Bukefalos 28 år!

Ylande hund

Z

zappohontas

Min grannes hund ylar så fort han är ensam !! Jag bor i lägenhet och det hörs rätt mycket. Tycker synd om den lilla hunden. Har ni några tips att ge mig, har försökt prata med dem som äger hunden men den ylar ändå....
 
Sv: Ylande hund

Jag ville bara höra om någon har något tips för det är inte kul att klaga, man vill ju ha bra kontakt med sina grannar !! :banana: Jag har själv haft hund och skulle gärna ha en igen om vi bara hade mer tid för en.... Men sista utvägen är att säga till hyresvärden !!
 
Sv: Ylande hund

Tipsa ägaren om att det finns ett "antiskäll-halsband" att köpa. När hunden ylar eller skäller så får den en liten vatten/citrondusch i näsan och det bryter mönstret. Har bara fått positiva reaktioner av detta. Alltså inget som skadar hunden.... En ylande hund försöker bara samla in flocken och är helt naturligt, men det uppsakattas tyvärr inte av andra...:-(
 
Sv: Ylande hund

Skulle absolut inte rekommendera något anti-skäll-halsband till en hund som uppenbart inte mår bra som dessutom genom att yla visar att han har seperationsångest!

Det finns inga genvägar till en trygg hund. Det gäller för ägaren att träna ensamhetsträning. Men framförallt ta reda på varför hunden inte kan vara själv. Är det för många timmar för hunden? Har de inte tränat ensamhetsträning? Har de gått för fort fram?

De kanske helt enkelt måste lösa det genom att skaffa hundvakt eller hunddagis.
 
Sv: Ylande hund

Förklara gärna hur du fått positiva reaktioner? Har hunden tystnat och helt plötsligt blivit av med sin seperationsångest? :smirk:
Eller har den inte längre möjlighet att tala om att den mår dåligt, för att den varje gång blir bestraffad?
 
Sv: Ylande hund

Har fått det problemet med min hund, tror jag.....hörde några konstiga ljud, lät som ylanden när jag gick ner i källaren efter att ha varit borta ett tag idag (15 min.).
Hittills har träningen gått bra, vad jag har fått intryck av. Har inte hört nåt tidigare och grannarna (som jag har god kontakt med) har inte heller sagt nåt....
Antar att det bästa är att sätta sig i trappen utanför och så får jag väl helt enkelt lyssna om det är hon som ylar...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 649
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: Praefatio
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 710
Senast: alicegard
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp