VM-tråden

Det tycker jag är bra! Niklas och Malin är väl de enda som inte bevisat något i år på någon större nivå. Får de inga vettiga resultat så lär de vara borta från VM. Ludde och Johan har ju bevisat i Badminton.

Många av de svenska ryttarna har väl bara en mästerskapshäst att tillgå? Någon som blir intressant att följa, och som jag tycker är den största talangen som inte är med i spetstruppen, är Louise Jähde. Fantastisk duktig ryttare och tror säkerligen att hon kan komma på tals till nästa mästerskap.
Känns lite osäkert, till skillnad från innan OS senast. Poohs skadeläge, Malins dressyr mm. Anna H och Dag finns ju också...
 
Jo, men jag tror inte Anna (vet inte om Dag) vill "slösa" på den enda ev mästerskapshäst hon har i Aachen? Fast jag har ju inte frågat henne förstås :D
 
Aachen ligger alldeles för nära så att dom som red luhmuhlens 4* ska kunna starta där.
 
Men nog måste det vara så att Anna ligger som nästa i tur om nån mer faller bort? Hon radar ju upp resultat....
 
Nästa i tur? För mig är hon självklar i VM laget tillsammans med Ludde, Johan och Dag. Niklas och Malin kan väl rida individuellt, har aldrig varit med om att någon lyckats komma undan med så få starter som de två har gjort och dessutom inte behöva göra en 4* tävling som dom andra tvingats göra och ändå få rida i laget. Skandal är det isåfall och sjukt orättvist mot dom andra.
 
Anna måste ju rida i VM oavsett! Sen om det blir i lag eller ej...vem vet? Tror det kan gå riktigt bra i VM för henne!

Fast frågan är om någon tvingats rida 4*? Alla red väl EM förra året och redan då är de väl färdigkvalade till VM. Sen återstår uttagningen. Sen kanske man inte "vill" åka till VM utan att ha checkat av formen osv.
 
Anna måste ju rida i VM oavsett! Sen om det blir i lag eller ej...vem vet? Tror det kan gå riktigt bra i VM för henne!

Fast frågan är om någon tvingats rida 4*? Alla red väl EM förra året och redan då är de väl färdigkvalade till VM. Sen återstår uttagningen. Sen kanske man inte "vill" åka till VM utan att ha checkat av formen osv.

Nej det var obligatoriskt att rida 4* för att komma ifråga för VM , förutom Niklas och uppenbarligen Malin. Alltså Staffes krav
 
Nästa i tur? För mig är hon självklar i VM laget tillsammans med Ludde, Johan och Dag. Niklas och Malin kan väl rida individuellt, har aldrig varit med om att någon lyckats komma undan med så få starter som de två har gjort och dessutom inte behöva göra en 4* tävling som dom andra tvingats göra och ändå få rida i laget. Skandal är det isåfall och sjukt orättvist mot dom andra.
Ludde, Johan, Dag och Anna H plus Anna N är de enda svenska ekipage som i år visat upp resultat och i alla fall utom Anna Ns fall har de dessutom gjort det förbundsledningen bad om, det vill säga rida CCI4* med gott resultat.

Dessa fem borde vara självklara till VM med Carlerbäck som nummer sex för hon och Volt har genomfört både Burnham Market och Belton om än med hinderfel. Carlerbäck kan dock i motsats till de två som så här 60 dagar innan VM-starten och över 3.5 veckor innan Aaachen inte gjort något i år luta sig tillbaka på gamla meriter.
 
Ludde, Johan, Dag och Anna H plus Anna N är de enda svenska ekipage som i år visat upp resultat och i alla fall utom Anna Ns fall har de dessutom gjort det förbundsledningen bad om, det vill säga rida CCI4* med gott resultat.

Dessa fem borde vara självklara till VM med Carlerbäck som nummer sex för hon och Volt har genomfört både Burnham Market och Belton om än med hinderfel. Carlerbäck kan dock i motsats till de två som så här 60 dagar innan VM-starten och över 3.5 veckor innan Aaachen inte gjort något i år luta sig tillbaka på gamla meriter.

Mmm hehe välkommen hit igen :up:

Visst, men du vet hur det är! Fullföljer Malin och Niklas Aachen får dom åka till VM före både Anna N och Viktoria .. I promise! Visst Mister Pooh om han är fit for fight kan ju faktiskt göra ett riktigt bra resultat.
 
Anna H måste vara självskriven. Johan också. Dag kan de ju knappast peta igen, Malins är ju osäkrare kort än han i dressyren... Är Mr Pooh fit så de tror han klarar andra besiktningen och hoppningen så får han åka, men att avstå tävlingarna innan får mig att ana oråd. Då är det Ludde kvar. får 5 vara med och av dom 4 i laget? Finns väl inte så många fler just nu??
 
Jag kan också förstå att Niklas och Mister får gå med på rutin om det nu går bra i Aachen. Jag tyckte knappt de hade gjort något innan EM heller och där gick det ju bra... Men Malin vette katten när den är så osäker i dressyren... Var brukar den ligga när den har en bra dag? Är det såpass mycket bättre än de andra att det är värt att chansa?

Ludde är ju självskriven men sedan tycker jag att också att Anna H, Johan och Dag borde få åka.
 
Jag kan också förstå att Niklas och Mister får gå med på rutin om det nu går bra i Aachen. Jag tyckte knappt de hade gjort något innan EM heller och där gick det ju bra... Men Malin vette katten när den är så osäker i dressyren... Var brukar den ligga när den har en bra dag? Är det såpass mycket bättre än de andra att det är värt att chansa?

Ludde är ju självskriven men sedan tycker jag att också att Anna H, Johan och Dag borde få åka.


Väldigt varierande dressyrpoäng beroende på om den flippar ur eller ej, känns högst osäkert dock.

https://data.fei.org/Horse/Performance.aspx?p=1057BC0106EA626A505D9BD1E3F66A74
 
Det är väl för mycket politik för att ta ut ett bra lag, känns nästan som England har det bättre med sin uttryckta censur.
 
Någon som fått sina biljetter ännu ?
Jag har mina på mitt konto, men det verkar lite märkligt, tydligen skall man få ett mail när de skall vara åtkomliga,
men det har jag inte fått.

?!?!?!
 

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 147
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
45 503
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp