Bukefalos 28 år!

Wake up light

Sv: Wake up light

Hej!

Vi har en, använder den året runt. För några dagar sen glömde vi sätta igång den, både jag och sambo vaknade totalt slutkörda i beckmörker. Han har inte tyckt att det varit någon skillnad, han vaknar inte av ljuset, men nu kände han alltså en enormt stor skillnad när det inte gått igång.

Jag vaknar av ljuset, klart skönare än att vakna i ett totalmörker.

Vår lampa har nån typ av ljud som "ska" gå att stänga av, men vi har ännu inte lyckats bli av med oljudet, fast det står på off. Jag har fått dra ner ljusstyrkan till 16 som max, då jag fick ont i huvudet av det starka ljuset (jag är rent generellt väldigt ljuskänslig). Och det ska tydligen vara nån typ av skillnad i typen av ljus det avger, men jag minns inte vad.

/Lavinia, som inte vill vara utan sin lampa.
 
Senast ändrad:
Sv: Wake up light

Jag vaknar inte ens av bara ljuset... :D

Jag köpte med iphone-docka så jag kan välja musik därifrån om jag vill, men jag kör med ett av de förvalda ljuden, fågelkvitter o lite annat sånt mysigt krafs. :D
 
Sv: Wake up light

Låter ju toppen må jag säga!

Blir nog till att köpa en lampa :D

Vilken modell har ni? Funderar på att inte slå till på Philips billigaste utan ta någon med kvitter? Är det bättre att vakna så än till en signal kanske? Om man nu inte vaknar helt av ljuset tänker jag.
 
Jag har en så, och jag tycker snarare det är lite motsatt effekt. Det finns inte något mysigare än lugna favoriter och "månljus" och snooze :D:p

*kanske borde höja ljusstyrkan och byta kanal* :p:o
 
Sv: Wake up light

Jag tycker kvitter är en miljon gånger bättre än "vanliga" signaler.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 240
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp