Yes....Wihaaaa!!

Sv: Yes....Wihaaaa!!

Klart du ska bli medlem då! De ska va en ute ritt snart om några veckor. Tror tyvärr att de blir för mycke för min lille kille, men annars hade de vart kul. Sen ska Staffan ha några regleboks genomgångar oxå. Jag gick härom året. Jätte bra och så kan man passa på att fråga om allt man inte vet...
 
Sv: Yes....Wihaaaa!!

Grattis! Visst är det en travare? Du ger mig förhoppningar :D
Mitt långsiktiga mål är också en walk 'n trot klass med mitt eventuella nyförvärv.

Men jag får ju inte hoppas för mycket som jag bliv påmind om, jag ska ju ha kusen på lån ett tag först men jag hoppas verkligen för han ser himla trevlig ut tycker jag.
 
Sv: Yes....Wihaaaa!!

Japp..hon är en travare, 18 år gammal i år.
Var och tränade återigen idag för PL men tyvärr red jag bara 20 min av halvtimmen. Vi gjorde ett stop från trav och då stannade hon knepigt och sedan stapplade efteråt.
Hon har gjort det här tidigare och kiropraktorn kommer i morgon.
Hon har även lite problem sidleds,,när man flyttar henne i stallgången bla.
Hon har haft det här ett tag och visst har man funderat men samtidigt har vi trott att det kunde bero på åldern, men läget är nog inte så tyvärr.

Jag hoppas innerligt det är något som går att återgälda.
Alltid är det något..suck:(

Jag ska tillägga att hon fungerar super i ridningen i vanliga fall. Trampar under sig väl, visar inga tecken på smärta osv.
Dock verkar det som att bakdelen inte följer med henne.

I vilket fall som helst så ska du givetvis våga ge dig ut. Det finns så många klasser man kan vara med och alltid är det en eller ett par som passar.
Lycka till..och jag hoppas du meddelar oss när det blir och hur det gick...bilder också förstås
 
Senast ändrad:
Sv: Yes....Wihaaaa!!

Jag uppdaterar lite.
Var ju nervös inför kiropraktorns besök idag men det gick toppen.
Han sa att hon var väldigt smidig, vig, mjuk för sin ålder...vilket var ovanligt. Det här grinet hade jag i mitt fejs kan jag säga :D .

Dock var hennes högra bogblad högre än det vänstra och hon ömmade lite vid högerkors. Detta rättades till såklart. Nu är det stretching som gäller och lite massage.
Hon gick ju omkull i transporten i somras på väg till en träning och antagligen är det orsaken till bogbladet. Detta kan i sin tur ha lett till en del i bakdelen.
Men..hon är också dåligt musklad i bak och ev. lite ålderdomsstelhet så det var inget allvarligt...Puh.....
 
Sv: Yes....Wihaaaa!!

php53wyik.jpg


En liten bild från den helgen...
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 894
Senast: jemeni
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 557
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 602
Senast: zoowie
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 374
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp