Bukefalos 28 år!

You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Han låter precis som min ena..
Som f.ö juckade och bajsade samtidigt som han luktade på en vääääldigt go fläck igår..

Ringde direkt till sambon: "nu ska kulorna bort!!"
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Min gamle kan vanka runt och småpipa när granntikarna löper. Tack och lov slutar han när jag säger åt honom att gå och lägga sig. Då är jag ändå förskonad. Hans ena bror har haft en del problem med stress när hundar i kvarteret löper. Hans andra bror ylade från kl 4 på morgonen till kl 1 på natten då han slocknade av utmattning. Båda kastrerade. Narmo har ju växt upp på ett hundgymnasium och utsatts mycket för tikar i alla delar av cykeln hela tiden + att jag har jobbat stenhårt med att han ska kunna arbeta trots löp omkring.

Han har dock aldrig glömt att bajsa eller varit så stirrig som Billy är på filmen :crazy:, men pipa lite ibland, visst...
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Det finns folk som köper hanhundar för att de inte vill påverkas eller begränsas av löp. HA HA HA HA, säger jag.

Någon av grannarna har en tik som är i höglöp just nu, och snart går jag ut och knyter fast Billy i ett träd. Det är ett evigt pipande och gnällande och vandrande. Han är så distraherad på promenaderna att han glömmer att bajsa. :grin:

Som tur är sover han på nätterna, och han ylar inte.
Men ändå.
Detta pipande.

Mina nerver!

http://youtu.be/5Urb9bbkuDM

Min hund tittade lite mot dator när jag startade videon, efter bara några sekunder reste hon sig för att sedan suckandes lägga sig i ett annat rum :rofl:

Jag tror hon börjar bli tant :D
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Nu har jag inte tittat/lyssnat för jag har min ena hund precis intill och vet inte var mina hörlurar är.
Men som jag uppfattar det, om vår hund kommer ha jobbigt när grannens tik löper - ja då blir det kastrering. Han ska ju för sjutton tävlas (är tanken) så då får man inte bli störd av löptikar i mina ögon.
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Det verkar vara slut på tutandet, vi var ute på promenad vid strax innan fyra och efter det har han inte sagt något alls. Skönt!
För en timme sen var vi ute igen och då var han lika oberörd som vanligt. Nu är det fullt bus inomhus, han och Ivan härjar för fullt :)

Jag pratade med ena grannen som har en schäferhane i samma ålder som Billy, och han hade också varit jobbig sedan i går. Det är säkert en supersnygg tik som är en riktig mansslukerska som löper... :angel:
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Haha jag förstår att du blir tokig! Jag känner mig genast lite dum som tycker att min är jobbig när han kommer tassande så fort jag rör mig mot ytterdörren. Han är ju åtminstone tyst...

Ang det där med att reagera på löptikar eller inte så tycker jag det är ganska stor skillnad på om de väx upp med tikar eller inte. De som aldrig bott med tikar brukar enligt min erfarenhet bli mer odrägliga än de som fått lära sig veta lite hut av en sur tik som ännu inte är i höglöp. Men blir det så jobbigt för dem att de får svårt att slappna av, och t ex slutar äta så är det ju kanske lite väl mycket hormoner i omlopp.
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

kl
Haha, det är inte lätt att var hane ibland :D
Supersöt Ivan som sitter så fint,,,,,:love:
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Hah, jag hade blivit tokig. Plex är en pipgris i allmänhet men blir inte värre med tikar tycker jag.
Han tyckte att min dator lät skumt och sprang hit för att lyssna på ljudet ^^
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

http://www.youtube.com/watch?v=p7yZMy7HQk0
Var tvungen att filma min 4 månaders hane som kör flygplan med öronen då jag slog igång videon!

Längtar inte tills min blir könsmogen och det är löptikar i närheten, fast har redan planerat att låta bollarna ryka!
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Oscar kan bli väldigt snurrig ute när det luktar löptik, men aldrig att han piper inne. Han är pappa till 4 kullar så han vet ju vad som gäller. Fonzie tränar lika bra som vanligt även om det är löptik med inomhus så länge han inte vet vem som löper. Inte heller han piper inomhus. Ett tag hade vi 4 tikar i grannhuset, visst var det rena rama snurren när vi kom ut om de löpte. Men ingenting inomhus, och ingen av dem har missat ett enda mål mat p g a löptik.
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Men vad söt! :D

Billy är fortfarande lugn sedan i går.
Han är förresten en hund som piper en hel del annars också, till exempel när han blir uppspelt eller missnöjd eller rastlös. Han "pratar" ganska mycket med flera olika ljud.
 
Senast ändrad:
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Hahaha, exakt sådär såg vår hund också ut när han tittade på videon :D och när den var slut gav han ifrån sig ett litet gubbigt "boff" och återgick till sitt vilande.
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

*KL*
Mohahaha!
Min förra hund fick lyssna på Youtube vid ett tillfälle.
Var medlem på ett forum, varav någon visade en film på sin hund som lekte med en "pipis"...
Jag blev bara TVUNGEN att spela in min hund... (Någon på det forumet skrev att h*n inte visste vad min hund lät som... Som en gris, på väg till slakt?!)

Ja, man kan väl inte neka till att han hade en alldeles utomordentlig pipa?!
(och jag är ytterst tacksam att han aldrig lät så där när han inte kollade på youtube ;) )
http://www.youtube.com/watch?v=NQwqQ429qtk
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Om det krävs höglöp för att han ska låta så där kan du ju vara lycklig. Svärmors ena hund låter så där i princip jämt. Ibland helt utan synbar anledning. Och ja, det är mycket enerverande. :D
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Men låt honom hälsa på hos grannen lite. Han måste väl också få ha roligt :angel: :D
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Näe!
Han har tillräckligt roligt ändå. Haha.

Och han har inte reagerat på samma sätt efter att jag filmade (eller dagen efter filmen).
Nu pratar han bara sitt vanliga prat, och han är väldigt pratig när han kommunicerar. Han har massor av olika ljud. För tillfället ligger han under sängen och mumlar :D :love:
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

KL..

Tycker det är helt otroligt att folk börjar prata om hundar och inte avel när de piper lite för de känner en tik som löper.
Vad vill ni ha, maskiner? Det är väl den mest naturliga saken för en hund att reagera att en tik löper.

Andra djur, vilket som, kan känna doft på flera km håll och söker då upp honan för para sig. Men hundar, nä dom ska inte reagera om det är en vägg mellan. De ska hålla tyst och bara lyda och helt gå ifrån sitt naturliga beteende..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp