Vuxna ponnyryttare!

Även jag har ju börjat baka en ponnyunge, men här är problemet ett grymt illamående istället som stoppar mig i dom flesta hästaktiviteter:D:yuck: i förrgår var jag dock ute på en skrittur barbacka och det gjorde mycket för själen. Skulle vilja ut idag med men det blåser typ storm så vi får se :D

Men GRATTIS! Hoppas allt går bra med ponnybarnet :laugh:
 
Men GRATTIS! Hoppas allt går bra med ponnybarnet :laugh:

Tack! :)


Alltså, vad det kan ändra sig med bara två dagars mellanrum; när jag red på Zimba sist(första gången efter ett uppehåll) så var han lugn som en filbunke. Precis som han var innan uppehållet. Men idag helt utan orsak som jag kan se så var han krutdurk deluxe :eek: slutade med att jag t.o.m hoppade av och gick sista biten hem efter att han hade försökt dra iväg på eget bevåg i våran galoppbacke(sist var det inga problem att skritta och trava upp för den). Sånt gillar jag inte, speciellt nu när jag riskanalyserar lite extra när jag har en liten i magen:nailbiting:

I morgon ska grann-tösa komma och prova att rida Zimba :) hon har en egen D-ponny att rida men tycker det är kul att prova andra med. Hon är betydligt mer orädd än mig men jag hoppas ändå att zimba visar sin bästa(vanliga) sida i morgon :D ska bli kul att se och jag hoppas hon kan få ur lite energi ur honom om det behövs ibland :)
 
Hej hej, nu har jag också blivit vuxen ponnyryttare! Jag har fått en medryttarponny :-) Har ridit henne 4 gånger än så länge och hon är så fin! Hon är 145 cm hög, nätt byggd och nybliven pensionär från tävlande i höga klasser i bl.a. dressyr. Jag är 165 cm lång och ägarna har inte sagt nåt om att jag skulle vara för stor för henne. Jag känner mig absolut inte för stor när jag rider henne.
 
Hej på er! Nu har jag läst igenom nästan hela tråden och det gav inspiration :love: Jag får tyvärr inte räknas som en äkta vuxen ponnyryttare än då de ju har ändrat tävlingsreglerna till 20 år. Men om man ser det från de gamla reglerna så är jag numer en vuxen ponnyryttare :D Så antingen så får ni välkomna mig eller säga hejdå och välkommen tillbaka om två år ;)

Jag har i alla fall en Irländsk Connemara född 2010, som jag håller på att utbilda. Förhoppningsvis blir han en maxad D-ponny och inte en överväxare. Köpte honom i februari 2016, efter en tuff höst där min förra ponny fick somna in. Provred storhästar eftersom jag är 18 men, jag trivs bäst på ponny så då fick det bli det :bump:
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 632
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 132
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: Dessie2010
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp