Bukefalos 28 år!

wras uppklassning 2010

Sv: wras uppklassning 2010

Fast det e klart... Då kanske det blir konstiga regler om vad man får ha för pannlampor osv. Någon kanske har en större än den andra och så var vi där igen med regler.... Får klura lite mera tror jag. MEN det skulle vara kul att se en självlysnade dummy.
 
Sv: wras uppklassning 2010

Fast det e klart... Då kanske det blir konstiga regler om vad man får ha för pannlampor osv. Någon kanske har en större än den andra och så var vi där igen med regler.... Får klura lite mera tror jag. MEN det skulle vara kul att se en självlysnade dummy.

Tkr ni får skicka in lite tips till WRAS ;) :D
 
Sv: wras uppklassning 2010

Sedan tycker jag att man ska ha senare klasser med. Det finns morgontrötta med. Även i publiken...... Typ midnattstrail osv..

Absolut! Varför ska man tvingas upp i ottan för att åka långt och rida innan solen kommit upp? Nä, fram för tävlingar som startar som tidigast efter lunch.
 
Sv: wras uppklassning 2010

Fast det e klart... Då kanske det blir konstiga regler om vad man får ha för pannlampor osv. Någon kanske har en större än den andra och så var vi där igen med regler.... Får klura lite mera tror jag. MEN det skulle vara kul att se en självlysnade dummy.

Men ridbanan eller ridhuset måste väl ha belysning, eller? Fast vad mysigt med lite mer dämpad belysning, Man kan ha ljuslyktor på bron i trailen, julgransbelysning runt grinden och så syns inte alla små detaljer som blir fel heller ;)
 
Sv: wras uppklassning 2010

Min häst har Inga som hällst problem med varken grind eller bro, så nej vi stannar nog :cool: Men det finns ANDRA som har hästar som kan ha problem med det.
 
Sv: wras uppklassning 2010

Min häst har Inga som hällst problem med varken grind eller bro, så nej vi stannar nog :cool: Men det finns ANDRA som har hästar som kan ha problem med det.

Klart andra med kan ha hästar med problem. Men det är ju DU som gnäller just nu. :cool:
 
Sv: wras uppklassning 2010

Gnäller? :crazy: jag försöker diskutera en åsikt jag har, men det får man tydligen inte utan att det ska börja huggas.
 
Sv: wras uppklassning 2010

Jo visst, men nu var det ju DU som tog upp detta. Jag hade ingen aninig om att du förde andras talan i detta...... sorry
 
Sv: wras uppklassning 2010

:p man kan väl fortfarande hålla god ton, även om man inte delar andras åsikter, eller?

Men whatevvah. Ska sluta vara ot nu, sorry ts.
 
Sv: wras uppklassning 2010

Jag gjorde valet 2009 att rida C-klass WH utom tävlan och D-klass WH på samma tävling. Detta för att jag har en häst som är osäker på mycket första gången jag är inne på banan och för att det är WH som jag tycker är roligast att rida. Det är så tråkigt att bara få en chans per tävling för då kommer jag aldrig att komma någonstans med mitt tävlande. Under 2009 har det gått bättre och bättre och förhoppningsvis kommer vi ett steg längre under 2010;).

Tycker att det nya uppklassningssystemet verkar bra då det alltid är hur många starter som helst i WH på D-nivå som om man är "för duktig" där så är man snart uppklassad.

Tycker att Erik haft mycket bra åsikter i denna tråden:laugh:.
 
Sv: wras uppklassning 2010

För att återgå till ursprungsämnet…
Jag har bara gällande regelbok och uppklassningsreglerna för 2010.
Var får jag reda på hur jag kommer upp i 30 resp 50 poäng?
 
Sv: wras uppklassning 2010

Jag hittar det inte, kan du peka mig i rätt riktning?
 
Sv: wras uppklassning 2010

Måste instämma ERIK kanonbra inlägg och åsikter!!! :D :banana: :bow:

Kunde inte sagt det bättre själv!

Lär låna tråden lite bara... sorry :angel: Men jag har läst att de som håller på att bli uppklassade ska underrättas på lämpligt sätt eller något liknande... Någon som vet när, var, hur osv?

Vi har ju en Cup tävling som är väldigt populär och det vore ju förargligt att bli uppklassad mitt i säsong/mitt i cupen! :crazy:

Någon som vet, eller vet inte ens wras.fbs?
 
Sv: wras uppklassning 2010

Nu behöver jag hjälp med att bringa klarhet i någonting om jag och stallkompisen började parata om härom dagen:

Jag vill rida Allsvenskan i år, och vi funderar på att starta ett Div II-lag.
Förra året red jag B-nivå (dock inte i alla grenar) får jag starta i Div II i grenar som jag har placeringar/poäng i på B-nivå i och med nya uppklassnigen, eller får jag bara starta i de klasser jag inte startat i på B-nivå?

"Första uppklassningen är ännu inte genomförd och därför behöver ingen i dagsläget hålla reda på vilken nivå man får tävla"

Det låter ju onekligen så, men jag vill vara supersäker! :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
829
Senast: Squie
·
Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
699
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
869
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 009
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp