Sv: Yr-vm

2 grind
Täten 21,3 km/tim sammanlagt
Anneli plats 21, 19,9 km/tim
Ebba 38, 18,8 km/tim
Frida "retired by the rider", dvs brutit
 
Sv: Yr-vm

3 grind
3 st UAE i täten, 21,26 snitt på hela distansen so far
Anneli plockat upp, 9 plats, 20,72 km/tim (22,125 senaste sträckan)
Ebba 32, 19,4 km/tim

Victoria Gutubakken Norge plats 28
Maja Thomsen Danmark plats 41
Joona Mickelsson, Finland plats 65
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Yr-vm

Anneli gick tredje sträckan snabbast av alla och låg 9:a, sju minuter efter täten.

Nu är de ute på sista sträckan. Vid första crew pointen efter tio kilometer låg Anneli 2 minuter efter täten. Två minuter!

Och observea att detta är ett världsmästerskap.

Helt otroligt spännande!
 
Sv: Yr-vm

Anneli gick tredje sträckan snabbast av alla och låg 9:a, sju minuter efter täten.

Nu är de ute på sista sträckan. Vid första crew pointen efter tio kilometer låg Anneli 2 minuter efter täten. Två minuter!

Och observea att detta är ett världsmästerskap.

Helt otroligt spännande!

Heja! Heja! Otroligt iskallt! Nu hålls alla tummar! Hur lång är sträckan?
 
Sv: Yr-vm

Uae tappade en ryttare i reinsp så anneli borde ligga 8a!
 
Sv: Yr-vm

det stod 8 innan men nu står det 9a igen...
Är ju helt galet säpnnande nu!!! Håller alla fingrar och tår för att det går bra för Annelie och ebba!!! kul att det är så många danskar med också!! de har väll knapt haft någon 12mils ungdomsryttare sedans johanne hvide red!!!

erika k
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Yr-vm

Tyvärr så går det inte alltid som man vill. Efter en 15 - 20 km så passerade en groombil snävt förbi Anneli och sprätte upp någon/några plastkoner som träffade Dahle. Anneli var naturligtvis tvungen att slå av och känna efter att allt var OK. Samtidigt så tappade hon naturligtvis rytmen.

Hon har gått i mål någonstans bland de tio första - vilket i sig är en fantastisk prestation med tanke på både tempot och avståndet till medalkjörerna. Hon har inte slutbesiktat ännu-

Vi får hålla tummarna för besiktningen och sedan dröjer det väl inte länge innan vi vet placering, tempo och avstånd till täten.
 
Sv: Yr-vm

Som det ser ut i rapporteringen så har Anneli tappat cirka 11 minuter mot ledaren på sista sträckan. Anneli har gått 24 km/h sista sträckan mot ledarens 29 km/h- Om alla blir godkända och jag har tolkat resultat tabellen rätt så blir Anneli nia, 17 min efter vinnaren
 
Sv: Yr-vm

Får groombilarna köra så illa? Kan man inte lämna in en protest? Det låter ju helt bedrövligt!
 
Sv: Yr-vm

Bravo Ebba! Hon har ridit in på en 15 plats!! Vad duktiga dom är! Vilka YR-tjejer vi har i Sverige! Jag hoppas att det är slutbesiktat o klart! GRATTIS till er båda två! man får tacka för en ordentlig pulshöjare så här på lördagsem! Vi har dessutom Tove med Jens Lyn som låg 3a på sista slingan i Lökken. 120 km. Hoppas att det går bra i Danmark oxå!
 
Sv: Yr-vm

Ebba verkar ha kommit i mål på 15e plats!!! vet ej om de har besiktigat ännu....
 
Sv: Yr-vm

Ja, jag tänkte faktiskt på hinktråden. Samtidigt tycker man ju att de som groomar på den här nivån inte kör rally och klämmer sig förbi ekipage som öser på på sista sträckan, men det var visst fel. Jättedåligt! Huga, nu sitter jag här och retar upp mig. Fantastisk prestation i alla fall av Annelie, trots muppar i spåret! Hoppas besiktningen går bra!
 
Sv: Yr-vm

Enligt resultatlistan så har Ebba avslutat i 24,7 tempo och ligger på 15:de plats. Jag har fortfarande ingen rapport om slutbesiktningen.
 
Sv: Yr-vm

Ja, jag tänkte faktiskt på hinktråden. Samtidigt tycker man ju att de som groomar på den här nivån inte kör rally och klämmer sig förbi ekipage som öser på på sista sträckan, men det var visst fel. Jättedåligt! Huga, nu sitter jag här och retar upp mig. Fantastisk prestation i alla fall av Annelie, trots muppar i spåret! Hoppas besiktningen går bra!

Kan bara säga att enligt min erfarenhet kör groomarna faktiskt bara sämre och särme ju större mästerskap man är på... UAEarna ska vi inte ens tala om alla kör sitt eget race... De kommer i stora jeppar (i storlektsordning med hummrar) av olika modeller och kör helt enligt egna regler... det är bara att se upp så att man inte hamnar under...:crazy: Och det är ju ganska allmänt känt hur spaniorer och italienara kör i största allmänhet... det förändras inte så mycket på tävling tyvärr
 
Sv: Yr-vm

Stort grattis till Anneli o Ebba och deras team! Och en kram till Frida!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: Efwa
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: Acto
·
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: Magnum
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 871
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp