Bukefalos 28 år!

WRAS-Sm 09

Sv: WRAS-Sm 09

Shit, att WRAS inte kan hålla reda på varenda resultat i rasföreningarna det förstår jag ju, men att det är så oseriöst som att man lägger ansvaret på deltagarna att hålla koll på varandras resultat det visste jag inte :eek: Lite bättre system måste man väl kunna fixa.
 
Sv: WRAS-Sm 09

Nja jag har INTE sagt att det är så, bara att det nog knappast kan komma obehöriga dit.....

Huruvida WRAS har koll på det eller inte har jag faktiskt inte en aning om, men det antar jag att de har.
Däremot borde man ju kunna lägga ansvaret på de som ska starta att se till att de är berättigade, eller hur? Och om man anmäler sig obehörigt så torde ju det uppdagas och antagligen resultera i någon form av påföljd....
Vet ej heller hur anmälning till SM ser ut, huruvida man ska styrka eller inte, har inte satt mig in i det då det är LÅÅÅNGT tills jag kommer dit:D

Hur anmälsningsrutinerna ser ut det seklet kan man ju bara spekulera i:p
 
Senast ändrad:
Sv: WRAS-Sm 09

Tror inte att du läste mitt förra inlägg helt...
Däremot borde man ju kunna lägga ansvaret på de som ska starta att se till att de är berättigade, eller hur?

Detta är precis det jag hade som förslag att man borde göra.
Jag har ingen aning om hur WRAS kollar om man är kvalad eller inte, men borde inte det lättaste vara att deltagaren själv skickar in sina resultat tillsammans med anmälan, oftast håller man väl koll på hur många poäng man har och vart man har placerat sig eller?
Men då svarade du att deltagarna oftast har koll på varandra... därav min reaktion.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: WRAS-Sm 09

Det skulle nog vara i stort sett omöjligt att hålla reda på alla som är kvalade till SM, sen finns det ju många som är kvalade fast inte är intresserade av att delta, i så fall skulle man ju få skicka in en intresse anmälan direkt efter föregående SM, så att WRAS vet vilka ekipage dom ska hålla reda på, men det låter ganska extremt tycker jag.
Jag har ingen aning om hur WRAS kollar om man är kvalad eller inte, men borde inte det lättaste vara att deltagaren själv skickar in sina resultat tillsammans med anmälan, oftast håller man väl koll på hur många poäng man har och vart man har placerat sig eller?
WRAS kan ju alltid att kolla om resultaten stämmer, men då vet dom ju åtminstone vart dom ska kolla eftersom dom inte kan ha koll på alla resultat i alla rasföreningar osv. förutom deras egna klubbars resultat.

Jo, man håller väl koll själv men eftersom poängsystemet, uppklassning och regler osv inte ens är helt på det klara (bevisligen, eftersom det råder såpass mycket frågetecken omkring det) så tänkte jag att varje tävlingsarrangör kanske för in resultat i någon slags databas.
 
Sv: WRAS-Sm 09

Herre jissus. Varför tar ni inte direkt kontakt med era distrikt i stället för att mala här. .

Mycket klokt sagt Pax. Gå in på www.wras.se och leta upp era distrikt. Där finns en flik som heter Kontakta WRAS. Styrelserna i distrikten svarar så fort de kan och vet de inte själv så kollar de med förbundet. Man kan slippa mycket spekulationer på detta sätt...

Sen är det ju samtidigt bra att saker och ting kommer upp till diskussion men för att få reda på gällande fakta är ju källan bäst.
 
Sv: WRAS-Sm 09

Och jag tänker mer att jag inte ska besvära dessa personer med mina "små" frågor och tar istället upp dem här och hoppas på svar.

Men i fortsättningen kanske det är bättre att gå direkt till wras. :D
 
Sv: WRAS-Sm 09

Och jag tänker mer att jag inte ska besvära dessa personer med mina "små" frågor och tar istället upp dem här och hoppas på svar.

Men i fortsättningen kanske det är bättre att gå direkt till wras. :D

Du besvärar säkert inte alls, distrikten vill ju ha en dialog med medlemmarna.

Direkta svar är ju alltid bra men en diskussion är ju också upplyftande om den bara leder nånstans.

Lycka till med kvalet:)
 
Sv: WRAS-Sm 09

Nä.. det är ju i och för sig det dom är till för; att hjälpa oss! :D

Tack tack! Nu börjar det dra ihop sig till första kvaltävlingen och jag är nervöööös!
 
Sv: WRAS-Sm 09

Det är ju faktiskt därför vi är invalda i förbunds- och distriktsstyrelser: För att ni skall kunna 'besvära' oss :)

Vi sitter ju faktiskt inte där för vår egen skull, utan för medlemmarnas.

Och kom ihåg, det finns bara en riktigt dum fråga:
Den du aldrig ställde........

Angående resultat, så lägger man från förbundshåll ner ett hiskans jobb för att kolla resultat från de tävlingar man skall ha deltagit i kontra anmälningar till SM, och vi har bra koll på resultaten även från de övriga organisationerna.

/Mike
 
Sv: WRAS-Sm 09

Yes jag och Huli ska ta och kvala in!:D
Får vi se vad hon går för!:P
Kvalade du in förra året?;o

Nej, jag har aldrig startat B-klass.
choice beter sig inte som han riktigt borde när vi är borta (han är lite ojämn)

tänkte prova till nästa år om jag fått honom stadig :)
eller nettis :)
 
Sv: WRAS-Sm 09

Okejokej , han som är så fin , synd på att han blir ojämn då =/
Första kvalet för oss ligget i Bräcke , vilka ska dit?:)
 

Liknande trådar

Islandshäst Hallå där ute! Jag har en liten fundering kring reglerna som gäller för Svenska mästerskapen som jag hoppas att någon kan hjälpa mig...
Svar
4
· Visningar
1 855
Senast: MalinE
·
S
Western Kollade i tävlingskalendern på RHAs hemsida och kunde inte hitta något om WRAS SM, någon som vet var (vilken klubb) tävlingen kommer att...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: lakrits
·
Islandshäst Lite uppdatering från domarseminariet. Ett nytt FIPO kommer att finnas på engelska fr.o.m. 1/4. På svenska finns det så fort...
2
Svar
29
· Visningar
3 317
Senast: Freyr
·
J
Western Hittade årets SM regler på WRAS hemsida: SM Regler 2006 WRAS regelbok gäller med de anpassningar och tillägg som anges nedan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 728
Senast: JHANA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp