Bukefalos 28 år!

WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

A

Anneli

Vad tycker ni om att Wras nu from 2007 tar betalt för LICENS från D klass för häst och ryttare. Livstids licens häst 500 kr ell 200 kr per år, 100 kr Youth ryttare, 200 kr Adult. Fina summor de plockar in för att en del vill ut och tävla "träna" på D klasserna. Min åsikt är f.... vad är din?:(
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

VA!!!:eek:
det har jag totalt missat!!!
Hade tänkt ställa upp i en ynka tävling iår, D tävling såklart, men med dom summorna är det inte värt det!:(

Vet du varför dom har ändrat det så att man behöver lincens på D-tävling?

Usch vad besviken jag blev...
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Fast det går ju att söka endagslicens!!!!
Tycker att det är bra att motverka att ryttare sitter och harvar D-tävling efter D-tävling.....:bow: :bow: :bow:
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Dessutom ersätts ju detta av E-tävling, så vill du så kan du ju starta en sån istället...
De är ju licenslösa.
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Fast det går ju att söka endagslicens!!!!
Tycker att det är bra att motverka att ryttare sitter och harvar D-tävling efter D-tävling.....:bow: :bow: :bow:
Endagslicens 100 kr per ryttare, häst, ekipage. E tävling? vart finns den informationen tryckt, tävlingsdatum?:crazy:
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Fast det går ju att söka endagslicens!!!!
Tycker att det är bra att motverka att ryttare sitter och harvar D-tävling efter D-tävling.....:bow: :bow: :bow:
Det finns nog många ryttare i klubbarna som är nöjda att "harva" år efter år på D klasserna och inte vill åka längre än runt i sitt län då tycker jag att de ska kunna ha möjlighet att gjöra det än att så höga summor ska plockas av dem.
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Just lusläst den nya regelboken inför helgens domarkurs, E-tävling får inte anslås på förbundets hemsida, du får leta på klubbarnas..
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Tja, hästarna kostar ju ändå mycket så i den allmänna konkursen så tycker jag att det är småsummor faktiskt:o
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

:eek: Hjälp mig nu?har det inte varit så att D-klassen har varit licensbefriad för att få i gång oss bush-riders och för att främja tävlingsintresserade att komma igång, och att det inte har fått varit prispengar eller andra vinster mer än rosetter och äran. kommer det att bli så klubb-arrangörer kan dela ut vinster och priser också på D-nivå:smirk:
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Just lusläst den nya regelboken inför helgens domarkurs, E-tävling får inte anslås på förbundets hemsida, du får leta på klubbarnas..
Är du snäll och kollar upp om de även har ändrat den tidigare regeln att ryttare på D klass ej behövde vara medlemmar i en WRAS klubb?:confused:
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Tja, hästarna kostar ju ändå mycket så i den allmänna konkursen så tycker jag att det är småsummor faktiskt:o
ALLA våra hästar kostar pengar, men pengarna vi alla lägger ut ska inte tas ur plånböckerna i onödan...
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Just lusläst den nya regelboken inför helgens domarkurs, E-tävling får inte anslås på förbundets hemsida, du får leta på klubbarnas..
Har bara kikat i Värmland, men det finns ingen info någonstans...
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

ALLA våra hästar kostar pengar, men pengarna vi alla lägger ut ska inte tas ur plånböckerna i onödan...

Du frågade om min åsikt. Vill du bara ha medhåll?
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Nya regelboken gick ut på remiss i höstas till klubbarna, det ålades respektive distrikts tävlingsansvariga attt se till att alla klubbar svarade.
Regelboken är inte tryckt än, så vi som går domarkursen i helgen har fått den som häfte. Vad jag kan se har alla ändringsförslag kommit med i sin helhet (vilket jag personligen tycker är lite förvånande).
I stora drag kan man väl säga att man har infogat D-tävlingarna till A-C-nivån och uppmuntrar klubbarna att arrangera D-och-C-tävlingar samtidigt (som vi tidigare gjort med C-B) . På D-tävling krävs samma licenser och medlemsskap som på C...
Sedan har man utökat med E-tävling motsv klubb-eller träningstävling, där arrangörsklubben får bjuda in ekipage utifrån som inte är medlemmar i WRAS-klubb. Man får bara använda de lättaste beginnersmönstren, och inte dela ut priser annat än rosetter.Och tävlingen får som sagt inte anslås på WRAS.se!
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Allt om de nya tävlingsreglerna och tävlingsbenämningarna kommer att finnas i den nya regelboken som kommer snart..:D
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Nya regelboken gick ut på remiss i höstas till klubbarna, det ålades respektive distrikts tävlingsansvariga attt se till att alla klubbar svarade.
Regelboken är inte tryckt än, så vi som går domarkursen i helgen har fått den som häfte. Vad jag kan se har alla ändringsförslag kommit med i sin helhet (vilket jag personligen tycker är lite förvånande).
I stora drag kan man väl säga att man har infogat D-tävlingarna till A-C-nivån och uppmuntrar klubbarna att arrangera D-och-C-tävlingar samtidigt (som vi tidigare gjort med C-B) . På D-tävling krävs samma licenser och medlemsskap som på C...
Sedan har man utökat med E-tävling motsv klubb-eller träningstävling, där arrangörsklubben får bjuda in ekipage utifrån som inte är medlemmar i WRAS-klubb. Man får bara använda de lättaste beginnersmönstren, och inte dela ut priser annat än rosetter.Och tävlingen får som sagt inte anslås på WRAS.se!
Men varför måste de ha 4 tävlingskategorier? min undran är över det att RHA försvann från WRAS och de förlorade en massa licenspengar från dem eller att WRAS kassa kanske börjar att sina och måste plocka in pengar med Licens från D klass. Jag tror inte att man lockar ut ryttarna till tävlingsbanorna när kostnaderna blir mer och mer.
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Min åsikt är att det i första hand handlar om möjlighet till placering:cool: Läser man startlistorna till vissa tävlingar så är det ingen idé att åka dit om man är nybörjare, oavstt licenskostnad. Du betalar ju snabbt stora pengar för att få starta och då vill man ju ha något tillbaka. Inte "tävla" mot SM-ekipage.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 389
Ekonomi & Juridik Alla verkar ju ha olika definition av medryttare och delfodervärd, och huruvida man kan förvänta sig något av dem/ta betalt. Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 580
L
Western Tänkte bara dela med mig av lite information som jag har fått genom AQHA via SQHA ang. tävling av annans häst när man har amateur...
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: wrangler
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 790
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp