Yoga har börjat slicka sig på magen igen =(

MissFideli

Trådstartare
Och jag vet inte varför. Ska byta till parfymfritt sköljmedel igen och se om det funkar. Det är det enda jag kan komma på, ifall det är allergin igen. Det kan vara stress också förstås, vi har ju flyttat och Abbie är hos veterinären varannan vecka nu, förhoppningsvis slut nästa vecka, men jag vet inte.

Attans. Är jätteorolig, hon gjorde likadant förra våren/sommaren och på hösten fick hon ju sitt lungödem. Är skitskraj att det ska börja om nu.
 
Sv: Yoga har börjat slicka sig på magen igen =(

Usch så jobbigt... :( Om du är öppen för alternativa behandlingsmetoder så kan man ju testa kontakta en homeopat. En vän till mig tog hjälp av en av de mest kända djurhomeopaterna (hon bor i Stockholm) då hennes katt hade liknande problem.

/Erica
 
Sv: Yoga har börjat slicka sig på magen igen =(

Ja, jag är öppen för alla metoder. Om jag kan slippa veterinären ;) Hon är ju inte så jättenkel där direkt.
 
Sv: Yoga har börjat slicka sig på magen igen =(

Nä, det förstår jag. :) Jag har i alla fall pmat dig med hennes namn, hoppas du får ordning på det!

/Erica
 
Sv: Yoga har börjat slicka sig på magen igen =(

Jag följde aldrig er förra resa. Men jag aktar mig för syntetiska rengöringsmedel hemma pga min matallergiska katt. Så jag tänkte bara fråga, hur gör du med golvrengöring? Använder du naturmedel som såpa eller syntetiskt som ajax? Jag tror nämligen att den sistnämnda är rätt giftig mot katter som tvättar sin päls så mycket.

Du har säkert koll, men jag vill bara höra. ;)
 
Sv: Yoga har börjat slicka sig på magen igen =(

Hon började slicka sig på magen, och efter diverse olika kontroller (analsäckarna, hon fick äta Levaxin osv) så kom jag fram till att det nog var allergi mot parfymen i kattsanden. Och efter att ha bytt till helt parfymfri sand så blev det bättre. Mitt i detta fick hon lungödem och man trodde på hjärtsvikt, troligen HCM. Men hjärtat ultraljudades och veterinären sade att hjärtat såg fint ut, något förtjockade hjärtväggar men inget som borde vara HCM (hade det varit ett riktigt HCM-test så hade hon dock blivit ekivok) utan troligen pga stress. Det blev klassat som en kraftig allergisk reaktion, liknande astmaanfall men hon behandlas inte och mår bra nu.
Jag tvättar sällan golven måste jag erkänna :o , men då använder jag nog Yes eller Ajax. Nog skriver jag för att jag gjort i ordning en flaska med vatten blandat med nått av medlen och sprayar på golvet när jag tvättar det. Minns inte vad jag hade i flaskan.
 
Sv: Yoga har börjat slicka sig på magen igen =(

Ok! Då kanske det är en idé för dig att torka av golven med något allergitillåtet, oparfymerat på golvet också. För tänk på hur mycket katterna går på golvet och sen sätter sig och slickar tassarna. Det blir ju jättemycket rengöringsmedel direkt in i magen.

För även om det kanske inte hjälper denna åkomma så borde allergigodkänd rengöring ändå vara bättre än ajax.:idea:
 
Sv: Yoga har börjat slicka sig på magen igen =(

Jag har hittills inte tvättat golvet i denna lägenhet och det lär inte ske det närmsta halvåret, men jag ska försöka komma ihåg det tills då. Jag tror iofs inte att torkat rengöringsmedel sätter sig på tassarna så pass att dom får i sig nått av det. Kliver dom i det blött så är det förstås en annan sak.
Det är oavsett inte det som är problemet med Yoga, dvs det är inte rengöringsmedlet på golvet som gör att hon slickar av pälsen på magen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 296
Senast: Cocos
·
F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37
  • Glass

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp