Yankee Glide!

remiracle

Trådstartare
Är det någon här som har lite info om Yankee Glide? Avkommor,syskon, hans möderne..... Gärna någon bild! Har kollat lite på travsport och blodbanken men hittar inte så mkt info pga av att det inte är svensk stam.Kommer bara upp en massa namn, men iget om vad de presterat.
 
Sv: Yankee Glide!

Du kan ju alltid kolla på Kentuckiana Farms hemsida för info, klicka.

photo86.jpg
 
Sv: Yankee Glide!

kl*
Om fadern Valley Victory finns det ju rätt mycket att läsa om man söker lite, men modern Gratis Yankee hittar jag inte så mycket.... Någon som kan lite om henne?
 
Sv: Yankee Glide!

Vi har en liten "Glidare"
Han är inte så stor, lite skev men han springer HELT rakt med benen,+ en liten bula i skallen :D men tränaren avgudar honom :love:
Han är ju bara 1½ åring än men vad jag har hört så är det fina hästar över lag.
 
Sv: Yankee Glide!

Han ÄR jättefin, enl uppgift så skulle han lätt kunna springa 40 redan idag...men vi avstår ju förstås från sånt.
 
Sv: Yankee Glide!

Finns det något liknande till vår hästsök som vi har på travsport.se fast i USA? Har hittat dansk och norska hästsök.....

Hans mamma har 1991 2 avkommor reggade enligt blodbanken:

U.S.Yankee 1.11.5a 85 337 USD h. e. Baltic Speed (US)
US Yankee v. e. Baltic Speed (US)

Är det här samma häst eller hade hon tvillingar? Namnen skiljer sig inte mkt men det ena är en hingst och det andra valack!
 
Sv: Yankee Glide!

Finns det något liknande till vår hästsök som vi har på travsport.se fast i USA? Har hittat dansk och norska hästsök.....

Hans mamma har 1991 2 avkommor reggade enligt blodbanken:

U.S.Yankee 1.11.5a 85 337 USD h. e. Baltic Speed (US)
US Yankee v. e. Baltic Speed (US)

Är det här samma häst eller hade hon tvillingar? Namnen skiljer sig inte mkt men det ena är en hingst och det andra valack!

Det är samma häst (samma frysmärkningsnummer) U S YANKEE är den korrekta stavningen enligt USTA.
 
Sv: Yankee Glide!

Det är samma häst (samma frysmärkningsnummer) U S YANKEE är den korrekta stavningen enligt USTA.

Eftersom han blev Avelschampion i U:S:A förra året så kan han ju inte va så dålig...
Trav o galoppronden hade en stor artikel om han och hans stam osv.
 
Sv: Yankee Glide!

Vi har en liten "Glidare"
Han är inte så stor, lite skev men han springer HELT rakt med benen,+ en liten bula i skallen :D men tränaren avgudar honom :love:
Han är ju bara 1½ åring än men vad jag har hört så är det fina hästar över lag.

Hihi, hittade denna tråden , bulan är borta och han är alldeles alldeles underbar :love::love:

Han är fortfarande ganska liten,... liten tjockis , men springa kan han och spurta kan han :)

30997928.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Yankee Glide!

Förtresten är det nån som vet om man kan betäcka med Y.G ?? och vad kostar han ?

Är det samma som i USA...men där är han fullbokad
 
Senast ändrad:
Sv: Yankee Glide!

Han har 40 svenske avkom med et snitt på over 162k SEK innkjørt!
Tilgjengeligheten er jeg usikker på, men jeg vet om norske sto som ble bedekket med han i 2009 så helt umulig skulle det vel ikke være.
Nærmeste hoppefamilien er fantastisk - Windsongs Legacy, Muscle Hill ++++
 
Sv: Yankee Glide!

Han har 40 svenske avkom med et snitt på over 162k SEK innkjørt!
Tilgjengeligheten er jeg usikker på, men jeg vet om norske sto som ble bedekket med han i 2009 så helt umulig skulle det vel ikke være.
Nærmeste hoppefamilien er fantastisk - Windsongs Legacy, Muscle Hill ++++
De har i alla fall inte löst betäckningsbevis i Sverige för Yankee Glide 2010. Jag skulle tro att de 40 "svenskfödda" avkommorna är tillverkade i USA. Antingen importerade "via sina dräktiga mödrar" eller "uppfödda i USA" (t.ex. Ås-hästarna).
 
Sv: Yankee Glide!

Ja våran är ju "svensk"....tror dock att märren varit i USA, för hon har en ettåring nu e chocolatier och den är gjord i USA iallafall....
 
Sv: Yankee Glide!

Ja, det er nok tilfelle for mange av de.
Jeg vet at Boko hestene har vært mye over dammen.
Dog tror jeg ikke det gjelder alle, iallefall ikke alle de norske.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 813
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 334
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp