Bukefalos 28 år!

wras uppklassning 2010

Sv: wras uppklassning 2010

Om man läser om westernallsvenskan på WRAS står följande:

Western Allsvenskan II går på C-klassnivå. Behöriga att rida Western Allsvenskan II är de som ej är uppklassade till B-nivå och ej heller erhållit placeringar (1-6) på B-nivå föregående år ej heller A eller B-nivå i tidigare tävlingsstruktur.
 
Sv: wras uppklassning 2010

Så om jag fått placeringar i Trail på B-nivå för jag inte vara med i laget och rida tex reining då? ...:(
 
Sv: wras uppklassning 2010

Så om jag fått placeringar i Trail på B-nivå för jag inte vara med i laget och rida tex reining då? ...:(

Vill inte "döda" några förhoppningar eller tankar MEN...
även om du skulle "få" rent regelmässigt är frågan om du "bör" eftersom du hållt på ett tag.
Delar Ur regelboken:
Syftet med Western Allsvenskan div II :
"Att få fler som vågar ut och tävla."
" Att efter WA debut få smak på tävlandet så antalet tävlingsryttare ökar:"

Jag vet inte om jag tycker att en fd. A-B tävlingsryttare instämmer så bra på dessa punkter...
 
Sv: wras uppklassning 2010

Det är helt sant.

Men det var nog min enda chans att få rida allsvenskan, så därför var jag mer än sugen :d
 
Sv: wras uppklassning 2010

Buhu, jag vill ha ett Div II lag :(
 
Sv: wras uppklassning 2010

Vi skulle kunna rida Div I istället. Men jag är total nybörjare på det här med att tävla, så jag vill helst rida Div II...

Men går det inte så får det helt enkelt bli Div I iallafall. Jag tror inte att vi skämmer ut oss och det är ju inte så stor skillnad ändå. Lite större konkurrens bara, så chansen till någorlunda placering krymper, men vad spelar det för roll? Jag tävlar ändå bara mot mig själv så det kvittar! :)
 
Sv: wras uppklassning 2010

Så länge man har kul och inte jagar rosetter så kvittar det väl i vilket lag man rider?
 
Sv: wras uppklassning 2010

Det hade varit en ide om det inte varit så tt jag precis betalt avgift till min klubb :) dom kanske startar ett div 1 lag, det vet jag inte än, men det hade varit kul att rida med LillMalin och syrran eftersom vi står i samma stall och känner varandra väl!
 
Sv: wras uppklassning 2010

Och då frågar man sig genast varför div II läggs på C-nivå och inte D-nivå?

Vi har med nöd och näppe fått ihop ett lag till div II i år, men flera av oss, bl.a. jag själv, känner att vi tar oss lite vatten över huvudet efterssom vi varken har tävlingsrutin eller välutbildade hästar. Inte så konstigt att det är svårt att få ihop lag när det läggs på "mittemellan-nivå". Tror snarare att fler avstår från att deltaga för att de inte har tillräcklig rutin för att tävla på c-nivå... Bara lite funderingar...

Vill inte "döda" några förhoppningar eller tankar MEN...
även om du skulle "få" rent regelmässigt är frågan om du "bör" eftersom du hållt på ett tag.
Delar Ur regelboken:
Syftet med Western Allsvenskan div II :
"Att få fler som vågar ut och tävla."
" Att efter WA debut få smak på tävlandet så antalet tävlingsryttare ökar:"

Jag vet inte om jag tycker att en fd. A-B tävlingsryttare instämmer så bra på dessa punkter...
 
Sv: wras uppklassning 2010

Och då frågar man sig genast varför div II läggs på C-nivå och inte D-nivå?

Vi har med nöd och näppe fått ihop ett lag till div II i år, men flera av oss, bl.a. jag själv, känner att vi tar oss lite vatten över huvudet efterssom vi varken har tävlingsrutin eller välutbildade hästar. Inte så konstigt att det är svårt att få ihop lag när det läggs på "mittemellan-nivå". Tror snarare att fler avstår från att deltaga för att de inte har tillräcklig rutin för att tävla på c-nivå... Bara lite funderingar...

har inget bra svar, skrev bara vad som står i regelboken... ;)
 
Sv: wras uppklassning 2010

det bästa kanske är att ha 3nivåer?
har de inte så i typ ponnyhoppning? eller är jag helt ute och cyklar (var typ 10år sedan jag tävlade hoppning "på riktigt"..) :angel:

Nu när Working equitation kommer lite på frammach så kanske det kommer fler westernryttare! *hoppas*
 
Sv: wras uppklassning 2010

Det stämmer Tre divisioner i både hopp och dressyr.
 
Sv: wras uppklassning 2010

Fast det går ju knappt att få ihop lag så det räcker till div I & II... Tycker div I kan ligga kvar på B-nivå, och sänka div II till D-nivå. Då har vi både en division med rutinerade ekipage som har tävlingsrutin sedan innan, och en division med nybörjare som vill komma ut och tävla och är med för att lära. När vi försökte få ihop ett lag var det jättemånga som sa att de inte ville vara med efterssom de inte hade tävlat innan och inte kännde sig tillräckligt duktiga/rutinerade... Och det är ju dem vi vill få ut på banan, eller hur?
 

Liknande trådar

Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
829
Senast: Squie
·
Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
699
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
869
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 014
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp