Working equitation

Sv: Working equitation

Levenebyggdens ridklubb har lokala tävlingar 1/5 och 9/9.
Kungälvs ridklubb har lokal/reg 27/5 och lokal/reg/nat 11-13/8.

Det är det enda jag hittar här omkring.
 
Sv: Working equitation

kl

Jag undrar om någon kan tipsa om en bra filmsnutt som visar vad WE är? Helst en lätt klass där alla grenarna är med, som visar momenten tydligt. Gärna med mestadels trav i teknikmomentet, så att man förstår att man inte behöver kunna byten i slalomen, utan att vem som helst kan vara med. ;)
 
Sv: Working equitation

Här, hoppas det är till någon hjälp: http://youtu.be/H-7szFoYjO4

OBS vi ska ha WE-träning i ett ridhus utanför Rimbo (mellan Sthlm och Norrtälje) vid ett par tillfällen i februari. Om någon är intresserad så skicka ett PM så berättar jag mer.
 
Sv: Working equitation

Tack! Insåg dock att jag inte har grönt kort så det blir nog mer omständligt än jag trodde :-P och sen lösa massa licenser.. Tror jag vill prova nån gång innan jag går igenom allt det
 
Sv: Working equitation

Snokade runt lite till och hittade att de hade träningstävling på Herrljunga Ridklubb i höstas, men nu verkar inte hemsidan vara uppdaterad mer. Kan ju hoppas att det återkommer!

*nyfiken* Vad är det så lockar med WE jmf med trail för din del? Du rider ju mest western menar jag :)
 
Sv: Working equitation

Hej,

Varför inte komma och provar på ngn av våra träningar i Kareby!
För mer info se under Aktuellt i bifogad länk. Står dock 2011 men vi kör på i år jämna veckor oxå. Så nästa träning är 29/1.


http://www.stallrogstorp.se/
 
Sv: Working equitation

Tja, det verkar kul! :D
Nää men jag har inte tänkt byta ut western, det är fortfarande det jag vill hålla på med. Men jag tror att min häst hade tyckt att WE vart kul, speciellt med speed momenten. Sen är ju ändå Trail ganska annorlunda, där slänger banbyggaren gladeligen ut sjuttioelva bommar och vad fasen är meningen med det egentligen, kan jag tycka. WE är mer likt Ranch Trail, och Ranch Taril är en sällsynt gren på westerntävlingar tyvärr :(
 
Sv: Working equitation

Är det ingen aktivitet i de södra delarna av sverige? Typ Skåne? Jag har testat lite WE hemma och både hästen och jag tycker det är stenkul! ÄR det någon som vet var man kan få tag på olika mått till teknik och speed momentet? Alltså mellan tunnor, slalom ect? Sedan funderar jag lite vad som krävs i de olika klasserna. Jag rider teknikbana på en hand ( utom bro och med lans för det har jag ingen :P ) och gör byten i språnget. Var kan jag ligga nivå-mässigt då?
 
Sv: Working equitation

Är det ingen aktivitet i de södra delarna av sverige? Typ Skåne? Jag har testat lite WE hemma och både hästen och jag tycker det är stenkul! ÄR det någon som vet var man kan få tag på olika mått till teknik och speed momentet? Alltså mellan tunnor, slalom ect? Sedan funderar jag lite vad som krävs i de olika klasserna. Jag rider teknikbana på en hand ( utom bro och med lans för det har jag ingen :P ) och gör byten i språnget. Var kan jag ligga nivå-mässigt då?

Alla mått och anvisningar på hur de olika hindren ska ridas i olika klasser finns i TR.

Enhandsfattning på blank stång används i svår klass, där givetvis galoppombyte ingår.
 
Sv: Working equitation

Aha, har aldrig ridit med blank stång utan bara med kandar då eftersom jag tävlar dressyr
 
Sv: Working equitation

Här, hoppas det är till någon hjälp: http://youtu.be/H-7szFoYjO4

OBS vi ska ha WE-träning i ett ridhus utanför Rimbo (mellan Sthlm och Norrtälje) vid ett par tillfällen i februari. Om någon är intresserad så skicka ett PM så berättar jag mer.

PM på väg!

Till de som vet hur det går till (själv ska jag prova på, på lördag :p): Antuna i Upplands Väsby norr om Stockholm ska ha träningstävling 18 febr.
 
Sv: Working equitation

*Smyger in i tråden här*

Har inte läst alla sidor i den här tråden men Uppsala Ponnyklubb arrangerar i år (2013) bland annat WE-tävling den 2 Juni (LC-Svår). Det har även funnits träningar för både privat- och ridskoleryttare samt prova-på/klubbtävlingar i grenen vilket jag med säkerhet tror fortsätter under året.

Har själv provat på WE där och blev frälst redan första träningen :bump:
 
Sv: Working equitation

Det är pay and ride där på söndag och det går nog fortfarande att anmäla.
 
Sv: Working equitation

*kl*

Jag var på UPK och red deras Pay & Ride nu i början av året. det var riktigt kul.

Försöker hitta fler tävlingar, träningstävlingar, pay & ride mm.

Är det någon som vet nåt??
Jag har inte läst igenom hela tråden ifall det står nåt. :-)

PM:a gärna.

tack på förhand
 
Sv: Working equitation

Uppsala Ponnyklubb har en Pay&Ride den 29/3 på anläggningen.
Teknikmomentet och/eller speedmomentet med bedömning från domare.
9.30 börjar med en kort clinic där man går igenom hindren samt att man får se dem ridna, sen får man gå banan.

klass 1: Skritt + Trav (LE,LD)
klass 2: Skritt, Trav + Galopp (LC,LB,LA)
klass 3: Skritt + Galipp (LA+)

150kr per start

anmälan: upk@telia.com
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
722
Senast: Nova123
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 089
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 125
Senast: Jerseyite
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 372
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp