Bukefalos 28 år!

WRAS-SM och Nationals samma helg??

N

ninni

Jag hörde att WRAS valt att lägga sitt SM samma helg som SQHA Nationals, har inte funnit någon verifikation på nätet.
Någon som vet??
ninni
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Skulle det vara på samma ställe och tidpunkt?

Det jag läst är att 2007:s Wras Sm var det sista öppna SM:et.
För 2008 ska det vara kval i alla grenar.
Förut vet jag att det varit kval i bla. teamsorting och teampenning (har inte koll på de andra) men nu har jag förstått det som att det ska vara det till alla grenar.
Kvalen förut bestod i att man deltog tex. i två tävlingar innan (April Open och Hjo-ko tex).

Kvalningen för årets SM har att göra med Wras uppklassningsystem om jag inte minns fel.
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Nationals för quarterhästar och WRAS-sm går samma helg. Jag ser inget problem i det eftersom de flesta med quarterhästar åker på nationals. Det gör ju att allbreeds klasserna har bättre chans att prestera på wras-sm.
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Jag tycker också att det är helt OK.
Synd för oss här nere bara att vi går miste om ytterliggare en rolig tävling på Grevagården :smirk:
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Är datumet satt för High chapparall. ??
Behöver boka in åt kusinen. :bow:
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Menar du ranch horse classic d e ju samma helg varje år. Så d lär väl bli 26-29/6 då. Lite info står på rha sida ,stugor får bokas from 7 jan tror jag d va.
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Menar du ranch horse classic d e ju samma helg varje år. Så d lär väl bli 26-29/6 då. Lite info står på rha sida ,stugor får bokas from 7 jan tror jag d va.

ok. de är så alltså. vad bra då kan jag meddela detta nu. tack tack:bow:
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Tycker det är väldigt dumt tillskillnad från de flesta ;)
Det hindrar "quarterfolket" att vara med på Öppna SM och det gör att ännu färre quartrar kommer synas på det öppna SM:et vilket jag tycker är synd. ( statusen sänks och även så nivån på tävlingen..)
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Tycker det är väldigt dumt tillskillnad från de flesta ;)
Det hindrar "quarterfolket" att vara med på Öppna SM och det gör att ännu färre quartrar kommer synas på det öppna SM:et vilket jag tycker är synd. ( statusen sänks och även så nivån på tävlingen..)
Japp! Jag tycker oxå så men skrev aldrig nått men nu har du förklarat de så bra så jag håller med.:D:bow:
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Tycker det är väldigt dumt tillskillnad från de flesta ;)
Det hindrar "quarterfolket" att vara med på Öppna SM och det gör att ännu färre quartrar kommer synas på det öppna SM:et vilket jag tycker är synd. ( statusen sänks och även så nivån på tävlingen..)

Jag tror inte skillnaden märks ens...då det är så få quarterfolk som åker på WRAS...
Och nu börjar det bli så många tävlingar så det är svårt att få total spridning på dom...
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

*kl*

Även om nu quartrarna blir färre så tror jag att Wras sm blir mindre eftersom det ska vara kval i alla grenarna (vet ej hur det varit tidigare). Vilka tävlingar man ska kvala i vet jag inte, finns ju inte så många stora innan SM et, är väl April Open och RHC då.

Positivt eller negativt...vet inte vad jag tycker.
Ett SM ska ju egentligen vara en mer "prestige" tävling så kval är ju inte helt fel...men är lite kluven ändå vad jag tycker.
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Det som är sämst är väl den sits som kosseryttarna hamnar i, det finns ju begränsat med sådana klasser under året speciellt i år när det inte blir något HjoKo.
Korkat upplägg tycker jag.
ninni
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Tycker det är väldigt dumt tillskillnad från de flesta ;)
Det hindrar "quarterfolket" att vara med på Öppna SM och det gör att ännu färre quartrar kommer synas på det öppna SM:et vilket jag tycker är synd. ( statusen sänks och även så nivån på tävlingen..)

Håller med! Alla dessa olika "SM" där inte de BÄSTA dvs inkvalade på oloka tävlingar är med gör bara att westernSM urholkas.
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Vad jag vet så var de lagda på samma datum. Men jag har också hört att WRAS-SM troligtvis kommer att ändra datum, men jag vet ej hur det har gått med det...
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

kl

vad innebär kvalningen i sådana fall? Ngn som vet hur den går till?
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Det som är sämst är väl den sits som kosseryttarna hamnar i, det finns ju begränsat med sådana klasser under året speciellt i år när det inte blir något HjoKo.
Korkat upplägg tycker jag.
ninni

Tja, vill bara säga att de kommer att bli några tävlingar i sommar för enbart kosseklasser. Men de kommer att synas på rha:s hemsida inom kort. :D Ha de allihop för nu drar jag till Texas. Ses i sommar. ;)
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Tidigare har kvalningen varit (i de grenar jag känner till) att du deltager i två stycken A-tävlingar, tror inte de är B.
Typ som April Open, Ranch Horse Classic, Hjo-ko osv.
Vinst eller placeringar har nog inte varit något krav utan bara att man deltagit.

Jag kan ha fel men tror det är så det ligger till.
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Härligt det låter med en resa till Texas...lapa lite sol åt mig också är du snäll :D.

Ha superkul....och vi ses nog i sommar :D
 
Sv: WRAS-SM och Nationals samma helg??

Tycker det är väldigt dumt tillskillnad från de flesta ;)
Det hindrar "quarterfolket" att vara med på Öppna SM och det gör att ännu färre quartrar kommer synas på det öppna SM:et vilket jag tycker är synd. ( statusen sänks och även så nivån på tävlingen..)

:bow:


håller med till 100%
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 089
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 753
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 457
Senast: manda
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 247
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp