Sv: welsh cob

Hej!

Kan ni inte berätta vad ni väntar för cob-föl till nästa år? Nyfiken!
 
Sv: welsh cob

Här väntar vi cobföl e Gribsvads Rosehal u Vallas Ida ue Vallas Caracas.:) Ett helsyskon till årets fröken:love:
 
Sv: welsh cob

Här väntas också föl.

e. Tyrrestrup´s Highlight RWD 19
u. Gwyneth RWD 75
ue. Derwen Tennessee Express RWD 3

Helsyskon till våran perfekta lilla Gwylfah
070501-1.gif


Födsel är beräknad till ca 20 Maj men då mamma häst har egenheten att gå mellan 365-388 dagar med sina föl får vi nog räkna med fölning närmre midsommar :smirk:
Fölet är redan tingat om den blir gul (tur för oss då vi absolut inte vill ha en guling i stallet :D )

Skulle haft ett till ue: Derwen Quartz men det fölet dog tyvärr i magen nyligen :(

Utöver dessa så väntar Highlight 3 föl till med passande mammor ( 2 Derwen-ston och ett ELIT-prem) så vi ser med största spänning fram emot att fölsäsongen ska börja!!
Väntar du något själv eller känner någon som gör?
 
Sv: welsh cob

Jag väntar tyvärr inga själv. Får vänta några år. Men en vän till mig gör. Ett efter Derwen Mr T och en moderlivsimport från wales efter Oxsprig Prince.

Ser verkligen fram emot Prince-fölet för han är en så otroligt vacker hingst med det där lilla extra! Har träffat en dotter till honom och hon har verkligen utstrålning och är en riktig showgirl.
 
Sv: welsh cob

Intressant! Kan tänka mig att Llanarth-blodet ger en liten "biff" som säkert kan flasha på utställning.
Vad finns det på mammans sida på den som gick till Mr T?
 
Sv: welsh cob

Om allt går som det ska så väntar vi tre föl till sommaren, samtliga efter Gwrthafarn Lord Snowdon.
 
Sv: welsh cob

Halybailey:

fin hon är, gwylfah! du minns kanske mig, ni hade daguire hos mig några dagar på sommaren för något år sedan (i alingsås). Han fick ju inte stanna kvar pga grannens ston i en hage i närheten...och det var ju hennes mark så....

hur går det för daquire? han var så fin så jag var änna sugen på att köpa honom när ni sa att han skulle säljas :) men så hade jag ju min lille kille, den bruna ponny som var så himla smal då, om du minns? nu är han stor och jättefin!
 
Sv: welsh cob

Intressant! Kan tänka mig att Llanarth-blodet ger en liten "biff" som säkert kan flasha på utställning.
Vad finns det på mammans sida på den som gick till Mr T?

Mamma är Pennal Savannah som är efter parc reveller, undar Rhystyd laidy mair, i sin tur efter Tireinon Confidence. Underbart sto som ger avkommor med mycket bra gång framför allt. Årets föl är helt underbart e. Solloway Hooch
 
Sv: welsh cob

Jaha då vet jag vem det är, hälsa ägaren så gott från rumskamraterna på Ynyslas :D
 
Sv: welsh cob

var du där med det stora gänget på 20 svenskar? jobbade där då nämligen
 
Sv: welsh cob

Hej! Visst minns jag dig! En kort bekantskap hehe men ack vad det var trevlig för Daiquire´s skull, tror att han och fellow skulle ha blivit mycket bra kompisar om dom hade fått fortsätta att kampera tillsammans. han såldes samma höst som valack (trots att det skar i hjärtat) och bor nu utanför Borås som ridhäst, fick fina 99877=40p på Kvaliteten i höstas så han håller fortfarande måttet.
Bilden på stoet däruppe är hans lillasyster som ska behållas och så väntar vi ytterligare ett syskon till våren som redan är tingat. Det stoets avkommor är eftertraktade :o

Kom gärna förbi någon helg så får du och M snacka lite welsh tillsammans!
*ska inte kapa tråden mer*
 
Sv: welsh cob

nix jag var där i höstas, bara min familj på 3 pers och GJ från Burhult. Det var så lugnt och skönt så, vill inte åka med stora gäng för då hinner man inte titta på det man vill. Det jobbade (hade precis slutat och skulle åka hem) en australiensisk tjej där då, tror hon hette Tess.
 
Sv: welsh cob

okej. var iaf där förra sommaren, men flyttade till Pennal Stud. Mycket trevligare!
 
Sv: welsh cob

Vi hoppas på en fölis från vår Valla's Iscalda som betäcktes med Haley i somras, UL90 dgr ua. :banana:
 
Sv: welsh cob

KL

Nu får ni i norr chansen! På SWF´s hemsida så uppmanar dom alla er som bor i norr att meddela huruvida ni vill ha en avelsvärdering där eller inte. Det har ju tjatats om i flera år så nu får ni chansen :idea:
Moflo, vad tycker du om detta, har du något du vill visa?
 
Sv: welsh cob

Jag vet inte om jag ska visa nu till våren men ska erbjuda min hjälp :banana::banana: Äntligen :banana:
 
Sv: welsh cob

Fast om jag har alla hästar i stallet så tror jag att dom menar NORR, dvs typ Näsåker och däromkring... :o
 
Sv: welsh cob

KL

Nu får ni i norr chansen! På SWF´s hemsida så uppmanar dom alla er som bor i norr att meddela huruvida ni vill ha en avelsvärdering där eller inte. Det har ju tjatats om i flera år så nu får ni chansen :idea:

Tyvärr så är det inte aktuellt för mig på flera år nu. Jag har haft hingstar i tio år och har i nuläget bara ston i mitt stall. Det hade varit bra om vi hade fått arrangera det när vi "tjatade" :cool:. Naturligtvis är jag med och hjälper till om det förläggs i mina "krokar".
 
Sv: welsh cob

KL

Nu får ni i norr chansen! På SWF´s hemsida så uppmanar dom alla er som bor i norr att meddela huruvida ni vill ha en avelsvärdering där eller inte. Det har ju tjatats om i flera år så nu får ni chansen :idea:
Moflo, vad tycker du om detta, har du något du vill visa?

Jag har redan mailat och erbjudit mig att hjälpa till - gjorde det så fort jag såg notisen! :D

Jag har en hingst f-2005 på foder som jag gärna vill visa. Vi hade tänkt gå den enkla vägen och bara lösa licens på honom faktiskt, men blir det hingstvisning här i närheten så är det klart vi visar honom.

Dessutom borde ju Fester visas för införande i kvalitetsboken, eller hur är det nu egentligen? Han har G hos SWF och GII hos SH, jag tror han får GI hos SWF om han får 40 poäng igen på hingstvisning.. eller.. jag VET inte, jag får bara en känsla av att han kan/bör visas. Han har inte gjort bruksprov i SWF´s regi utan i SH´s i alla fall.

Och för att förtydliga det hela - ingen av de hingstar jag skriver om är Welsh Cob, så det är lite trådkapning.
 
Sv: welsh cob

tjatet pågår årligen ifrån alla landsändar så det är ingenting du behöver ta personligt :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp