Bukefalos 28 år!

wras tävlingskalender!

Sv: wras tävlingskalender!

Wras har den 21/1 , och sedan är det tänkt att tävlingskalendern skall vara klar och publiceras.

Det var ju lite för mycket krockar i den preliminära kalendern.......

Och WRAS har ju sagt hela tiden att 2008 års tävlingskalender skall vara klar och publiveras i januari, så dom har ju faktiskt inte ens gått över tiden! :)

/Mike
 
Sv: wras tävlingskalender!

*kl*

Är problemet att det är för få som arbetar/finns i förbunds- resp distriktsstyrelser? :confused:

Jag tror att det finns för få westernryttare för att ha folk tillräkligt så att det funkar med både ett förbund och olika distrikt. Kan bli svårt att få alla frivilliga att vilja jobba när det blir så ootrooligt många olika konstellationer som det måste finnas personer på ...

Ibland är det ju tillome svårt att få folk till styrelsen.

swerre
 
Sv: wras tävlingskalender!

Du menar att WRAS styrelse har ett möte den 21/1?
Jag hängde inte riktigt med i den biten.


Min fråga är; eftersom tävlingsansökningarna ska vara inne i september-oktober, varför gör man inte allt det som görs nu i januari redan i oktober-december? Vad är det som tar sån tid?

Och alla tävlingar måste väl inte ut i en tävlingskalender samtidigt? Man kan väl fylla i den allt eftersom?


Jag är medlem i en klubb som flera år i rad krockat med andra klubbar och varenda gång har vi mer eller mindre snällt flyttat på oss. Och dessa ändringar har vi fått göra på våren, ett halvår (eller mer) efter att vi skickar in ansökan och börjat planera.
I ansökan ska man ju dessutom ha domaren färdig och alla domare kan inte alltid ändra på sina datum, eftersom många är väldigt uppbokade.
Vad är det som tar sån tid?
Och varför kan man inte ha en kalender som fylls i allt eftersom?
 
Sv: wras tävlingskalender!

Jag tror att det finns för få westernryttare för att ha folk tillräkligt så att det funkar med både ett förbund och olika distrikt. Kan bli svårt att få alla frivilliga att vilja jobba när det blir så ootrooligt många olika konstellationer som det måste finnas personer på ...

Ibland är det ju tillome svårt att få folk till styrelsen.

swerre


Ja, intrycket är att det organisationsmässigt verkar väldigt tungrott så som det är uppbyggt. Verkar inte anpassat, om varje uppgift tar för mycket tid. Ofta sitter många på flera poster för att det inte finns tillräckligt med folk? Självklart blir det 'för mycket' och den ifråga väljer att hoppa av helt som följd... Väldigt synd att inte kunna behålla duktiga och kompetenta medlemmar av den anledningen...
Men någon klok person kanske analyserar kritiken istället och ser över varför det är svårt att få medlemmar att engagera sig?
 
Sv: wras tävlingskalender!

Ja, intrycket är att det organisationsmässigt verkar väldigt tungrott så som det är uppbyggt. Verkar inte anpassat, om varje uppgift tar för mycket tid. Ofta sitter många på flera poster för att det inte finns tillräckligt med folk? Självklart blir det 'för mycket' och den ifråga väljer att hoppa av helt som följd... Väldigt synd att inte kunna behålla duktiga och kompetenta medlemmar av den anledningen...
Men någon klok person kanske analyserar kritiken istället och ser över varför det är svårt att få medlemmar att engagera sig?

Vänd på frågan lite, nu finns det ju tillfälle att fråga de som är medlemmar i en westernklubb, vad krävs för att få dig att engagera dig mer i din klubb mer än att betala medlemsavg bla
vad vill du tillföra klubben och dess utveckling.
vad är det som gör att du är medlem och vad vill du ha ut av din medlemsavg
och om du vet vad du vill ha ut av ditt medlemskap vem ska ordna det./;)
 
Sv: wras tävlingskalender!

:confused:... Hur får du den frågeställningen att fungera till att få fler att engagera sig i distrikten och förbundet?
När (som du kanske syftar till?) det redan kan vara svårt för resp klubb att få folk till styrelsen och aktiviteter? Det finns, som sagts, kanske inte tillräckligt underlag för så många 'nivåer'?

Vad klubbarna/medlemmarna vill ha ut av medlemsavgiften till WRAS är väl bl a en uppdaterad hemsida med tävlingskalender:idea:
och förhoppningsvis har det utsetts 'någon' att sköta den funktionen ;)
 
Sv: wras tävlingskalender!

:confused:... Hur får du den frågeställningen att fungera till att få fler att engagera sig i distrikten och förbundet?
När (som du kanske syftar till?) det redan kan vara svårt för resp klubb att få folk till styrelsen och aktiviteter? Det finns, som sagts, kanske inte tillräckligt underlag för så många 'nivåer'?

Vad klubbarna/medlemmarna vill ha ut av medlemsavgiften till WRAS är väl bl a en uppdaterad hemsida med tävlingskalender:idea:
och förhoppningsvis har det utsetts 'någon' att sköta den funktionen ;)
Nu trasslar jag till det för mig så det blir så flumdjupt att jag inte begriper det själv nästan:smirk:
Om Wras organistion är felaktikt uppbyggt eller inte de har jag inte en aning om, det måste finnas någon god tanke bakom det i allafall så de ska jag inte ens yttra mig om.
Men det jag menade är ju som det är flera som säger det är svårt att få folk till olika saker och då blir det ju ett fåtal som tar på sig förmycke för att det överhuvudtaget ska bli något och som du sa tillslut så är de utbrända.
Så kan man få medlemmarna att tänka till i varje klubb vad de kan bidra med i tid och kunskaper då frigör det ju tid för "någon" att kunna engagera sig mer till distriktet och i slutändan själva huvudorgansationen också, Kan bara tala för egen del och mina erfarenheter att Styrelsen är någon massiv klump som ska ordna allt att det är flera individer som har ett liv som alla andra glöms lite bort. är det då något som inte funkar som det är tänkt så är det styrelsens fel,visst ska man sköta sitt uppdrag inte frågan om det men det finns mycke praktiska saker som ska uträttas som om bara medlemmarna lånade ut lite av sin tid och engagemang så skulle det underlätta otroligt mycke för folk som sitter i styrelserna.Så de kan ägna sig åt de uppdrag de har fått och inte behöva ta på sig fler för att det ska vara "någon" Då kanske saker blir utfört på ett snabbare och smidigare sätt också,
Kanske bara är naiv som tänker så men/:smirk:
 
Sv: wras tävlingskalender!

Jo, lite så är min tankegång oxå...

När kritik/frågeställningar kommer upp om varför saker 'släpar efter' så är det inte personerna som redan gör sitt bästa :bow: man ifrågasätter.
Utan man undrar mer över hur väl 'den goda tanken' med organisationen arbetsmässigt är förankrad och genomförbar?! För belastningen på de få i förhållande till antal stolar som ska fyllas ut ÄR hög, många hoppar av för att det tar för mycket tid!
Allt kan inte viftas bort som att 'alla gnäller' och 'gör något själv då' (även om det visserligen finns sådana med;)).
WRAS har många krav på klubben med t ex inrapporteringar och klubben har då med all rätt tycker jag att servicen fungerar tillbaka.

Har man inkomster har man även utgifter:angel: Det måste vara smidigt för alla engagerade åt bägge håll...
 
Sv: wras tävlingskalender!

Har ni inte kommit lite off-topic nu? Tråden gällde väl när tävlingskalendern kommer ut? Mitt tips är att TS och alla andra hör av sej direkt till tävlingsansvarig i sitt distrikt och till Yvonne Landell i förbundsstyrelsen, så det blir lite blåslampeeffekt där. Visst är det ont om folk som jobbar ideellt, men det betyder inte att de som ställt upp som ledamöter osv de olika styrelserna inte behöver sköta sina uppdrag. Tre månaders fördröjning för att sätta ihop tävlingsterminen är oursäktligt slött ,sista ansöknngsdag är 31 oktober och med autonoma tävlingsansvariga i distrikten kan tävlingsåret vara godkänt och ute på hemsidan 7 november, det finns ingen anledning till att det tar längre tid än en vecka att sammaställa (jag har varit tävlingsansvarig i förbundssstyrelsen i 6 år så jag vet hur mycket jobb det är).
 
Sv: wras tävlingskalender!

Fast det framgick ju tidigare att den bör komma när som helst.... Möte den 21 och efter det så ska den kunna publiceras....

Förstår dock om det inte sker på en gång eftersom jag vet att det finns en hel del som spökar med tävlingsdelen
 
Sv: wras tävlingskalender!

Du har rätt men ibland så bara drar det iväg,ena frågan leder till en annan inte meningen att stjäla tråden/;)
 
Sv: wras tävlingskalender!

Någon som vet när wras ska lägga ut tävlingskalender 2008? man vill ju som börja planera...

O när ska dom uppdatera sm medaljörerna?:cool:

TS ber om ursäkt att jag flummade vidare på din tråd, blev själv fundersam över varför det inte händer något på hemsidefronten som ändå är ansiktet utåt och varför det inte fanns några nyheter sedan september från styrelsen (distrikt väst)...:o
 
Sv: wras tävlingskalender!

TS ber om ursäkt att jag flummade vidare på din tråd, blev själv fundersam över varför det inte händer något på hemsidefronten som ändå är ansiktet utåt och varför det inte fanns några nyheter sedan september från styrelsen (distrikt väst)...:o

Det kan du ju fråga styrelsen i distrikt väst eftersom det är varje distriktstyrelse som ansvarar för distrikens hemsidor....;)
 
Sv: wras tävlingskalender!

Har ni inte kommit lite off-topic nu? Tråden gällde väl när tävlingskalendern kommer ut? Mitt tips är att TS och alla andra hör av sej direkt till tävlingsansvarig i sitt distrikt och till Yvonne Landell i förbundsstyrelsen, så det blir lite blåslampeeffekt där. Visst är det ont om folk som jobbar ideellt, men det betyder inte att de som ställt upp som ledamöter osv de olika styrelserna inte behöver sköta sina uppdrag. Tre månaders fördröjning för att sätta ihop tävlingsterminen är oursäktligt slött ,sista ansöknngsdag är 31 oktober och med autonoma tävlingsansvariga i distrikten kan tävlingsåret vara godkänt och ute på hemsidan 7 november, det finns ingen anledning till att det tar längre tid än en vecka att sammaställa (jag har varit tävlingsansvarig i förbundssstyrelsen i 6 år så jag vet hur mycket jobb det är).

:bow::bow::bow::bow::bow::bow:
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 840
Senast: hhere
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 499
Senast: Bulldoozer
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 523
Hemmet Hittade en gammal tråd från 2008 på ämnet, men tänkte att jag skulle be om lite mer uppdaterade tips. Kanske vet ni någon specifik...
Svar
14
· Visningar
828
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp