Waist training och korsetter.

@Andromedae Ahh, tack för tipsen! Men då vet jag var skon klämmer, aldrig i mitt liv har jag haft ekonomi nog att lägga 2k på ett klädesplagg, och läre nog inte ha inom de närmsta 3-4 åren heller. :p Vilken tur att min budgetversion fungerar med rätt underdel. :D
 
Iiih, jag känner också att jag hoppas min 149 kr korsett funkar dugligt. Mer har jag då inte råd att lägga!! xD
 
Jag syr korsetter och skulle aldrig köpa en för 149 kr på ebay. Största sannolikhet att den är plastskenor trots dom säger annat och dom brukar dessutom vara väldigt raka i formen och dels ofta kopior på Riktiga korsetter (alltså de har kopierat någon annans design och producerar billigt i kina). Att spara ihop till en ordentlig måttsydd skulle jag verkligen rekommendera om man tänker använda korsett vid flera tillfällen.

Detta är den senaste jag gjort åt mig själv, inte helt ordentligt snörad då jag va nytatuerad på höften när bilden togs.
10308768_10154830608075114_3067445763707284580_n.jpg
10676239_10154830608140114_2970350302659896784_n.jpg
 
Jag har nyligen upptäckt detta med waist training! :eek: Vet inte riktigt hur jag ställer mig till idéen att forma om sina magmuskler genom att bära tajt korsett jämt. Men det blev plötsligt så att jag beställde en korsett billigt från ebay! :eek: Tanken är väl inte att hålla på med waist training utan mest för att se ut jag skulle se ut i en! (den är en svart underbust korsett som man kan ha under kläder)

Är det någon här som använder korsett, till vardags eller till fest? Eller rent av håller på med waist training?!
Det kommer bli väldigt roligt att se om jag kan få till en fin midja - utan att det är obekvämt.

Känner mest såhär. Är det någon som vill prata om korsetter så finns jag här. JAG VILL!! :bump:

Har provat korsett skoj med tuttarna :D

På något sätt jätte skönt för ryggen enligt mig, men annars lite jobbigt att ha på sig i flera timmar.
 
@Springsteen och @Trott som syr egna korsetter, är det svårt om man bara har basic kunskaper i sömnad?

Jag började med 1700tals korsetter och tyckte inte det var svårt alls, tålamodsprövande, men bara man tänker efter innan man klipper och syr så slipper man undan de flesta snedstegen.

Innan dess hade jag inte sytt någonting alls i princip. Min mor har dock sytt en del bröllopsklänningar så jag kunde be henne om hjälp med att sy när jag fastnade.

Men hittar man ett bra mönster så går det nog jättebra! Jag gjorde dock två stycken korsetter som var på tok förstora när jag började innan jag fick till en som passade perfekt.
 
Själva sömnaden är ju inte så svår, förutom att det är en del kurvor på vissa ställen, det är nog snarare passformen/mönstret som är svårt att få till skulle jag säga :) Är man intresserad av att lära sig sy korsetter skulle jag rekommendera denna sida http://www.foundationsrevealed.com/ som är jättebra! Många artiklar är gratis men man får mest ut av det hela om man betalar. :) Och en måttsydd korsett är så mycket bekvämare än en massproducerad från Kina ;)
 
Tack, båda två! :bow:

Det låter ju som att det inte är ett omöjligt projekt i alla fall om man bara tar det lugnt och läser på :). Både mamma och mormor är duktiga på att sy så jag har lite hjälp om det behövs.
 
Tack, båda två! :bow:

Det låter ju som att det inte är ett omöjligt projekt i alla fall om man bara tar det lugnt och läser på :). Både mamma och mormor är duktiga på att sy så jag har lite hjälp om det behövs.

Du får visa resultat här i tråden när du är klar! :D

Jag funderar på att sy en underbust att ha under klänningar. :)
 
Definitivt!
Efter jul borde jag kunna köpa in material och börja sy. :bump:

Åh, gört bara! Posta bilderna här när du är klar. :D

Kul! Ser fram emot att se fler korsetter i tråden. :D

Det här var första korsetten jag sydde, 1700tal. På tok för stor, skulle behövt ta bort 10 cm minst för att ens kunna snöra något.
Absolut inte klar på bilden heller, Inga axelband, kantband osv. Klar blev den inte heller eftersom att den var så himla stor, men bra träning var det.
18th_century_project_by_tarjeis_d5zwuxf_by_erehsidne-d89c1ik.jpg


1700tals korsetten som jag har på mig på min första bild i tråden. Första som passade mig. Handsydd en hel del. Kantbanden lämnar på grund av det helt klart en hel del att önska dock. :rofl:
trtr_by_erehsidne-d6aukw1.jpg
 
Jag känner mig sugen på en billig för att få bättre hållning igen, haft mycket ont i ryggen och börjat få dålig hållning pga det. Kan en billig skit vara en hjälp?
 
Kul! Ser fram emot att se fler korsetter i tråden. :D

Det här var första korsetten jag sydde, 1700tal. På tok för stor, skulle behövt ta bort 10 cm minst för att ens kunna snöra något.
Absolut inte klar på bilden heller, Inga axelband, kantband osv. Klar blev den inte heller eftersom att den var så himla stor, men bra träning var det.
18th_century_project_by_tarjeis_d5zwuxf_by_erehsidne-d89c1ik.jpg


1700tals korsetten som jag har på mig på min första bild i tråden. Första som passade mig. Handsydd en hel del. Kantbanden lämnar på grund av det helt klart en hel del att önska dock. :rofl:
trtr_by_erehsidne-d6aukw1.jpg
Gud vad fin :love: äääälskade den första! Synd att den inte passade:meh:
 
Äh, det är nyttigt att ha en för stor korsett ibland med ... När jag började snöra mig igen efter att ha varit gravid i flodhäststil var jag tacksam för att ha en 28" liggande ... (snör vanligtvis i 24" för att vara bekväm, 22" när jag ska stila ;)).
 
Gud vad fin :love: äääälskade den första! Synd att den inte passade:meh:
Tack. :love: Funderar på att skaffa tyget igen och göra om, men i rätt storlek.

@Andromedae Jag planerar varken att gå upp i vikt eller att någonsin bli gravid, så jag ser inte hur jag skulle ha nytta av den. :D Men vem vet, i framtiden när jag är äldre och säkerligen går upp i vikt kanske den kan passa. :p
 
Tack. :love: Funderar på att skaffa tyget igen och göra om, men i rätt storlek.

@Andromedae Jag planerar varken att gå upp i vikt eller att någonsin bli gravid, så jag ser inte hur jag skulle ha nytta av den. :D Men vem vet, i framtiden när jag är äldre och säkerligen går upp i vikt kanske den kan passa. :p
Gör det! :D Finns det någon speciell anledning till att du använder gammaldags kläder? Eller gillar du bara att gå runt i dem:p Fint är det i alla fall, är grön som en grönsak!
 
Nu har jag tagit mig i kragen för att fota mig i korsett. Båda är dock ganska dåligt snörda, men det får ni leva med. Sitter just nu och funderar på om jag inte ska beställa en ny till mig själv i julklapp.

Utan: (ignorera den galna klädslen xD)
20141211_191739.jpg


Overbust:
20141211_193011.jpg

20141211_192941.jpg


Underbust:
20141211_192429.jpg

20141211_192401.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 930
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 050
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 960
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp