Bukefalos 28 år!

You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Blueberry

Trådstartare
Det finns folk som köper hanhundar för att de inte vill påverkas eller begränsas av löp. HA HA HA HA, säger jag.

Någon av grannarna har en tik som är i höglöp just nu, och snart går jag ut och knyter fast Billy i ett träd. Det är ett evigt pipande och gnällande och vandrande. Han är så distraherad på promenaderna att han glömmer att bajsa. :grin:

Som tur är sover han på nätterna, och han ylar inte.
Men ändå.
Detta pipande.

Mina nerver!

http://youtu.be/5Urb9bbkuDM
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Hellre löp än det där gnällandet ;)

Men Ivan, han är ju bara för :love:!!!
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Haha, jag veeeeet. Det är OMÖJLIGT att inte prata bebisspråk med Ivan. Här är så söt att det nästan är skadligt. Det är inte lätt att se ut som en valp när man är över två år gammal ;)
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Hujedamig! Vilken mardröm :crazy:
Jag hade blivit galen! Slitit mitt hår och så vidare..
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Till Billys försvar så brukar han inte reagera riktigt såhär, visst har han pipit lite på promenaderna om han har hittat en smarrig löpdoft förut eller varit väldigt angelägen om att få gå ut i tid och otid.

Men att han piper mer eller mindre hela tiden när han är vaken är något nytt. Det måste vara en VÄLDIGT tjusig tjej han är intresserad av... I dag är andra dagen, det började i går.
Jag kanske får distrahera honom med något smarrigt ben eller så...
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Inte ska du försvara en sådan pipare ;)

Hur gammal är han? En bekant hade en (mellan)pinscher som var som värt när han var 5 år, sedan dalade det liksom igen men dom valde ändå att kastrera. I det fallet fick dom i princip binda fast en baconskiva över nosen för så fort den kände löptiksdoft skrek den rätt ut.. (Med andra ord VÄLDIGT extrem. Då är pip överkomligt... )
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Han är tre, lite drygt.
Men det blir inte tal på kastrering än på några år, han är lite för snygg och lite för bra för att gå till spillo.

Jag hoppas innerligt att det minskar mot kvällen och att han slutar tuta i morgon.
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Ojoj...jag hade oxå blivit galen :p Har öht. väldigt svårt för skälliga/pipiga/gnälliga hundar, så om/när mina okastrerade hanar skulle börja sådär så kan jag lova att kulorna ryker snabbt :angel:

Har ändå planer på att kastrera dem, men än så länge är dom inte alltför jobbiga så då tar jag mig tid att spara ihop pengarna i lugn takt :D

Fast jag anser trots allt "hellre hanhund än löptik" ;)
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Lider med dig o dina öron.
Hanhundar som inte kan fungera om det finns löptikar i närheten skall inte gå i avel.
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Glad att jag har en hanhund som inte bryr sig det minsta! :) Vi har hälsat på höglöpande tikar och han har knappt tittat på dom! Fast sen är han väl inte direkt normal heller :grin:
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Hanhundar som inte kan fungera om det finns löptikar i närheten skall inte gå i avel.

Men ett dygn av pip när granntiken är i höglöp kan jag knappast klassa som att han inte kan fungera. Han fungerar alldeles utmärkt och vi har inga problem att träna, han slutar inte äta, han sitter inte och ylar på nätterna. Han kan tävla bland och umgås med tikar som löper utan att bli knasig - men just höglöp är ju något alldeles extra.

Och om hanar inte reagerar när tikar löper - då blir det ju ingen avel. Alls.
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Håller med vallhund. Att bli påverkad av att grannars hundar löper anser jag vara för mycket, undantaget om de stårpå var sin sida ett staket och glor på varandra. Då har jag förståelse för det. Befinner sig tiken däremot på en annan våning eller i ett annat hus ska hanhunden inte bry sig.

Och jo då, det blir avel ändå. Flertalet hanar reagerar bara när tikar i samma hem höglöper men har ändå inga problem att kliva på om en villig tik presenteras. En kompis hane piper inte ens när damerna i hemmet höglöper och försöker heller inte klättra på dem. Inga problem att para dock. Han har full koll på hur man gör.

Kollade på filmen nu och sådär mycket piper min när min tik är i höglöp och de befinner sig i samma lägenhet. Jag står inte ut utan brukar skyffla iväg hanen dag två typ. Då får han åka på semester hos någon annan. Så i mina ögon är det mycket pip.
 
Senast ändrad:
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Haha, kollade på videon och nu har jag en pipande hanhund :D

Och vilka godingar! :)
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Och jo då, det blir avel ändå. Flertalet hanar reagerar bara när tikar i samma hem höglöper men har ändå inga problem att kliva på om en villig tik presenteras. En kompis hane piper inte ens när damerna i hemmet höglöper och försöker heller inte klättra på dem. Inga problem att para dock. Han har full koll på hur man gör.

Ungefär så, har aldrig haft någon hanhund om piper vid löp, trots blandade flockar i olika konstellationer.
Jag märker iofs på hanhundarnas attityd när det är höglöp pg.
Enda problemet är att hanhundarna har en tendens att vakta på "sin" tik gentemot andra hanhundar under promenader etc.
Parar gör de bara om de fått tillstånd.
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Håller med vallhund. Att bli påverkad av att grannars hundar löper anser jag vara för mycket, undantaget om de stårpå var sin sida ett staket och glor på varandra. Då har jag förståelse för det. Befinner sig tiken däremot på en annan våning eller i ett annat hus ska hanhunden inte bry sig.

Och jo då, det blir avel ändå. Flertalet hanar reagerar bara när tikar i samma hem höglöper men har ändå inga problem att kliva på om en villig tik presenteras. En kompis hane piper inte ens när damerna i hemmet höglöper och försöker heller inte klättra på dem. Inga problem att para dock. Han har full koll på hur man gör.

Kollade på filmen nu och sådär mycket piper min när min tik är i höglöp och de befinner sig i samma lägenhet. Jag står inte ut utan brukar skyffla iväg hanen dag två typ. Då får han åka på semester hos någon annan. Så i mina ögon är det mycket pip.

Jag håller med dig också. Att bli påverkad av grannen tycker jag är för mycket. Jag har så smått börjat kika efter en påläggskalv som nog kommer bli en hane och en fråga till hanhundsägaren kommer ju vara hur hanen hanterar löptikar. En av de hanarna jag gillar och gärna hade tagit en valp efter är helt lugn trots att tikarna i flocken löper. Men han har inga problem att para när det är hans uppgift.
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Vilken härlig dialekt du har :)

Ivan är ju toksöt :love:
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Haha förlåt att jag skrattar. Nu bor jag på landet och har inga större problem med pip vid löpning. Däremot bor vi där folk gärna går och ibland är det mer eller mindre svårt att få min krabat till att lyda när han kommer ut och känner doften.

Han lyssnade dock glatt på till Billys pipande! :p
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Jobbigt :crazy: min mormor och morfars bichoner var likadana och de var nog glada att de kunde fly till sommarstugan när grannarnas tikar började löpa!

Själv har jag aldrig haft det problemet med någon av mina hanar.
 
Senast ändrad:
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Haha jag hade inte stått ut många minuter men han är juh ändå inte galen så det borde ändå vara lätt att träna bort.

Men nu är min ipad riält utskälld :D vår gammtik förstod inte alls varför den fyrkantig manicken skulle låta på detta vis :p skrattar högt här.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp