Waist training och korsetter.

Gör det! :D Finns det någon speciell anledning till att du använder gammaldags kläder? Eller gillar du bara att gå runt i dem:p Fint är det i alla fall, är grön som en grönsak!

I stallet där jag står så åker stallägaren och en av tjejerna som bor på gården iväg på 1700tals event. Jag ville också åka iväg med fina hästar så jag sydde helt enkelt kostym för tillfället. Sen blev jag fast och fortsatte att sy. Bär dock inte kostymerna till vardags. :)
 
I stallet där jag står så åker stallägaren och en av tjejerna som bor på gården iväg på 1700tals event. Jag ville också åka iväg med fina hästar så jag sydde helt enkelt kostym för tillfället. Sen blev jag fast och fortsatte att sy. Bär dock inte kostymerna till vardags. :)
Åh vad roligt! haha, man vet aldrig ;)
 
Idag skulle jag byta plastskenorna i en "H&M-korsett" (sån stretchig sak som butiker envisas med att kalla korsett fastän det är stretch i hela skiten) mot spiralstål. Tro mig att jag blev förvånad och såg att det satt fyra stycken pyttesmala spiralstål i redan! På sista bilden ser man skillnaden på det som var i och det jag bytte till. Och som ni ser, dom där tunna stålen som satt i, har inte gjort mycket hjälp med tanke på hur böjda dom blivit! De två i mitten har suttit fram under bysten och ner, de två yttre i sidan. Lite kul att se att jag verkar vara assymetrisk dessutom... Kan tänka mig att det är max den tunna storleken på stål i "kina-korsetterna".
10676134_10154913330095114_7288338909368040609_n.jpg
10846505_10154913330240114_4624663945443149478_n.jpg
1459748_10154913330465114_7298716415153524058_n.jpg
 
@Trott Hur många skenor satte du i? :) Och blev det bra? Jag har hört folk svära rätt ordentligt över det där med att byta skenor ...

Men å andra sidan är jag ju fullständigt oduglig när det gäller sömnad i allmänhet, så vad vet jag? ;) Var det svårt?
 
@Andromedae Nja, får väl ärligt säga att jag bara sprättade upp kanalen på insidan, plockade ur skenan och tryckte in det nya :p hålet på insidan syr jag igen för hand. Inte hunnit prova den än, men tror det kommer bli bättre iaf.
 
@Trott så fyra skenor då, eller? Spännande att se om det blir bra. Jag har sett vissa som använder färre spiraler i sin korsetter men själv föredrar jag rustning - minst tolv och gärna sexton skenor. Det är så obehagligt när det inte sitter åt lika mycket överallt :angel:

Bättre blir det säkerligen, du slipper ju de där sneda grejerna som sticker in i dig! Hu för kinastål!
(Och hurra för hantverksskicklighet!)
 
@Trott så fyra skenor då, eller? Spännande att se om det blir bra. Jag har sett vissa som använder färre spiraler i sin korsetter men själv föredrar jag rustning - minst tolv och gärna sexton skenor. Det är så obehagligt när det inte sitter åt lika mycket överallt :angel:

Bättre blir det säkerligen, du slipper ju de där sneda grejerna som sticker in i dig! Hu för kinastål!
(Och hurra för hantverksskicklighet!)


Jag gillar också rustning.

Jag har 36 st 5mm spiralstål och 3 stycken 8mm vanliga skenor i mina 1700tals :angel:
 
Känns som om jag spammar tråden, men vad brukar ni använda för kläder med era korsetter? Hitintills har jag bara haft korsett under klänningar, någon enstaka gång ovanpå. Men skulle vilja ha lite inspiration!
 
Känns som om jag spammar tråden, men vad brukar ni använda för kläder med era korsetter? Hitintills har jag bara haft korsett under klänningar, någon enstaka gång ovanpå. Men skulle vilja ha lite inspiration!
Till min röda korsett (bild tidigare i tråden) så har jag ibland en svart, knälång tyllkjol. Så blir det liksom en "klänning" av det. Lite gothar stil typ.
Den svarta underbusten har jag till vitskjorta och svarta jeans ibland. Jag gillar ju synth och "goth" så det brukar dra åt de hållen.
 
@Trott så fyra skenor då, eller? Spännande att se om det blir bra. Jag har sett vissa som använder färre spiraler i sin korsetter men själv föredrar jag rustning - minst tolv och gärna sexton skenor. Det är så obehagligt när det inte sitter åt lika mycket överallt :angel:

Bättre blir det säkerligen, du slipper ju de där sneda grejerna som sticker in i dig! Hu för kinastål!
(Och hurra för hantverksskicklighet!)

Japp har inte lagt till fler. Använder den ytterst sällan, och bara som "slimma till valkarna" grej :p vet att den aldrig kommer göra jobbet som korsetten kan men det kräver jag inte av den heller :)

I mina korsetter föredrar jag också rejält med stål. Brukar bli ca 4 platta stål och ca 16 spiral stål.

Jag använder tyvärr mina korsetter väldigt sällan, men ska försöka börja göra det :)
 
Inser att jag inte kan räkna. Uppdatera min egen utsago till att mina korsetter ligger mellan 16-22 stål :angel: (och som kuriosa kan jag berätta att det inte var jag som räknade dem utan världens bästa påklädare aka min man. Jag gillar det här med att ha någon som är mer insatt i mina underkläder än vad jag är!).
 
@Springsteen Jag har nog haft det mesta till ... Längre korsetter som täcker höften ordentligt tycker jag kan bli fantastiska med byxor till (även om jag själv är en klänningsperson). UB:erna bär jag ganska ofta till skjorta. Till klänning är ju i och för sig det vanligaste.

(Sedan händer det att jag inte har så mycket mer än korsett också, men jag antar att du syftade på när man ska gå ut där i vad de kallar allmänheten? :angel:)
 
@Wingates Låter som om det kan vara snyggt med en kortare fluffig kjol!

@Andromedae Jag tycker att jag själv ser knasig ut i byxor med korsett men det kanske är en vanesak :cautious:. Är nog en klänningsperson i vanliga fall.

Tänkte använda den här klänningen + korsetten jag visade tidigare på nyår, med andra skor såklart. Om det inte ser allt för gräsligt ut.

452f1f9b-a57c-4167-a67a-baf73eb577c4_zps2d94faeb.png~original
 
Ska väl för övrigt få ändan ur och ta kort när jag är snörd någon dag. Helst när jag inte precis har varit ute i orkanen :angel:
 
Jag har fått min korsett idag! :bump: Visst känns det att den inte är en dyrare variant men den diger gott åt mig att börja i!! Tyckte den kändes lite kort först men när den satt sig så var det mest skönt! På bilden har jag den dock lite väl tajt för min smak, men fick fin effekt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 915
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 047
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 959
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp