Vuxen med voltigeintresse

tjoeptjoep

Trådstartare
Jag känner mig just nu som den enda vuxna i världen som vill börja träna voltige :( Jag har ridit större delen av mitt liv men känner att voltige är något som jag alltid saknat, och det är så himla nyttigt och bra. Dessutom kan jag vara lite ängslig av mig på hästryggen och tänker att voltige kan hjälpa mig bygga upp balans och mod!

Jag har provat på voltige på en ridskola där jag tränade men yngre tjejer. Inga problem alls med det! Dock blev jag bara ännu räddare efter detta eftersom nivån kändes alldeles för hög. De 14-17 åringar jag tränade med var hur mjuka som helst i kroppen och jag kände mig som en tant fast jag är 27 år. Vi skulle träna på trähästen och jag kände att det gick alldeles för fort, och jag tappade en tjej så hon slog sig och låg och grät. jag blev helt förfärad av detta och slutade.

Nu försöker jag på olika sätt hitta tillbaka till detta men de flesta ridskolor säger nej. Jag har även efterfrågat privatundervisning i annonser men ingen har nappat :( Känns ensamt så har någon lite peppiga ord så dela med er!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 492
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Alltså vet inte vart jag ska posta denna tråden. Så ni får flytta den om ni vill!! Jag måste bara få skriva av mig lite och kanske få...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 326
Senast: Cha9
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 750
Senast: Grana
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 452
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp