WRUs tävling på Johannesberg

F

Frasseoo

Jag såg startlistorna till WRUs tävling på Johannesberg som jag anmält mig till.

Till min fasa såg jag att man ändrat från tvådagarstävling till en dag. Med totalt över 100 starter. Det lär hålla på till midnatt:eek:.
Man kan verkligen undra motivet till detta.

Jag måste nog stryka mig från förmiddagens klasser för min orutinerade gosse orkar inte så många timmar.

Man hade lagt KM i D-klasserna, jag trodde att bara D-ryttare skulle få vara med.
När jag såg startlistan upptäckte jag att ekipage som normalt tävlar på B- och C-nivån anmält sig i D-klassen.

På fråga säger WRU att eftersom uppklassningssystemet inte funkar ännu så är det OK för dem att ställa upp.
Det är ju helt sjukt!!:devil: Jag tycker att det är fusk!

WRU vet alltså att ekipagen normalt inte tävlar D-klass och ändå får de vara med. Till och med SMekipage har anmält sig till D-klass.

Det är så hemskt pinsamt för oss nybörjare att tävla mot proffsen. Det känns inte motiverande. Dessutom är risken att traile- och WH mönstern blir svårare i KM än vad de varit i en "vanlig" D-klass.

Det finns så få tävlingar och då borde vi blåbär uppmuntras ,och stöttas och få chans att känna oss lite duktiga inte tryckas ner.
Jag känner att jag tappat sugen helt :crazy:- kanske styker mig helt och hållet.


Surt Blåbär.
 
Sv: WRUs tävling på Johannesberg

Det är helt stört...

Anledning till att flyttats från två dagar till en dag = för lite anmälda i C och B klasserna...

Anledning till att KM hamnat på D-nivå så var det önskemål från några medlemmar som inte kunde komma på lördagen då det var förlagt först på C-nivå...

Ekipage som är på SM i helgen kommer att vara med i D-klass för att vara med på KM = får dom verkligen det? Ja, tydligen?

Jag är också sur faktiskt, jag har anmält mig till D-tävling och jag struntar i om det är KM eller inte för vi ligger på den nivån när det gäller tävlandet...

Men ändå tråkigt att 3-4 ekipage kommer gå in och plocka rosetterna i varenda klass i princip... Det ger ju inte så kul motivation för min del i alla fall, jag vill ju tävla bland andra som är på samma nivå...


Därför borde ju nu KM-klasserna kunna flyttas till C-nivå då allt blir på samma dag...

Som sagt, trailen lär bli lång men annars, ring till WRU och fråga om du får startanmäla per telefon istället så slipper du vara där innan kl 8... Det borde dom gå med på eftersom dom flyttat runt så mycket nu!

Jag funderar på att göra det....
 
Sv: WRUs tävling på Johannesberg

jag mailade just wru...

Jag känner lika som du och jag vet fler som gör det...
 
Skandal !!!

SKÄMTAR DU?:confused:

Lade man KM på söndagen därför att några medlemmar inte kunde komma på söndagen?

Det måste vara väldigt "viktiga" medlemmar.
Är inte vi nybörjare lika viktiga som andra - är inte vi och framförallt våra ungdomar klubbens framtid.

Är olika medlemmar olika mycket värda i WRU?

Detta måste man göra något åt!!

//Oviktigt blåbär
 
Sv: WRUs tävling på Johannesberg

Det var någon som sa så till mig i alla fall... Att det kommit in förfrågningar till klubben om KMet kunde ligga på söndagen istället på lördagen då de inte kunde komma då.

Och då var det lättare att flytta KM till D-klass än att ändra proppen...

Men nu när allt ligger på samma dag så.. men då blir det ju problem för folk är redan anmälda och betalda (Till D-klass)...


Jag fick svar nu att det är frivilligt att lägga KM på vilken nivå man vill och innan uppklassningssystemet är igång och inkört så kommer alla ekipage att kunna tävla mot alla.
Det nya uppklassningssystemet (det finns en tråd om detta här på westernbuke) gör att mer erfarna ekipage inte kommer få tävla på D-nivå. MEN det kommer ändå inte gälla KM där alla klubbens medlemmar får vara med oavsett nivå...
 
Sv: WRUs tävling på Johannesberg

Halloj igen!

Har du en aning om varför man inte flyttar Km till C-tävlingen nu när
alla klasser går på Söndagen?

Jag tycker som sagt att det är skandal att vi blåbär skall behöva tävla mot proffsen.

De har flera nivåer att välja på och vi kan bara välja D.:mad:

Surkartet
 
Sv: WRUs tävling på Johannesberg

För att alla redan betalt in och är anmälda till D-tävling (C- och B-klasserna är dyrare än D)? Det är ju inga efteranmälningar tillåtna..

Så blir det ännu mer krångel + att jag tror inte alla klasser är med på C-nivå nu då dom flytta det till söndagen pga för få anmälda, vissa klasser har ju tagits bort... =/
 
Sv: WRUs tävling på Johannesberg

Vill bara meddela att i ett KM får alla vara med, för KM ingår inte i uppklassningssystemet. Spelar alltså ingen roll om man har några uppklassningspoäng eller inte, man får vara med ändå.

Mvh
Rosie
 
Sv: WRUs tävling på Johannesberg

FÅR är en sak - men är det rimligt är en annan sak.
Skulle vara skoj att se R-G Bengtsson och company tävla
70 cm.;)

Det är fortfarande helt sjukt att B- och C-ekipage får tävla mot blåbär.

Hur som helst så har jag skrivit till WRAS-styrelse för att höra vad deras inställning är.

Jag har mailat WRUs ordförande och tävlingsansvarig också.

Vidare har jag förstått att det är fler än dig och mig Seabaz som reagerat. Det är tydligen fler som avser att kontakta WRU i ärendet.

Undrar om det gått prestige i detta:angel:

//Surkart
 
Sv: WRUs tävling på Johannesberg

Ja det är fler än du och jag, jag har pratat med minst två till som ska vara med och tävla som reagerat... och även när jag berättar för folk som inte själva ska vara med och tävla så tycker dom det låter konstigt!

Det finns en tråd om det kommande uppklassningssystemet här på buke, läs den.

Men oavsett så gäller inte det KM och då är det upp till klubben själv att avgöra vilken nivå man vill ha den på...
 
Sv: WRUs tävling på Johannesberg

Ja visst, det är upp till klubben men det är ändå fel.

Jag skrev till WRAS och WRU i torsdags.
Jag har inte fått svar från någon av dem.

Trist tycker jag.

Frasse
 
Sv: WRUs tävling på Johannesberg

Svar kommer Onsdag 10/9!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
4 986
Senast: YorkWann
·
Hundavel & Ras Japp då var det en rastråd igen! ;) Jag har nu en lång tid funderat på en brukshund. Jag har i dagsläget en sällskapshund av något...
2
Svar
21
· Visningar
3 120
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 157
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp