XXXL bred westernsadel till ardenner

trailtokan

Trådstartare
Hej alla kunniga western-gillare!
Jag hittade ingen tråd i ämnet. Hoppas någon kan hjälpa mig!

Funderar på att köpa ett underbart ardennersto att ha som parhäst i körning på gården, men även till ridning. Hon är mycket riden och tycker det är jätteroligt. Om hon blir min kommer jag att utbilda henne i Trail och Western Pleasure.

Nu rids hon i en vanlig engelsk sadel som inte ligger särskilt bra enligt mig. Jag kommer aldrig att använda den i alla fall!

Har hört att det ska finnas jättebreda westernsadlar på marknaden. Har tittat runt lite på olika butikssidor, men skulle vilja höra om det är någon som har praktisk erfarenhet av någon sadel och som kan rekommendera någon modell.

Hon har i princip ingen manke och ganska rak rygg. Man kan nästan parkera en traktor mellan frambenen på henne (kanske lätt överdrift) men hon är väldigt bred!

Tackar på förhand för alla tips! :)
 
Sv: XXXL bred westernsadel till ardenner

Scandinavien Western & Co säljer en sadel som passar riktigt breda hästar

bv-tg0991tf9-155sr.jpg
 
Sv: XXXL bred westernsadel till ardenner

Jag har en sadel från det företaget, även det en TomGus, fast en Pleasure Oak och kan rekomendera sadlarna, de är jättesköna och ger fin sits...:laugh:

Mvh Domino_s
 
Sv: XXXL bred westernsadel till ardenner

Låter som du beskriver min häst. Hon är en ardenner-halvblodskorsning som bara fått sitt psyke och färgen efer halvblodet :D
Har en Continental Equiflex XXL till henne. Tror även den kallas no:144.
Suverän sadel, och bred som attans.
 

Liknande trådar

Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil...
2
Svar
37
· Visningar
6 467
Senast: IngaLena
·
Western Hej hej. Vi har precis lagt handpenning på ett underbart litet varmblodsstosom mannen min ska luffa runt i skogen med. Han är...
Svar
2
· Visningar
1 202
Senast: 4BarsRR
·
Western Jag frågade innan liknande, men fick inte svar, så jag försöka en gång till... Jag vill gärna har en westernsadel till min nordis...
Svar
2
· Visningar
1 428
Senast: alexvb
·
Western Vill gärna köpa en westernsadel till min häst, jag har inga avsikter att tävla eller hålla på med någon särskild gren utan vill helt...
Svar
0
· Visningar
816
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp