Waist training och korsetter.

Normal midja
BD825774-0FB9-4731-9C96-4EE1F6623729_zpse1ivaxhj.jpg


Med korsett, har bara snört åt en gång här. Man får mer resultat om man snör, väntar och sedan snör lite mer för att vänta igen och sen snöra ännu mer.

0e871517-b443-4fe9-ad33-840e3205a7fb_zpsf3aa9076.jpg~original
 
Normal midja
BD825774-0FB9-4731-9C96-4EE1F6623729_zpse1ivaxhj.jpg


Med korsett, har bara snört åt en gång här. Man får mer resultat om man snör, väntar och sedan snör lite mer för att vänta igen och sen snöra ännu mer.

0e871517-b443-4fe9-ad33-840e3205a7fb_zpsf3aa9076.jpg~original


Wooooow!!! :love: Och vilken midja du har naturligt! :love: Jag hoppas att jag ser ut som din innan-bild med min på! :o
 
Wooooow!!! :love: Och vilken midja du har naturligt! :love: Jag hoppas att jag ser ut som din innan-bild med min på! :o

Det beror helt på hur jag klär mig och framhäver mina höfter. ;) I svart tajt klänning får jag jättefin timglasform. I jeans och tröja ser jag ut som ett ostblock! Sen har den lilla midjeträningen jag gjort hjälpt till också.

Ska bli kul att se! Jag kan snöra mig jättehårt nu när jag är van utan att ha problem att andas. Man vänjer sig helt klart. Har massor kvar i ryggen på korsetten jag har på mig på bilden dock. :o
 
@Springsteen Hur mycket "stör" en sån riktig, snörad korsett?
Jag tänker rörelsefrihet, andningsmöjligheter och sånt... Blir man begränsad?

Läckert hursomhelst! Jag är lite sugen på att prova, men vet inte om jag skulle klara det :o
 
@Springsteen Hur mycket "stör" en sån riktig, snörad korsett?
Jag tänker rörelsefrihet, andningsmöjligheter och sånt... Blir man begränsad?

Läckert hursomhelst! Jag är lite sugen på att prova, men vet inte om jag skulle klara det :o

Man kan ju inte springa i trappor eller böja sig för att plocka upp saker från marken helt obehindrat. :p
Ja man blir begränsad till viss del, man snör sig trots allt med stå.

När jag köpte min första korsett så störde jag mig massor. Nu mindre, men man är ju medveten att den är på absolut hela tiden.
Men alla är såklart olika! :)
 
@Springsteen Hur mycket "stör" en sån riktig, snörad korsett?
Jag tänker rörelsefrihet, andningsmöjligheter och sånt... Blir man begränsad?

I tillägg till vad @Springsteen skriver; det är väldigt stor skillnad mellan olika korsetter. En overbust för fest (om än med bra spiralfjäder och passform) och en underbust för waist training är väldigt olika. Ska man bära korsett ofta är det värt allt med en som är måttsydd och anpassad för just dagligt bruk. En underbust som mest är till för att reducera midjan blir inte obekväm eller så hindrande (bortsett från att det inte går att böja sig eller smälla i sig stora portioner mat fort), men en overbust begränsar alltid andningen i viss mån. Det kanske inte känns så mycket när man är still, men det går inte att springa till bussen...
 
Snör mig relativt ofta, på fest eller hemma. Har i dagsläget tre korsetter (2 ub/1 ob). Om jag snör UB i omgångar får jag ner midjan från ca 75 till någonstans mellan 50-55cm (det beror lite på vilken av korsetterna det är). Eller ja, om jag snör - det är alltid min karl som snör mig. Nog för att jag kan dra själv också, men jag är lat och det går snabbare när han gör :D

Personligen stör jag mig inte alls på att bära korsett, utan tycker att det är skönt. Men då har jag förvisso gått med medicinsk korsett 23 timmar om dygnet under två år av mina tonår, så efter det är "vanlig" korsett en baggis. Mina inälvor är väl konstant deformerade redan som det är eller nått :p
 
Min absoluta favoritkorsett är faktiskt en med plastskenor och sidenband. :o
Men övriga korsetter jag köpt med plastskenor och sidenband har bara varit skräp. :cautious:

Men jag tycker jag får så vedervärdiga love-handles i korsett om jag inte är ruskigt noga med hur jag matchar (vill inte ha korsett som inte syns, de är för obekväma. :p Ska jag lida ska jag iaf vara smokin' hot under tiden! :D ) och sen jag tonat ner min stil lite efter tonåren har jag inte så mycket bra att matcha med. :down:
 
@CaisaLundblad Får du love-handles har du fel korsettmodell. Vad det gäller att kalla plagg med plastskenor för korsett håller jag tyst ...

Eller för mycket fett? :D
Tycker jag fått det med alla sorts korsetter jag använt. :cautious:
Men har rätt lång överkropp och skulle vilja ha lååånga korsetter också, men så långa har jag aldrig hittat. :o
 
Eller för mycket fett? :D
Tycker jag fått det med alla sorts korsetter jag använt. :cautious:
Men har rätt lång överkropp och skulle vilja ha lååånga korsetter också, men så långa har jag aldrig hittat. :o

Men det finns ju inte en teknisk möjlighet för en korrekt sittande korsett att ge love-handles? Det finns mängder av långa korsetter, även hos de billigare shopparna.

(Däremot blir det valkar i ryggen om man väljer en som inte är skuren optimalt.)
 
Men det finns ju inte en teknisk möjlighet för en korrekt sittande korsett att ge love-handles? Det finns mängder av långa korsetter, även hos de billigare shopparna.

(Däremot blir det valkar i ryggen om man väljer en som inte är skuren optimalt.)

Gör det? Tycker jag bara hittat de tokkorta varianterna, eller så är de snordyra. :o
Min favorit är av den längre varianten, och den brukar heller inte vara några problem så länge jag har t.ex en kjol under. Men jag har ingen kjol jag kan matcha med den sortens korsett längre. :p
 
För mycket fett är det rakt inte, @CaisaLundblad! Alla kroppar går att snöra, om man nu vill :) Som @Sassy skriver finns det gott om längre modeller. Vill minnas att den tidiga nittonhundratalskorsetten är ganska lång, t ex, så du kan ju spana ditåt om du vill ha inspiration. Vad det gäller pris ... tja, en äkta korsett är ett hantverk. Jag skulle inte köpa en sadel för femhundra spänn och jag skulle inte köpa en korsett för samma summa heller. Öh, nypris då. Har nog köpt korsetter för några hundralappar av vänner och bekanta, men då har det varit turliga inköp och en bekantskapskrets där många gillar sådana grejer ... Lägger man en 2000 spänn kan man få en helt okej ny, fabrikssydd korsett.

@tolksele Det finns vissa ställen som säljer korsetter av flera märken på plats. Är du i närheten av Göteborg kan du till exempel kontakta Conifer. En försäljare som vet vad den pysslar med kan dessutom hjälpa dig med vilken typ av korsett som hjälper dig till önskad kroppsform. Men kostar det så smakar det, förstås. Jag vill mena att det inte går att få tag på en bra och välsittande korsett för 200 spänn (ja, om du inte syr själv då ...). Det går att köpa torseletter och korsettliknande liv för ett par hundralappar som fungerar om du bara vill ha ett underplagg som täcker överkroppen, men ska du modellera om kroppen krävs det mer. Plastskenor böjer sig åt alla (o)möjliga håll.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 930
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 049
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 960
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp