VM-tråden

Terrängbiljetterna till OS i London var faktiskt slut, men annars brukar man ju kunna köpa på plats, iaf. på Burghley/Badminton/Luhmuhlen där jag brukar häcka :-)
 
Malin red sin dressyr precis, tycker hästen är intressant. För en gång skull (?) höll den sig någorlunda på mattan, den gick emot tidvis och alla vet ju att hon inte kan göra halt vid inridningen :D Galopprogrammet såg fint ut, det är väl hästens starka sida.

Nästa svensk är Johan, sen Niklas, sen Johan och så Ludde.
 
Såg inte Malin men om den höll sig på mattan och ändå fick så dåligt så borde hon vara borta ur all VM diskussion nu. Då finns det bättre ekipage att plocka med. Tex Anna Nilsson, Hilton, Viktoria
 
Johan fick 52.6 straff tror jag det blev, stadig ritt tyckte jag. Jag såg inte hela ritten dock. Johan såg lite missnöjd ut.
 
Johan ser väl aldrig nöjd ut haha. Han missade ett byte vilket var synd , annars helt ok ritt. Frågan är vad som händer om han får ihop den mer, skulle vara kul att se hur den ser ut när MM rider den.
 
Johan hade ju en städad ritt (synd på bytesmissen) och det såg käckt och framåt ut, men ugh vad tydligt man såg att hästen blev styvare och styvare i sidorna ju längre han kom i programmet, kan föreställa mig att känslan var sådär...
 
Flygande förändring översätter google galoppombyte haha

4, 4, 5 fick johan på det han missade och 6, 6, 6 på det rena ? Vilken underbar bedömning. Eller varför har man inte bytena för sig i bedömningspunkten utan inbakat med massa annat? Samlad galopp, halvcirkel med 10 m, byte och sen samlad galopp. Inte enkelt att bedöma allt det rättvist.
 
Flygande förändring - underbart! :D
Du tänker som en dressyrtant ang poäng på byten ;) Tydligen är inte bytet i sig så viktigt i detta programmet? :confused:
Men samtidigt har de uppenbarligen bedömt bytena mest...
 
@fio Det är kanske för att galoppombyte på engelska heter Flying change? Direktöversättning flygande förändring :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 146
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
45 488
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp