Bukefalos 28 år!

You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Samma här. Boss var definitivt inte vuxen vid två års ålder.
 
Sv: Hej!

Vette fan om jag skulle kalla en tvååring för vuxen. Då har de knappt hunnit genom den mentala könsmognaden. En Schäfer räknar jag inte som vuxen förrän den fyllt tre.

diskuterar jag så går jag efter hur åldern delas in på hund.
 
Sv: Hej!

Skillnaden ligger i att min och andras hanar inte behöver träffa en tik som säger ifrån. De bryr sig helt enkelt inte om grannarnas höglöpande tikar. Schäfer får rådslag först då han ställs framför den höglöpande tiken. Inget fjant om vi möter någon ute eller har en i huset mittemot. Något annat vore väldigt hindrande med tanke på att du mycket väl kan stöta på höglöpande tikar under en ipo-tävling. Om hanen då inte kan vila så kan den heller inte prestera.

Vilka andras hanar pratar du om? Alla andra i Sverige . . Jag har heller inte sagt att det är ok att de inte kan vila. Spelar ingen roll hur jag förklarar, för då måste du gå ett steg längre ändå. Tycker det är helt ok att en hund visar att det finns löptik. Jaga, sova och para sig är det normala för en hund. Och om du ska tävla och den visar det finns en tik. Ja då är det ju bara säga att nu är det jobb. Men att tycka den inte ens får göra ett sniff i luften, det tycker jag är att kräva hunden ska vara en maskin. Vi behöver inte diskutera det mer. För vi kommer inget vart. Just det du tycker måste inte vara det rätta. Och gäller det jag skriver också. Vi har olika åsikter helt enkelt.
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Delas in enligt vem?
Utställningsreglerna?

Det är bara en kosmetisk indelning. Jag föredrar att gå efter den mentala åldersindelningen.
 
Sv: Hej!

Nu läser du in saker som jag inte skrivit. Det jag vänder mig mot är hundar som piper och stressar av att grannarnas tikar löper. Hanar får gärna registrera att det finns löptik i närheten men de får inte gå upp i stress.
 
Sv: You ain't nothing but a hound dog crying all the time

Delas in enligt vem?
Utställningsreglerna?

Det är bara en kosmetisk indelning. Jag föredrar att gå efter den mentala åldersindelningen.

Och den mentala åldersindelningen är olika från ras till ras, och hund till hund..
 
Sv: Hej!

Nu läser du in saker som jag inte skrivit. Det jag vänder mig mot är hundar som piper och stressar av att grannarnas tikar löper. Hanar får gärna registrera att det finns löptik i närheten men de får inte gå upp i stress.

Med andra ord så tycker vi lika :D

Har precis haft en hane här som jag trimmat. Och har en löptik här hemma. Han tittade inte ens på henne. Men hade tyckt det varit helt ok om han flirtat lite precis när han kom..:angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Agria Hundpromenad

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp