Bukefalos 28 år!

Westernutbildare

I

icekizz

Jag har suttit och sökt på nätet länge nu och letat efter någonstans där man kan gå en utbildning för att bli westerninstruktör/utbildare/kursledare och jag har inte hittat ett enda dugg!
Så nu frågar jag er; vet ni av någon som utbildar folk till det?
Jag är jätteintresserad av westernridning och skulle jättegärna undervisa folk (och självklart lära mig själv mera).
 
Sv: Westernutbildare

Finns ingen sån utbildning idag. Har funnits men blivit nerlagda efter några år. Det är en stor brist att det inte finns. Nu gäller "den långa vägen" - alltså att man själv är duktig w-ryttare, har tävlat med framgång, och helst haft elever som kommit ut och börjat tävla. Det finns i och för sig inget som säger att man blir en duktig instruktör för att man tävlar, men det säger en del om erfarenheten.
 
Sv: Westernutbildare

Tränare blir man genom att vara lärling och jobba hos duktiga westernryttare. Dom flesta verkar åka över till USA.. Jag tycker man bör ha många år på nacken i både utbildning av hästar och tävling innan man börjar undervisa folk. Så kontakta någon redan etablerad tränare och tävlingsryttare :laugh:.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 865
Senast: co-SMAD4
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 707
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 609
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp