Bukefalos 28 år!

Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

kl*
Vad kul att det finns så många som rider ponny!
Jag är också en av dom:)

här är mina goingar. ena är islänning och andra okänd.
20130611181814(2).jpg
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jag ska få hem min första ponny om två veckor! Har köpt tillbaka henne då hon alltid varit väldigt speciell för mig och nu är hon 23 år och får komma tillbaka hem. Om jag blir ponnyryttare återstår att se då jag själv anser jag är i överkant viktmässigt för de även om jag är rutinerad och här god balans. Är 174cm lång och väger 78kg. Men om inte annat är de en bra anledning för att ta tag i viktnedgången ;)
Ponnyn är 139cm och en welsh av grövre typ så vi får väl se om vi dyker upp här om jag vågar mig upp
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

kl

Jag var på kliniken med min lilla idag eftersom han inte känts riktigt fräsh utan seg och ovillig till och från i höst. Inte lätt när man har en häst som knappt visar ett dugg att han har ont men sedan när man bedövat det som gjorde ont så travar man på som bara den med bra bjudning och kom även på hur man galopperade ordentligt!

Det blev iallafall behandlat i kotleden vf, haserna och ena bakknäet. Jättefina röntgenplåtar dock så jag behöver ju inte oroa mig för spatt eller liknande iallafall vilket känns jätteskönt. Nu hoppas jag att pålle kan chilla och ta det lugnt i ett par veckor så att han är som ny sedan :)

Första gången jag behövt veterinär för hälta på 7 år så någon gång ska det väl vara dags, så nu har jag två pållar som skrittas eftersom jag precis börjat sätta igång min stora också, tänk så kul jag ska ha :p
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Fick förra veckan rida min älskade, förra ponny som jag ägde när han var 3-6 år :) I år fyllde han 9!

1459142_10151728493595969_497297795_n.jpg

1426471_10151728493905969_1337041588_n.jpg

1395263_10151728493605969_185510921_n.jpg


Om det är intressant är jag 167 lång och hästen är ca 144 och inte så grov :)
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

*kl*

Skriver in mig här, osäker om jag gjort ett inlägg redan i början av tråden?
jag är en 40årig "tant" på 163cm och rider min Arab som är 147-148cm.

Bilder från i dag...
Foto-XSANOJC8.jpg


Foto-NU4ULJBD.jpg


från Oktober.
Foto-G4JBU3KM.jpg
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jättefin ponny! :)

KL
Lite nya bilder från oss:

Lite misslyckad bild på oss tillsammans. Båda blundar och kvaliten är kass men det är ju inte speciellt ofta man har någon med sig som kan ta kort :D

IMG_2576_zps77d7e7ea.jpg


Och en bild från idag på Zacke med sina ridaut-grejer :p

IMG_2676_zps33f43609.jpg


Vi tar oss långsamt framåt.. Det senaste har vi mest krånglat med hans mage som inte vill bli bra. Pågrund av det har vi tagit det lite lugnare vilket resulterar i överskottsenergi så dom ridturer som blir är inte jättetrevliga. :meh:
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

KL*
Antar att det delvis redan har tagits upp här i tråden men jag jag är nyfiken på vilka som tävlar och i så fall vad med sina ponnys :)
Själv har jag drabbats av tävlingssuget då och då genom åren. Med min ponny har jag tävlat distans någon gång, annars är det hoppning som gäller för oss. Tyvärr har jag inte haft träningsmöjligheter de senaste 2 åren :/

En gång blev jag uppringd av tävlingsarr. som undrade om jag inte skulle anmäla mig till lör (ponny) i stället för sön(häst) då min står som C-ponny i TB, Jag fick intyga flera gånger att jag vist anmält mig till rätt klass :P
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jag tävlar dressyr med min ena:). Har startat upp till MsvC i år och har placeringar i L:A.
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Vad kul!
Jag har inte vågat mig på att starta dressyr. Har tänkt hitta någon P&R att prova på först. Får bli nästa års mål :)
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Kl

Jag är ingen vuxen ponnyryttare men har en lite fundering som ni kanske skulle kunna hjälpa mig med. Jag undrar om ni känner er stora ibland eller om det känns lagom? Jag skulle nämligen under nästa år vilja köpa en ungponny som sällskap till min förhoppningsvis kommande fölunge. Tanken är då att rida och träna den och sen se var det bär. Jag har alltid så länge jag kan minnas haft en förkärlek för New forestponnys och har ridit flertalet. Fick aldrig äga en ponny utan gick direkt på storhäst när vi köpte för första gången och jag är så sugen. Jag får dock en känsla av att jag kommer känna mig stor? Jag är ca 167 lång och målet innan jag ens tänker på att sätta mig på en ponny är att vikten skall ligga stadigt på ca 62 kg. Tanken är ju då en större d-ponny, lite grövre modell. Vänjer man sig? Hästen jag har i dagsläget är inte superstor heller utan hon är ca 158-160 cm stor och känns varken liten eller stor. Lite luddigt kanske, men hur känner ni er när ni rider? Lagom misstänker jag men ni som ridit stor häst innan vande ni er? Jag får väl försöka kidnappa någon d-ponny för att få känna på saken. jag har som sagt i alla fall ett halvår-år på mig innan det blir aktuellt :)
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jag red alltid hästar på minst 1,65 förut sen blev jag medryttare på en arab på 1,50 o tyckte hon såg liten ut.. men när jag red kände jag mig inte alls stor och när vi väl började med dressyrbiten så kände jag "vafan har jag ridit så stora hästar innan för?" :) för det var lättare att rida henne, verkligen vara ett med henne, även om jag dröp av svett ;) det är väl lite från häst till häst men efter henne kände jag att jag vill leta efter en mindre häst/d-ponny

Jag är 1,68 och väger som mest 65kg
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jag rider på mitt Russ som är 123cm - jag är 160cm. Ja lite lång känner man sig ibland men ju mer man rider och desto bättre hon går desto mindre bryr jag mig hur lång jag är. jag har även börjat hoppa henne och det går jättebra! Så jag ser inga som helst problem med dig på en D-ponny. Tycker faktiskt det är mer lagom än en stor häst ;)
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jag rider western med min och där spelar det ingen roll vilken storlek hästen har eller vilken ålder ryttaren har, alla tävlar mot varandra ändå (finns youthklasser också) så att hon var ponny var aldrig något problem
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Ibland har jag känt mig lite stor men är helt säker på att det är hjärnspöken och "undra vad andra tycker". Är 1,60/50 och ponnyn halvgrov connemara 138cm. Vid uteritt tänker jag aldrig på det. I dressyren tänkte jag mycket på det förut men nu när vi utvecklats mer och jag kan få honom att arbeta rätt så känner jag mig inte för stor. Därimot vid hoppning så kan det kännas lite. Har alltid haft ponny så vet inget annat.
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jag vet att du tidigare ofta skrivit att du känner dig för stor, men du är ju långt ifrån att vara för stor tycker jag!
Jag är i dina mått och jag skulle inte alls vara orolig att rida en ponny på 1.38! Sen är det ju klart att om man ridit många stora hästar så kan mindre hästar uppfattas som väldigt små ibland:p
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Ja jag känner mig lång ibland. Men det är min långa överkropp som spökar, hade längden varit omfördelad med längre ben hade det varit bättre både i känslan och visuellt. Man vänjer sig helt klart! Känner storleksskillnaden mellan mina ponnier också och då skiljer ändå bara fem cm:p.
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

photo.php
1074653_10151566761744843_670211852_o.jpg

Det här är ponnyn jag rider på ridskolan, hon är 135 cm och jag kan inte påstå att jag känner mig för stor :D
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jag är 172 och känner mig lagom på hästar som är ca 153. Har en travare på 149 som nu är pensionerad, men som jag inte heller har känt mig för stor på. Rider western och där är det vanligare med lite mindre hästar.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 808
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 373
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: Dessie2010
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 994
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp