Westernsadel till tinker

Tikket

Trådstartare
Vad för sadeltyp (bredd,längd etc etc) ska man leta efter till Tinker modell mindre och har x-vid på "vanlig" dvs engelsk sadel.
Funderar på att helt inrikta mig på western nämligen. Men är osäker på inriktning/grentyp ännu...

10359170_848266575253698_8134462016631317335_n.jpg
 
En vid sadel.
En kompis med tinker har en Rocking R som ligger kanon bra. Vet tyvärr inte mer än märke..
 
Svårt att nämna en specifik sadel och det funkar inte att bara säga "vid" heller. Bommens längd och bladens vinkel är det man ska titta på. I stort sett måste man prova sig fram. Finns inga genvägar!
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
464
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: WBanna
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
458
Senast: tessan.g
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 949
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp