Working equitation

Sv: Working equitation

Och nu, fem år senare..., så verkar det som om WE kanske kan komma igång i Värmland också!:bump:
Men då måste ni som är intresserade tala om att ni ÄR intresserade, så se till att svara på uppropet på Ridsportsförbundets Värmlandssida;
http://www3.ridsport.se/varmland

Håller tummarna för att det kommer många svar, så det händer något här i de mörka Värmlandsskogarna!
 
Sv: Working equitation

I Piteå finns det vet jag, är det för långt bort?

Faktum är att jag bor i Piteå och sedan jag skrev det inlägget har vi på PRK med en av ridlärarna och mig i spetsen dragit igång en ganska omfattande (för att vara Norrbotten) WE-verksamhet :) Vi har tagit upp Paulo Bastos för träningar hittils 3 gånger med mål att ta upp honom 2-3 gånger per år, har ordnat några klubbtävlingar med mål att ordna riktiga tävlingar när min mamma är färdig domare, och försöker få grenen att växa så gott det går. Jag ska bland annat upp till Jokkmokk för att introducera WE till hösten och jag tror att det finns intresse nere i Skellefteå och Umeå.
 
Sv: Working equitation

Följde din länk men såg inget om WE. Vet dock att det finns en särskild facebookgrupp för WE i Värmland, och vet också att en person (inte jag) utanför Molkom har planer på att arrangera träningar.

Har kollat i TDB, finns ju inte så hemskt gott om tävlingar att välja på.
 
Sv: Working equitation

KL

Det är en Pay & Ride teknikmoment i Säve utanför Göteborg onsdag 7 augusti. Kolla TDB.
 
Sv: Working equitation

Det var ett knapplån och kanske mer riktat till de som befinner sig i närheten ;)
 
Sv: Working equitation

Igår var vi på pay & ride Working Equitation, så vi fick prova på en riktig och komplett WE-bana för första gången (LC-nivå). Riktigt kul! :bump:

Tyvärr var det ganska halt i gräset utan brodd så det blev lite och slirigt här och var i svängarna.

Rosett godkänd CR-ritt, och plus i kanten för att vi tog två LB-hinder utan problem i slutet (sidepass över bom, samt öppna grind och backa igenom).

http://www.youtube.com/watch?v=GXU9vn2Bz5A&feature=youtu.be

1098193_426016357517524_426579978_n.jpg

(och en rosett för godkänd dressyrprogramridning)
 
Sv: Working equitation

Det jag tipsade om lite tidigare i tråden, i Säve strax utanför Göteborg. ;)
 
Sv: Working equitation

kl

Tyvärr var WE clinicen inställd när jag var på Säve pga regn, hade varit kul och kolla hur pass stort intresset var.
Men är det ngt som vill prova på WE eller vara med och träna eller bara kolla vad det är så kör vi WE träningar i Kareby-Kungälv söndagar jämna veckor se, http://stallrogstorp.se/?page_id=237

Vi har även haft en del dresyrryttare som varit med för de märkt att man får en smidig häst och andra som vill miljöträna sina hästar.

Själv tycker jag det är en grymt rolig sport, tycker även min häst,
han taggar till rejält när han ser hindren:)
 
Sv: Working equitation

Nu ska det vara klart att det blir träning i WE i Värmland under hösten. Hoppas bara att det inte krockar med några av mina andra planer utan att jag kan vara med.
 
Sv: Working equitation

Kolla på facebook, Working Equitation Skåne, Sverige
så kan du få tips om träningar inärheten utav dig.
 
Sv: Working equitation

*KL*
Följande datum finns för träning vid Uppsala Ponnyklubb:
sön 19 januari ca 12.00-14.00 Sandra
lör 25 januari ca 15.30- 18.30 Ulrika Fullt
lör 1 mars ca 15.30-18.00 Sandra
lör 29 mars ca 15.30-18.30 Ulrika
sön 6 april ca 12-14 Ulrika
sön 13 april ca 12-14 Sandra

Klubbtävling med Pay and Ride:
23 februari

Officiell tävling:
25 maj

Mer info finns på hemsidan!
 
På lördag den 19 juli är det WE tävling i Göteborg! Göteborg hästsportklubb arrangerar, klasserna är Lb, La, Msv och Svår . Det går fortfarande att anmäla sig om man vill vara med eller så gör man som jag och bara åker dit och inspireras :D.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
722
Senast: Nova123
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 089
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 125
Senast: Jerseyite
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 374
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp