Waist training och korsetter.

Ja alltså, jag hittar mönster, mängder av mönster :D Men jag vet inte vilka mönster som är bra att börja med, vad man ska tänka på med olika typer och om det finns vissa mönster/tillverkare som man ska se upp med som rookie. Jag är egentligen inte så rädd för det pilliga och lite utmaningar men det är ju dumt att göra projektet överdrivet svårt.
tipsar om fb gruppen "learn how to make a corset like a pro". Den är bra med massa folk i olika grad av kunskap :) Där kan du få tips och lära dig om det mesta.
 
@Trott Där är jag redan medlem men hatar verkligen facebooks upplägg på grupper, hoppades att slippa det :p Men jag får nog ta och göra ett inlägg där ändå.
 
Någon som vet vart det går (eller om det som privatperson öht går?) att få tag på en måttbeställd korsett som jag själv kan bestämma färgen på? När jag ändå ska lägga ut en ganska stor summa på en måttbeställd korsett vill jag gärna att den ska vara i min favoritfärg bubbelgum-rosa också. Har försökt googla och leta efter sidor både i sverige och utomlands men hittar bara sidor som syr upp olika typer av korsetter men bara efter färdiga mallar i ett antal färger och det är inte bubbelgumrosa iaf. :wtf: Skicka gärna PM. :)
 
Någon som vet vart det går (eller om det som privatperson öht går?) att få tag på en måttbeställd korsett som jag själv kan bestämma färgen på? När jag ändå ska lägga ut en ganska stor summa på en måttbeställd korsett vill jag gärna att den ska vara i min favoritfärg bubbelgum-rosa också. Har försökt googla och leta efter sidor både i sverige och utomlands men hittar bara sidor som syr upp olika typer av korsetter men bara efter färdiga mallar i ett antal färger och det är inte bubbelgumrosa iaf. :wtf: Skicka gärna PM. :)

Viola Lagher i Stockholm kanske kan hjälpa dig, kontakta ateljén och hör efter!
 
Har mejlat dem för lite mindre än en vecka sen men inte fått svar. Det kanske dröjer såhär i jul och nyårsledighet eller brukar det ta tid att få svar?

Jag vet inte alls men det känns rimligt att många tar ledigt över helgerna. Vill du få ett snabbt besked tror jag att det kan vara smart att ringa istället.

På måndag är åtminstone all vanlig ledighet över ;)
 
https://www.korsetten.se/ventilerad-midjekorsett-i-svart-latex

Ni som kan, vad tror ni om denna? ? Vill prova men har aldrig burit korsett. Vill alltså prova om waisttraining ger resultat.

Och när jag mäter midjan för att beställa rätt strl, visst mäter jag där det är som smalast?

Det är liksom ingen korsett utan som en typ... gördel. Jag har en sån som jag fick i present, och dom är rätt värdelösa, viker sig och är obekväma. Vill man ha resultat som består så får man ha på sig en korsett i stål större delen av dygnet. :)
 
Det är liksom ingen korsett utan som en typ... gördel. Jag har en sån som jag fick i present, och dom är rätt värdelösa, viker sig och är obekväma. Vill man ha resultat som består så får man ha på sig en korsett i stål större delen av dygnet. :)
:nailbiting:. I stål? Det kan man ju inte träna i... väl? Jag tänkte jag kunde ha när jag är på jobb, kanske 06-18. Ingen av korsettena för waisttraining verkar ha stål i sig? Jag tänkte att latex smidigt går att skölja i handfatet ☺
 
:nailbiting:. I stål? Det kan man ju inte träna i... väl? Jag tänkte jag kunde ha när jag är på jobb, kanske 06-18. Ingen av korsettena för waisttraining verkar ha stål i sig? Jag tänkte att latex smidigt går att skölja i handfatet ☺

Om du tänkt ha den när du tränar så tror jag inte att det kommer göra någon nytta, snarare hämma dina rörelser när du tränar. Ska man ägna sig åt waisttraining så är det en riktig stålkorsett man ska ha på sig, och den måste sitta på så många timmar som möjligt.
 
Om du tänkt ha den när du tränar så tror jag inte att det kommer göra någon nytta, snarare hämma dina rörelser när du tränar. Ska man ägna sig åt waisttraining så är det en riktig stålkorsett man ska ha på sig, och den måste sitta på så många timmar som möjligt.
https://www.korsetten.se/helsvart-korsett
Denna då?
Nästa fråga, du verkar veta ☺snörning verkar vara i bak....Och det står att man ska snöra upp innan man knäpper upp för att inte förstöra knäppningen. Jag gissar att man i så fall snörar sist. Klarar man det på egen hand??

Jag trodde att man drar åt och knäpper i fram!
 
Jag har precis beställt ett par korsetter, men de räknas nog mer som gördel tror jag efter att ha läst här. En i en storlek som passar, en som jag hoppas komma i snart :p.
Beställde från ett billigt ställe, så vill inte outa var här för då får jag skämmas :o. Tycker jag de känns ok tänker jag att jag kanske kan kosta på mig en riktig.
 
https://www.korsetten.se/helsvart-korsett
Denna då?
Nästa fråga, du verkar veta ☺snörning verkar vara i bak....Och det står att man ska snöra upp innan man knäpper upp för att inte förstöra knäppningen. Jag gissar att man i så fall snörar sist. Klarar man det på egen hand??

Jag trodde att man drar åt och knäpper i fram!

Ang snörningen osv så snörar man inte upp helt när man tar på sig dem utan man släpper bara efter så mycket så att korsetten går runt och enkelt knäpps ihop fram. Sedan är snörningen snörad (som du ser på bilden) så att ändarna är i mitten. När korsetten är på, så drar du åt snörningen och knyter sedan.
 
https://www.korsetten.se/helsvart-korsett
Denna då?
Nästa fråga, du verkar veta ☺snörning verkar vara i bak....Och det står att man ska snöra upp innan man knäpper upp för att inte förstöra knäppningen. Jag gissar att man i så fall snörar sist. Klarar man det på egen hand??

Jag trodde att man drar åt och knäpper i fram!

Man snörar upp så att man får på sig korsetten och sedan snör man åt när man väl har på sig korsetten. För midjeträning brukar det vara lättare med en korsett som inte går upp över brösten, i alla fall för mig, jag kan dra åt mycket hårdare då. :) Jag klarar av att snöra på egen hand.
 
Jag har börjat använda min waisttrainer. Den har ingen riktig korsett och således ingen snörning. Började med att köpa mig en billig, innan jag ens vet om jag kommer använda den.

Och, jag älskar att bära den! Var ute och promenerade och sprang igår med den, och det gav ett fantastiskt stöd som gjorde det lättare att springa. Det blev bra hett inunder, och antar att det är tanken eftersom det är i latex. Det är alltså ingen vacker korsett som ni andra visat upp här i tråden, utan ska fungera som en midjeformare. Den har stålskenor i sig, men jag är medveten om att det låga priset nog omöjliggör en superkvalitet.

Jag mätte min midja, valde en 3 cm mindre storlek enligt instruktion. De två första dagarna hade jag den på yttersta hyskan, idag har jag gått in en hyska och tänker bära den hela dagen på jobbet. Det enda som inte känns riktigt bra är att sitta, men jag står upp och jobbar så det är okej.

En fundering dock, är det bra för musklerna? Jag menar, man kan ju knappast stärka dem genom att ge dem så pass mycket stöd? Kanske tänka på att träna ländrygg och sneda bukmuskulaturen bättre? Å andra sidan, när jag tränade mycket upplevde jag att musklerna gjorde mig bredare över midjan i takt med att musklerna blev större.
 
Jag har börjat använda min waisttrainer. Den har ingen riktig korsett och således ingen snörning. Började med att köpa mig en billig, innan jag ens vet om jag kommer använda den.

Och, jag älskar att bära den! Var ute och promenerade och sprang igår med den, och det gav ett fantastiskt stöd som gjorde det lättare att springa. Det blev bra hett inunder, och antar att det är tanken eftersom det är i latex. Det är alltså ingen vacker korsett som ni andra visat upp här i tråden, utan ska fungera som en midjeformare. Den har stålskenor i sig, men jag är medveten om att det låga priset nog omöjliggör en superkvalitet.

Jag mätte min midja, valde en 3 cm mindre storlek enligt instruktion. De två första dagarna hade jag den på yttersta hyskan, idag har jag gått in en hyska och tänker bära den hela dagen på jobbet. Det enda som inte känns riktigt bra är att sitta, men jag står upp och jobbar så det är okej.

En fundering dock, är det bra för musklerna? Jag menar, man kan ju knappast stärka dem genom att ge dem så pass mycket stöd? Kanske tänka på att träna ländrygg och sneda bukmuskulaturen bättre? Å andra sidan, när jag tränade mycket upplevde jag att musklerna gjorde mig bredare över midjan i takt med att musklerna blev större.

Jag skulle aldrig använda korsett när jag tränar.
 
Jag skulle aldrig använda korsett när jag tränar.
Nä, de som du har verkar vara annan modell/användningsområde. Jag siktade ju på att skaffa en för träning, typ Ann chery, men lite längre att använda under promenader. Den jag har nu skulle jag inte använda på gym exempelvis men passar bra att gå och jogga i :)
 
Nä, de som du har verkar vara annan modell/användningsområde. Jag siktade ju på att skaffa en för träning, typ Ann chery, men lite längre att använda under promenader. Den jag har nu skulle jag inte använda på gym exempelvis men passar bra att gå och jogga i :)

Jag ser dock inte meningen med att ha en gördel på sig när man tränar? Vad är syftet?
 
Jag ser dock inte meningen med att ha en gördel på sig när man tränar? Vad är syftet?
Alltså, nu vet jag ju inte om det fungerar eller ej, men det "ska" tona figuren, öka cirkulation och värme över området. Dessutom ger det stöd och bra hållning, jag kan tänka mig att det är skitbra att ha ett stöd för ländryggen vid ex marklyft

Jag får se om det fungerar helt enkelt! Är inte helt bekväm med att argumentera för fördelar eller nackdelar med detta då ämnet är nytt för mig, så jag provar och ser vad jag tycker :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 910
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 029
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 950
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp