har testat att blanda den med havredryck och då blev den lite mindre söt. Så det är som sagt bra att dom har smakprover på det mesta. 😊
Har du tips på något annat märke jag kan testa? Jag gillar inte nutrilett och naturdiet har jag kört tidigare och funkar, men är lite för "mjöligt" för mig smak. Deras färdigshakes är dock riktigt goda.
 
Har du gjort din GP än?

Nope.. va klar med mitt "kostspår" som det kallar det jag gjort, gått ner sammanlagt 11 kg under det (17/1 - 7/3)
Så nu är jag "godkänd" för op. Som sagt Capio St Göran kör ett lite "omständigare" upplägg än andra som kör mag op. Men hann precis bara lämna dietisten så ringde de från tidsbokningen, så nu ska jag träffa Op läkare på måndag. HOPPAS jag får reda på NÄR jag ska opereras då ... Mitt Järnvärde va under isen när jag tog mina prover i somras så har fått äta järntabletter 3 ggr om dagen för att få upp det och hoppas det ska va ok nu...
 
Kommit fram till att en blandning av choklad 2 skopor + 2/3 skopa chokladfudge är den vinnande kombon.

Såklart fick unghunden tag i locket på shakern så nu är där fina hål. 🙃
Hon såg helt oförstående ut när jag så åt henne, "vadå? Den här HITTADE ju jag på diskbänken, hur skulle jag veta att den var din?"
 
Jag gillade Slanka bäst, visserligen lite söta i mitt tycke men med endast tre mål om dagen passade det mig mycket bättre än de vanligaste som rekommenderar fem mål.
 
Nej det har jag inte, få kanske göra det, jag vet att de finns på mitt ica. 🙂
Ah trodde inte de såldes så utan endast online. Men Huels Hot n savoury Korma gillar jag jättemycket, kan inte testa alla pga glutenintolerans men det finns många olika. Vad jag gillar är att du kan ta det som mellanmål, lunch, eller middag. Hade förr perioder när jag bara åt det och ägg för att kontrollera vikten och tröttnade inte och var inte hungrig eftersom det var konsistens på det.
 
Ah trodde inte de såldes så utan endast online. Men Huels Hot n savoury Korma gillar jag jättemycket, kan inte testa alla pga glutenintolerans men det finns många olika. Vad jag gillar är att du kan ta det som mellanmål, lunch, eller middag. Hade förr perioder när jag bara åt det och ägg för att kontrollera vikten och tröttnade inte och var inte hungrig eftersom det var konsistens på det.
Nu när du skriver så blir jag osäker, jag vet att de har pulver och shakes, men jag har inte kollat mer på hyllan för att se om de har färdigmat.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 287
Senast: gulakatten
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 386
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 475
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp