Bukefalos 28 år!

WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Det går ju lika bra att ställa upp på E, som har samma svårighetsgrad som D, inga licensavgifter och som lättare kan arrangeras utan att behöva föranmälas… Har man inga ambitioner att vara med i upp/nedklssningen så är E en nivå som inrymmer det som den ”gamla” D-nivån innehöll och mer.
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Allvarligt talat är inte de flesta försäkrade ändå?
Jag är det och min häst är det för mig har försäkringen ingen som helst praktisk betydelse. Lockar inte mig att betala licens.
Jackpot

Ja, offtast har ryttarna en egen privat fritidsförsäkring och är även medförsäkrade genom hästens egna försäkring (gäller vid skador som uppstår vid hantering och ridning) många försäkringsbolag har den här försäkringen. Och skadar man sig får man bara ut ersättning från ETT försäkringsbolag.:idea:
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Varför måste WRAS som organisation dra in mer pengar än dom 100 som det kostar för varje medlem och år. Jo tanken är att klubbarna ska kunna söka pengar för olika endamål.Men det är svårt för norrlands klubbarna att få del av kakan så jag tycker att det räcker så. För dom ska ju även ha betalt en summa för varje startande trots att man arangerar tävlingen helt själv. Läss på WRAS
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

En summa för varje startande?

Vad menar du med det?

/Mike
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

För mig verkar det som ett flertal pratar ordentligt i nattmössan...:cool:
Hur vore det att vänta med vilda spekulationer och antaganden till ni har regelboken i era händer, då ser ni ju hur det i realiteten kommer att bli...:angel:
 
Sv: WRAS 2007 D Klass licens f häst , ryttare!

Men det är svårt för norrlands klubbarna att få del av kakan så jag tycker att det räcker så.

Varför skulle det vara svårare för norrlandsklubbarna? Som tidigare sags vänta tills du har regelboken i din hand.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 390
Ekonomi & Juridik Alla verkar ju ha olika definition av medryttare och delfodervärd, och huruvida man kan förvänta sig något av dem/ta betalt. Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 580
L
Western Tänkte bara dela med mig av lite information som jag har fått genom AQHA via SQHA ang. tävling av annans häst när man har amateur...
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: wrangler
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 790
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp