WIIIIII Jag är gravid :)

V

valentino-95

Ja då sitter man här och stickan visar att man är gravid. Jiippii.
Jag skulle ha fått min mens nu och jag kunde inte hålla mig så jag var bara tvungen att testa mig :)
MEN när kan man börja glädja sig till fullo med att man är gravid ?
Tänkte på detta med risken för missfall osv.
Är det bara en myt om dessa 12 veckor man brukar prata om eller är det så att man ska typ vänta 12 veckor innan man vågar berätta för folk omkring att man är gravid ?

Jag och min sambo är så lyckliga över detta så det finns inga ord för det :love:

Förresten HEJ på er alla är ny här som ni ser och jag tycker detta är en underbart forum.

Glad Midsommar på er alla.
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

Ett JÄTTEGRATTIS till dej!! Du har en underbar resa framför dej.

Allra vanligast är det med missfall innan v 6, men efter v 12 är det ovanligt. Man får välja lite själv om man vill glädja sej direkt eller om man vill vänta tills barnet är 80, för det kan alltid hända saker och som förälder är man typ mer eller mindre konstant orolig. Jag valde att glädja mej direkt när jag plussade och tänkte att även om något händer så har jag fått vara lite glad.

Jag berättade för de flesta runt v 6, alltså min familj och hans familj (plus alla mina kompisar eftersom jag inte kunde hålla tyst :D)

Så det är lite upp till var och en hur man vill göra! Äter du folsyra?
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

Tack så mycket för ditt underbara svar :)
Jag och min sambo är så överlyckliga så det blir nog då att vi berättar till släkten i alla fall då när jag gått ca 6 veckor :)

Ja jag kan tänka mig att vi har en underbar tid framför oss *L*

Folsyra Nää det äter jag inte, vad är det bra för ?
Vart köper man det ?

Bamse kram.
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

Ahhaaa Tack så mycket för ditt svar :bow:

Kram
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

Åh grattis, man riktigt känner glädjen i allt du skriver:laugh:
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

Tror det är 12, 13 veckor.

Vi berättade för min pappa när jag var i ca 4 månan kanske.
Blev gravid i slutet av december och vi berätta de 1 april.

Men grattis!!!!!!!!!!!!
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

När du gått 12 fulla veckor dvs går in i v 13 så är du förbi sk missfallszonen då de flesta missfall inträffar. Finns de som inträffar senare men risken sjunker med vettetusan hur många procent men är stort :)

Sen är det valfritt att berättadirekt eller ej, bissa väljer berätta direkt för då har de stöd om något sker. Vissa väntar för då kan de sörja ifred.. Smaksak.. första visste jag själv inte om förrän sent så då var det inget att berätta :) Andra väntade vi 12 v med.
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

Tack så jätte mycket :)

Jag vi är verkligen jätte överlyckliga över att jag blivit gravid :love:

Kram
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

Tack för ditt svar :)

Ja vi får se när vi ska berätta detta för omgivningen.

Tackar så mycket för grattisen ;)

Kram.
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

Tack för ditt svar.

Hmm fick mig en liten tanke ställare nu....
Det kan ju vara rätt skönt också i fall man berättar detta nu i och med att då i fall man skulle få missfall så har man ju folk som kan stötta en.
Annars står man ju bara där sambon och jag som vet vad som hänt och folk vet inte varför man är ledsen osv.
Ska nog i alla fall berätta detta för min mor och så får min sambo berätta detta för sin mor och dom närmsta så klart.

Tack och bock.

Kram.
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

grattis grattis!!!

lycka till med graviditeten och den kommande bebisen!
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

Grattis så jättemkt vilken härlig midsommar överaskning. får man fråga hur gammal du är? är så nyfiken hur gamla alla är nu när man själv funderar.
 
Sv: WIIIIII Jag är gravid :)

Tackar och bockar :laugh:

Givetvis får du fråga en gammal uv som mig om ålder :rofl:
Jag är gammal: 36 år *L*.
Jag och sambon är överlyckliga över detta.
Det ska bli helt underbart.

Kram.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 011
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Hur mycket ska jag känna bebisen i vecka 20 och hur mycket måste jag ”hålla koll”? Jag har sedan ungefär en vecka känt bebisen dagligen...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 923
Senast: gulakatten
·
Skola & Jobb Moderator får flytta om tråden passar bättre på barn. Jag tänker dock att det fokuserar på jobb mest. På min pågående praktik, som jag...
Svar
12
· Visningar
2 215
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Jag har tänkt länge på att skapa den här tråden men av någon anledning tar det lite emot. Kanske för att jag känner mig fånig och...
Svar
13
· Visningar
1 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp