Bukefalos 28 år!

wras tävlingskalender!

sasucatu

Trådstartare
Någon som vet när wras ska lägga ut tävlingskalender 2008? man vill ju som börja planera...

O när ska dom uppdatera sm medaljörerna?:cool:
 
Sv: wras tävlingskalender!

wras har ju tyväll alltid varit dåliga på att uppdatera tävlingskalendern... men bästa sättet att kolla upp det på är att prata med klubbarna själva och kolla när dom får upp sina tävlingskalendrar :idea:
 
Sv: wras tävlingskalender!

wras har ju tyväll alltid varit dåliga på att uppdatera tävlingskalendern... men bästa sättet att kolla upp det på är att prata med klubbarna själva och kolla när dom får upp sina tävlingskalendrar :idea:

Det är ju dock lite svårt när man inte vet vilken tävling man vill åka på...eller var.

Tycker att det är kasst att det inte finns ens en preliminär kalender...
 
Sv: wras tävlingskalender!

wras har ju tyväll alltid varit dåliga på att uppdatera tävlingskalendern... men bästa sättet att kolla upp det på är att prata med klubbarna själva och kolla när dom får upp sina tävlingskalendrar :idea:

de flesta klubbar brukar inte annonsera om tävling förrän proppen kommer ut... :crazy:
 
Sv: wras tävlingskalender!

Varför inte kontakta WRAS och ställa lite krav på dem? De ska sköta detta och ge klubbarna service ;)
Inga klubbar som vill tillhöra WRAS = Inget WRAS ;)
 
Sv: wras tävlingskalender!

Ja nu borde dom väl ha kunnat sammanställa en kalender, tror det är i oktober man ska ansöka om C+D-tävlingar och tidigare ändå för större...

En anledning till att ha ett centralförbund är väl att man som medlem inte ska behöva ringa runt till varenda klubb för att fråga om och när de har tänkt arrangera något :smirk:

Malin
 
Sv: wras tävlingskalender!

Hur är det hos er i år? Har ju sett 1 maj tävlingen men kommer ni som förra året ungefär...ett par träningstävlingar med?
 
Sv: wras tävlingskalender!

*kl*

Sen vore det ju bra om fler kunde engagera sig i WRAS, som sagt det är ju klubbarna som ÄR WRAS.
Det är alltid lätt att klaga men svårare att inse att det faktiskt är folk som oss som sitter i förbunds- och distriktsstyrelser.....:angel:
 
Sv: wras tävlingskalender!

Det blir 1 maj som vanligt, KM i September och ska försöka med 3 st prova på-tävlingar, en i april, en mitt i sommaren och en till hösten

Snart kommer vår hemsida wrsb.se att funka som den ska & då kommer info där

Malin
 
Sv: wras tävlingskalender!

Skulle tro att kalendern snart finns ute, är ju en del annat som ska fixas inför ett nytt tävlingsår också.....
Och som Lenita skriver, vore det bra om fler engagerar sig i arbetet bakom verksamheten också, ju fler som finns där, desto mindre jobb per person och saker flyter smidigare!!!
 
Sv: wras tävlingskalender!

Ja, det är ju massa annat som ska ordnas och så ja, Men tycker ändå det börjar bli lite tid för det nu :smirk: SQHA's och deras har ju kommit upp för ett bra tag sedan..
 
Sv: wras tävlingskalender!

*kl*

Är problemet att det är för få som arbetar/finns i förbunds- resp distriktsstyrelser? :confused:
 
Sv: wras tävlingskalender!

Prova att sätta dig i valberedningen till distrikt eller förbund så får du se hur "lätt" det är att få folk dit.... :cool:
Alla vill att "någon" ska göra nåt men ingen vill vara "någon"...:angel:
 
Sv: wras tävlingskalender!

Jag förstår vad du menar, det är väl sällan det är lätt att hitta frivilliga till det mesta...;)

Men min fråga är; de som sitter där idag och redan har åtagit sig uppdrag att sköta, som nu i detta exemplet tävlingskalendern, är det för få personer?
 
Sv: wras tävlingskalender!

Prova att sätta dig i valberedningen till distrikt eller förbund så får du se hur "lätt" det är att få folk dit.... :cool:
Alla vill att "någon" ska göra nåt men ingen vill vara "någon"...:angel:

Det där låter lite som på mitt jobb :D.
Jag hade gärna varit en av dom som var "någon" inom vårt distrikt/förbund men har tyvärr inte tiden, inte kunskapen heller ännu.
 
Sv: wras tävlingskalender!

Har jobbat hårt i många år för WRAS, var bla. med och drog i gång ett av distrikten men hamnade i en urlöjlig konflikt med förbundsstyrelsen så nu väljer jag att lägga min energi på mitt eget i stället. Men jag vet också att det krävs en hel del idiellt arbete av de som sköter det men samtidigt är det ganska kul. Men en tävligskalender borde de väl kunna prestera nu, en preleminär i alla fall..........
 
Sv: wras tävlingskalender!

Det där låter lite som på mitt jobb :D.
Jag hade gärna varit en av dom som var "någon" inom vårt distrikt/förbund men har tyvärr inte tiden, inte kunskapen heller ännu.

Tiden är svårt att göra nåt åt såvida man inte plockar bort nåt annat som tar tid.... ;)
Kunskapen kommer allt eftersom, själv kunde jag inte ett jota när jag satte mig vår klubbstyrelse första gången....:D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 299
Senast: Wille
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Piaff
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 877
Senast: hhere
·
Anläggning Upptäckte idag att hästarna börjat gnaga på de stora granarna i hagen. Det finns ett antal grandungar med stora granar. Bästa o...
Svar
10
· Visningar
671
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp