Bukefalos 28 år!

Weekend storstad, men vart?

MM

Trådstartare
Jag och min make vill ut och resa, en Weekend i slutet på maj. Vi tänkte storstad, men vart?

Vi har besökt några större städer i Europa men jag tänkte att jag frågar er att om ni får rekommendera bara en stad att åka till inom Europa pga kortare restid, vilken skulle det bli då, med motiveringen?
 
Jag har ju en långdragen kärleksrelation med Berlin: kultur overload, prisvärd mat och dryck från alla världens hörn och i slutet av maj är det fortfarande uthärdligt varmt (högsommar i den stan är fruktansvärt). Väldigt mycket turister (speciellt nordbor av någon anledning) vid den tiden dock.

För egen del så kommer nästa weekend gå till antingen Lissabon eller Edinburgh :)
 
Berlin! Förutom @Aramintas argument: det är väldigt lätt att ta sig runt och berlinarna är generellt jättetrevliga!

Dublin blir andrahandsvalet för det är dyrare att åka dit. verkligen supertrevlig stad!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Edinburgh, för att jag har en förkärlek till Skottland sen jag var där på semester samma sommar som jag skulle fylla 10 år.
Edinburgh har historia, byggnader och skottar :love:.
 
Det är nog immigrerade sydtyskar du har träffat ;) "Riktiga Berlinare" är en utrotningshotad art som ofta är lätt frostiga av sig. Jag gjorde sport av att samla på dem och kom knappt upp i ett tiotal på tre år.
Jag kan nog inte avgöra var de kommer ifrån! :cool:

Men de är inte übertrevliga, det menade jag inte. Bara liksom... korrekta?
 
Det är nog immigrerade sydtyskar du har träffat ;) "Riktiga Berlinare" är en utrotningshotad art som ofta är lätt frostiga av sig. Jag gjorde sport av att samla på dem och kom knappt upp i ett tiotal på tre år.
Men spela roll, är man i Berlin är folk generellt sett trevliga. Spela roll varför eller varifrån de är, det bidrar till en fett trevlig stämning oavsett.
 
Jag kan nog inte avgöra var de kommer ifrån! :cool:

Men de är inte übertrevliga, det menade jag inte. Bara liksom... korrekta?

Men spela roll, är man i Berlin är folk generellt sett trevliga. Spela roll varför eller varifrån de är, det bidrar till en fett trevlig stämning oavsett.

Haha! Sorry, det var ett (tydligen dåligt) skämt byggt på rådande stereotyper och fördomar. Berlinare anses otrevliga på samma sätt som Stockholmare anses snobbiga. Man skämtar om det fullt medveten om att det inte alls stämmer i 99% av fallen.

Berlin är mitt andra hem och jag älskar stan och dess människor.
 
Beror väl på intressen, men jag hade satt St Petersburg högt på listan. Kultur, historia och mycket att se. Älskar också Berlin, men det är inte så mycket av ett vår-resemål för mig.
 
Manchester är rätt trevligt, bra shopping och fotboll om man gillar sånt. Drygt 2h med flyg från Arlanda sen 15-20min med tåg till city
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har gjort weekendresor till både Berlin och Edinburgh och rekommenderar båda för den som är intresserad av historia och kultur.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har varit i Rom och London och jag säger bara LONDON :love: :love:
Skulle verkligen åka tillbaka dit då 4 dagar var alldeles för kort tid. Älskar staden, miljön, folket, maten, allt är verkligen underbart där.
 
  • Gilla
Reactions: MM
London är mitt favoritval, har varit där ett par gånger. Har varit både i berlin och rom senaste åren men gillade faktiskt ingen av dem :p
 
  • Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 487
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 855
Senast: Enya
·
Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 347
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp