E

evalill

Vad är det som gäller egentligen? :o tänker på åldrar och så, och sen om det är ytterligare saker?
Tacksam för svar :)
 
Sv: Youth?

Sen finns massa regler som är olika beroende på vilken förening som du tävlar under. Tex. finns regler om ålder för att rida på en hingst, regler ang. Hjälm/Hatt etc.

Dock är dessa viktiga att kolla upp, då en sak som gäller i en regelbok kanske inte gäller i en annan.
Hjälm/hatt är tex. olika.
Ett Ex. Wras har åldern 16 år för hatt medans NRHA inte har någon regel alls om ålder och hatt.
 
Sv: Youth?

Enligt wras, står egentligen ingenstans , men domaren o tävlingsledaren brukar göra youth mönstret lite lättare än open, men bara på d nivå.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min morsa passade W igår och passade på att dumpa massa gamla bilder hemma hos oss. Kom att tänka på hur det var att kolla gamla...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Joel
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 625
Senast: __sofia__
·
  • Omröstning
Tjatter Ikväll hålls Nobelfesten. De studenter som vann i lotteriet 2022 till att få köpa parbiljetter till Nobelfesten fick betala 8190 kronor...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
9 150
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp